Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Angående sömn, S har aldrig haft ett större behov av närhet när hon sover och har i stort sett sovit själv sen första början. När hon var drygt 2 v slutade hon att äta på natten ( vår lilla tjockis ) och sov i egen säng bredvid vår, helt tillfreds.

När hon var 7-8 månader så flyttade vi hennes spjälsäng till eget rum, då vi alla väckte varandra på nätterna och det har inte varit några problem alls. Precis som alla andra barn har hon också haft oroliga nätter och vaknat ibland, men det beror ju inte på att hon sover i eget rum och de 8 m jag har till hennes rum känns inte jobbigt långt heller. :)

Och det är ju inte så att hon inte får sova i vår säng om hon vaknar och är ledsen, men oftast så vill hon tillbaka till sin säng. Är hon sjuk sover hon också mellan oss, enda gången hon vill ha närhet i stort sett. :p Jag var precis likadan när jag var liten.

Inga problem, googlenörd som man är... Jag var ju själv nyss nygravid och hade lätt ångest över att jag satt i mig champagne, vin och helt fel maträtter under ett middagsbesök. :)

Tänk på att voltarengel, zongel osv är helförbjudet då de också påverkar fostret, vilket jag upptäckte en sekund innan jag smetade på det på mig själv...

Jodå några till är ni som inte fallit för bebishysterin. ;)

Kul att se dig här inne igen! :)

Jag ska väl stå vid mitt ord då och slänga upp en bild. Men jag väljer att gömma mig bakom ett osminkat och ofixat försök med H hängande på ena armen i full färd med att slita av mig tröjan :D (..fast det får ni förstås inte se på ett öppet forum utan det blir en viss censur :D)

m_175950880.jpg

(Jag har inte riktigt lärt mig det där med att fota mig själv, mobilen är mer i fokus men jaja - jag har åtminstone stått vid mitt ord ;))

Vad kul att se bild på dig! Alla facebookare har man ju lite koll på, men så finns det ju folk som inte har Fb. ;)

Kanske tur att du censurerar lite så inte hela tråden blir censurerad pga blottade kroppsdelar eller nåt ;)
Kul att se bild på dig, du kommer alla gånger passa i lila slingor i håret :idea:

Har ni nåt ni bakar med era barn?

E älskar att baka :D. Råkade ge honom bunken vi brukar använda när vi bakar en gång för att han skulle ha den att roa sig själv med tyckte jag - då han blev jättearg när han insåg att det inte var bakning på gång! :eek: Och igår när vi handlade höll han stenhårt i jästen, han vet vad man har den till :D

E och sambon bakar kladdkaka ibland, men det kan man ju inte göra alltför ofta (den måste ju ätas upp sen :p). Jag och E brukar däremot baka det här brödet: http://www.vegetariskt.com/visarecept.asp?ReceptID=382 (fast med 0,5 liter vatten såklart). Det går snabbt och - stort plus! - man behöver inte använda några maskiner (assistent, visp, mixer... E är jätterädd för dem). Han får vara med och göra allt: lösa upp jästen i degspadet, röra i mjölet (fast jag häller), baka ut (fast det är inte det mest uppskattade momentet), pensla bröden och skvätta vatten på dem... och äta upp resultatet :D

Äsch, inte. I den här snygga skaran smälter jag in i tapeten so to speak ;) Varit på mötet än?

Oregano: Haha, vad vissa här är konstiga?! :D

Michellan: Vi vill ju inte ha en xxx-prefix på tråden ;) Det ska bli kul att piffa upp med lite slingor, om jag vågar :o Förr hade jag inte tvekat men jag fyller ju snart 28, herreminje. ;)

Ja jösses, värsta tanten är du ju ;) Äsch, jag tror verkligen att du skulle passa i det :)

Nej nej, inga xxx här heller! :p

Totalt ogravid, jag har gjort mitt!
Fast Alice sa idag att hon ville ha en till lilla syster :eek:

Yepp mötet är avklarat. Sas inte så mkt. En COP föreläsare va där och informerade och sen fick vi måla porträtt av våra barn med vattenfärg. Stackars M ser ut som en tjej som varit i slagsmål :p

Gud vad snygg du är i håret! Jag vill också ha en medryttare som är frisör, men bara till att klippa rida vill jag göra själv :D

Men du är väl också snygg i håret? Eller du var det för typ ett halvår sedan iaf nu vet jag ju inte :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar