Sv: Vårmammor 2010 del 10!
Ja visst mår man verkligen skitdåligt av att se dem bara stå? Jag tyckte det var sjukt jobbigt när jag var gravid, men då fanns det inte direkt någon möjlighet till något annat. Nu är det ju ännu värre, jag har all möjlighet i världen att rida egentligen men vill ändå inte
Hade jag haft egen gård så hade jag t.ex. kunnat mocka och fixa iordning allt under tiden som Milton sover på förmiddagen, han sover ju alltid utomhus i vagn och sover då minst 1,5 timme. Sedan hade jag kunnat motionera dem när sambon har kommit hem från jobbet (precis som du gör) på kvällen. Men då hade iaf stallet varit klart. Eller så hade jag kunnat lämna honom till svärmor under den stunden jag ska göra iordning häst och rida. Han är iaf med mig då när jag mockar (dock sovande, men ändå, jag kan titta på honom hur mycket jag vill och om han vaknar så är JAG där).
Vill verkligen ha hästarna hemma, just nu finns det nog ingen som vill det så mycket som jag.
Jag hoppas och tror att det hade gjort massor för mitt intresse..
Vet egentligen inte vad jag tänkte skriva till dig men jag lider med dig. Mådde så vansinnigt dåligt när min älskade häst bara gick av å an i hagen i början av sommaren. Har också både mina och sambons föräldrar nära så eg kan jag lämna Theo hos dom om dagarna å rida (innan han blev halt) men känner som dig att den tiden vill jag ha med Theo. Vi har ju lyckats få in en bra kvällsrutin för gossen så han går och lägger sig 19.00 ungefär och då far jag till stallet. Nu har jag bara gångavstånd till stallet jämfört med dig så för oss funkar det bra, vi försöker se till att vara hemma så pass i tid att vi hinner umgås innan vi går i säng.
Hoppas verkligen att din lösning med sambons systrar funkar för dig!!! Ni får hålla span efter en gård, även om det är mer jobb så blir det närmare och lättare att få tid. Men precis som du skriver, det känns inte kul att åka till stallet om man måste stressa genom allt!
Ja visst mår man verkligen skitdåligt av att se dem bara stå? Jag tyckte det var sjukt jobbigt när jag var gravid, men då fanns det inte direkt någon möjlighet till något annat. Nu är det ju ännu värre, jag har all möjlighet i världen att rida egentligen men vill ändå inte
Hade jag haft egen gård så hade jag t.ex. kunnat mocka och fixa iordning allt under tiden som Milton sover på förmiddagen, han sover ju alltid utomhus i vagn och sover då minst 1,5 timme. Sedan hade jag kunnat motionera dem när sambon har kommit hem från jobbet (precis som du gör) på kvällen. Men då hade iaf stallet varit klart. Eller så hade jag kunnat lämna honom till svärmor under den stunden jag ska göra iordning häst och rida. Han är iaf med mig då när jag mockar (dock sovande, men ändå, jag kan titta på honom hur mycket jag vill och om han vaknar så är JAG där).
Vill verkligen ha hästarna hemma, just nu finns det nog ingen som vill det så mycket som jag.
Jag hoppas och tror att det hade gjort massor för mitt intresse..