Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

*kl*

Är det något barn som slutat med napp?

Jag tror Iggy har slutat med det, han kastade iväg den en gång när han skulle läggas och sen dess har han inte velat ha den. Det var ca 2 veckor sedan nu. Nu har vi gömt undan alla nappar och han har inte frågat efter dem heller. Hoppas det är nappavslut och att det gick så smidigt :angel:

Ja, men det var mer än ett år sen. Det gick i princip från en dag till en annan, plötsligt var nappen helt meningslös. Så det blev nog bara 2-3 månader som vi hade napp alls i slutändan.

*kl*

Är det något barn som slutat med napp?

Vad skönt för er (och Iggy) om han lyckats sluta på eget bevåg. Det är ju toppen!! :)

Min S får endast ha nappen vid nattning. Aldrig annars. Det är väldigt sällan som han har nappen i munnen ens när jag tittar till honom innan jag går och lägger mig. Han får liksom Cyllenes T lämna nappen i sängen när han vaknar.

Ah, på det stålverk som är O.K i långshyttan idag, har jag gjort min praktik under gymnasiet :D. (bara en parantes) Håller tummarna för din sambo iaf

Fram tills Oscar började dagis så hade han mest napp när han skulle sova och i nödfall. Men nu har han blivit mer "nappig" (som vi säger:D)
Vet inte om det va omställningen som gjorde att det blev så.
Men jag tror inte avvänjningen blir så svår ändå.

*kl*
Idag kissade han på pottan två gånger!
I morse så va blöjan helt torr, så jag tänkte kvickt och drog av han blöjan och satte han på pottan. Sen fyllde han den till bredden :D
Och sen igen nu innan nattblöjan åkte på.
Han slet till sig en torklapp och torkade sig själv sen :)

Va duktig Oscar är! Impad över att han hållit sig hela natten. Milton kan kissa på pottan om man sätter honom där efter maten, men jag brukar kunna vara lite för lat för att göra det :o Men känns inte som någon dirkt brådska med pottan än.

Ja det är verkligen superskönt om det gick så smidigt. Innan har vi gjort precis som de flesta, endast napp vid vila och nattning. Sin "snutt" har han kvar. Den håller han hårt i när han ska sova och gnider den i ansiktet så den blir inte lika lätt att bli av med tror jag.

KL

Meh Michellan, här har jag lovat bort Alice till mormor och morfar för att de ska gå på teater. Maken har jag uppmanat att boka in kompisdate.... Jag själv skulle ju kolla på hus på vägen hem till dig.....
Nu får ju jag och Vera lov att bygga hoppbana :mad:
;)
Krya på dig!

nä herregud... snuttefilten ja.. Oj oj.. Kom precis på hur jobbigt det var att få stora sonen att vänjas av från den..

Och trots att det var ett par år sedan nu som vi tog bort den så kan han (om han hittar en bit av den (gick i flera bitar efter att ha varit välanvänd, vältvättad, och vällekt med)) fortfarande gosa med den och blir ledsen när vi tar den i från honom.

Oj stora killen :) här är blöjan fylld till bredden när vi vaknar. Hur började du (och ni andra) att öva? Vi har inte ens köpt en potta än. Ska nog göra det och se vad han tycker. Han är väldigt medveten om vad man gör på toaletten - "bajj" :D

Fast snuttis tycker inte jag är lika 'farligt' att barnen har längre. Men man kanske får jobba på att den inte måste följa med precis överallt sen när dom börjar bli 3. Jag hoppas Milton kan nöja sig med bara snuttisen sen när vi vill få bort nappen.

Vi har satt han på pottan lite då och då. Men det va först idag det kom nåt i den.
Har inga planer på att lägga nån press på honom att bli rumsren fort heller, vi sätter han på pottan när han verkar intresserad.

Milton slutade ju med napp vid 8 månaders ålder, då han fick tänderna i överkäken :D Perfekt enligt mig, tråkigt enligt sambo, då han tycker det är så sött med barn med napp, hahaha!

kl
Vardagsmat här då då:
Spegetti och köttfärssås
Korsvstroganoff och ris
Pannkakor/crepes
viltfärsbiffar och potatis
paj; köttfärs, tacos, ost etc. finns ju hur mycket pajer som helt :p
soppor; samma som ovan, går att utforma i alla oändlighet!
Mycket viltkött blir det här också, sambo jagar ju som sagt en del han också :D Enda fördelen med jakt är allt underbart kött, som dessutom blir billigare än att handla kött i butiken för vår del ;)

aneka och emmah: usch vilka tråkiga saker ni skriver om... Aneka: håller tummarna för att din sambo får behålla jobbet. Emmah: tycker inte alls att det är konstigt att du reagerar på det, jag blir mycket illa berörd av det du skriver..
Idag hölls en begravning här i byn :( en mamma till barn som är i min och syrrans ålder. De bor på samma gata som mina föräldrar (fast en bra bit därifrån..), men det är verkligen fruktansvärt och jag tar mycket illa vid mig när det handlar om sådant här....

