Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Hörrni, snabba och ärliga svar nu! Idéer mottages såklart varmt! :D

Såhär ser Stellas rum ut idag, en grön fondvägg och resten av väggarna är gula. Rummet är väldigt ljust, ca. 10-12 kvm stort. Möbleringen kan ni bortse från, för det ska till fler, och nya möbler. Nya gardiner och en matta ska också in, och såklart lite tavlor, kanske nån wallie och så ska vi byta lampor.
Kan inte bestämma mig för om vi ska ha kvar de gula väggarna eller om vi ska måla dem i någon bruten vit nyans, så vad tycker ni?
Vi har kommit överens om att inte göra några stora förändringar ännu, utan sparar det till den dagen då Stella själv kommer med önskemål på tapter, färg osv. Shoot! :bump:

Fre.jpg

Fre2.jpg

Jag gillar också kombinationen, men egentligen är jag en vit människa. Är nog lite rädd för att det ska bli lite rörigt om vi behåller det gula och gröna, och sedan tar in färg på mattor, gardiner, leksaker osv... Skulle ju kunna behålla gardinerna och på så vis undvika att släpa in ännu mer färg, och mattan som vi tänkt köpa är grön... Åh, vad svårt det är! :D

Vilka färger hade du tänkt att släpa in då? Rött t.ex. är en färg som passar gult och grönt :idea:

jag är så trist att Isabellas rum kommer gå i vitt och lila :o

Mikaela har ju fått vårat sovrum och där är det beiga (nougat) väggar och brun (choklad) fondvägg.
Just nu bruna gardiner men vi ska nog byta ut dessa mot några andra mörka men med barnmotiv då vi behöver kunna dra för fönstret på natten.

Jag ska ta bilder någon dag så kan jag visa hur det ser ut i övrigt :)

Behåll en del av det gula och ta bort det gröna.... kör på vitt och färgglad inredning

Vi har tänkt att grönt i olika nyanser ska vara grunden i det hela, med vita möbler. Spjälsängen ska som exempel bytas mot en vit, och den lilla furufärgade barnstolen ska målas knalligt grön och få en likadan kompis. Bordet till stolarna kommer bli vitt. Utöver det så kommer vi nog plocka in någon rosa eller cerise detalj. Utöver all färg som leksakerna ger alltså. :D

Bollen, det gröna får stanna för vi gillar verkligen den tapeten och färgen!

Funderade lite under min promenad och det blir nog så att vi behåller rummet som det är just nu. Gardinerna får också vara kvar, och så lägger vi in denna matta. Resten får vi fundera på! :D

Nu hittade jag det här bordet på ikea, och det satte griller i huvudet på mig! :D Kanske skulle köra på det mot den gröna väggen, och ha vita stolar? Spinner vi ju vidare lite på det gula så inte allt blir grönt eller vitt... :idea: Tankar, idéer snälla?

Michellan, lila och vitt är grymt snyggt! :)

Vilken härlig matta!! Jag hade tänkt en vit fluffig matta men vi får se, vi är ju långt ifrån inredningsklara.
Just bordet och stolarna tror jag är smaksak, jag kan tänka mig båda varianterna.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 235
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar