Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18
*kl*
Ser ni på supernanny någon gång? Jag har sett några avsnitt, såg på det några gånger med "vår" supernanny Fiona. Hon blev helt tokig på hur föräldrarna har låtit barnen ta över och hur vissa står handikappade och hur vissa blir tossigt hotfulla mot ungarna. Sen så sa hon, lite bittert, att hon borde kommit på det själv att starta programmet och att den bambun minsann blev tjockare och använde ner brunkräm för varje år.
haha, åh, vad jag saknar hennes torra humor, skotte ända ut i fingerspetsarna.
Men iaf, slökollade på det idag och jag blir faktiskt förvånad över hur "dumma" vissa föräldrar är och hur de låter barnen bete sig.
och hur man står ut med det. Våra inackorderingars 4åriga dotter har totalt tagit över den familjen. Får hon inte som hon vill skriker hon, nu pratar vi inte småpip, utan illtjut, vilket resulterar i att hon får som hon vill hela tiden. Ibland väljer de att ta striden, men det är sällan ocker är inte konsekventa för fem öre. Varje gång de gör detta så blir det illtjut i säkert 30 min, sätter de henne i bilen så kastar hon sig skrikandes runt, sparkas och slåss.
Hon lyssnar inte på mig eller min sambo när vi säger åt henne. Eller jo, hon lyssnar när mamman inte är med efter att vi passat henne och jag visat tydligt att jag sätter gränser och inte klemar med henne. Jag struntar i vad de gör med henne egentligen, det är inte "mitt" problem, men för mig fungerar det inte när hon beter sig så i MITT stall bland MINA unghästar. Hon springer runt benen, cyklar runt dem, skriker och får utbrott och lyssnar som sagt inte när mamman är med. Hon har varit med på löshoppning två gånger och båda gångerna har hon sprungit in på banan när min häst kommit hoppandes i full fart, bara för att mamman sa att hon inte fick.
Hur tycker ni att man kan hantera det här? Mamman och pappan är mycket väl medvetna om problemet och mamman har pratat med mig flera gånger om det, men det är som att de inte orkar rycka upp sig själva. :/