Idag var jag (sambon jobbade) på föräldramöte, jag älskar sådant! Mycket information och sådär, men det är himla roligt att träffa de andra föräldrarna och se vad fröknarna har att visa upp från deras dagliga verksamhet med våra barn :love: Varje gång det kom ett foto på min Milton så dog jag nästan :o Kände mig lite löjlig, men jag hade nog kunnat sitta där och lipa, det är så underbart att se foton på Milton och se hur han trivs och allt han gör på dagis, helt underbart och han gör mig så stolt!

Milton slutade ju med napp vid 8 månaders ålder, då han fick tänderna i överkäken :D Perfekt enligt mig, tråkigt enligt sambo, då han tycker det är så sött med barn med napp, hahaha!

kl
Vardagsmat här då då:
Spegetti och köttfärssås
Korsvstroganoff och ris
Pannkakor/crepes
viltfärsbiffar och potatis
paj; köttfärs, tacos, ost etc. finns ju hur mycket pajer som helt :p
soppor; samma som ovan, går att utforma i alla oändlighet!
Mycket viltkött blir det här också, sambo jagar ju som sagt en del han också :D Enda fördelen med jakt är allt underbart kött, som dessutom blir billigare än att handla kött i butiken för vår del ;)

aneka och emmah: usch vilka tråkiga saker ni skriver om... Aneka: håller tummarna för att din sambo får behålla jobbet. Emmah: tycker inte alls att det är konstigt att du reagerar på det, jag blir mycket illa berörd av det du skriver..
Idag hölls en begravning här i byn :( en mamma till barn som är i min och syrrans ålder. De bor på samma gata som mina föräldrar (fast en bra bit därifrån..), men det är verkligen fruktansvärt och jag tar mycket illa vid mig när det handlar om sådant här....

Idag var jag (sambon jobbade) på föräldramöte, jag älskar sådant! Mycket information och sådär, men det är himla roligt att träffa de andra föräldrarna och se vad fröknarna har att visa upp från deras dagliga verksamhet med våra barn :love: Varje gång det kom ett foto på min Milton så dog jag nästan :o Kände mig lite löjlig, men jag hade nog kunnat sitta där och lipa, det är så underbart att se foton på Milton och se hur han trivs och allt han gör på dagis, helt underbart och han gör mig så stolt!

A älskar sina nappar och även om jag försöker begränsa användandet så hittar han alltid en någonstans. På dagis klarar han sig utan men när jag kommer så vet han att den ligger och väntar på hyllan ;)
Pottan kissade han på ett par gånger för flera månader sedan, nu vägrar han att sitta på den. Han är på väg men sen vill han inte. funderar på att skaffa en insats till toastolen för att se om det är "roligare" eller skaffa en minitoalett, sådan som de har på en del offentliga toaletter ;)

A är på väg att blir sjuk och resten av oss alla andra med, den enda som inte visar några sjukdomstecken är Esther (som tur är)
A hostar och har börjat snora idag, H är hes och täppt i näsan, jag och sambon fryser och är konstiga i kroppen. Älskar hösten och alla dagis/skol baciller :grin:

Förresten vad har ni på fötterna på era barn nu? Och vad är skillnaden på allvädersstövlar och fodrade gummistövlar?

KL

Meh Michellan, här har jag lovat bort Alice till mormor och morfar för att de ska gå på teater. Maken har jag uppmanat att boka in kompisdate.... Jag själv skulle ju kolla på hus på vägen hem till dig.....
Nu får ju jag och Vera lov att bygga hoppbana :mad:
;)
Krya på dig!

Mohahahahaha! Nej men du får väl åka iväg några timmar och låtsas att du är hos mig ;)
Jag ska krya på mig, jag tror jag bara har snor och hosta denna gång så det kanske går fortare!

Ture använder tre par skor. Allramest ett par billiga små stövlar från HM som jag köpte för 99 kr bara för att de var söta. Bruna lite lurviga och tål inget väder alls, men väldigt smidiga att ta på och de håller nog lite värme. Sen har han vanliga gummistövlar och ett par Kavatstövlar i läder som är vinterfodrade och tål väta. Ser ut ungefär så här:

Kavat-Extreme-varmfodrad-stoevel-i-skinn-stl-25-33-Pojkar-Svart-31.jpg

Måste bara få berätta att jag fått sova bättre inatt. Han har vaknat som vanligt vid elva, två och fem men han har somnat om direkt och INTE sovit på mig. Helt undarbart och jag kunde pallra mig upp som vanligt vid sex. Men det vartvärmörkt och två minusgrader, mindre kul....

S har endera fodrade gummistövlar eller fodrade höstkängor (som inte tål väta).
Tror inte det är så stor skillnad på allvädersstövlar och fodrade gummistövlar, mer än att gummistövlarna är gjorda av just gummi då :)

Skorna som Cyllene visade har jag ett par i stl 27 sen, som storebror hade förra vintern. De är toppen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 255
Senast: netia
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inspo: dela FL
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat