Varma, välsittande täcke som inte kliar?

Sv: Varma, välsittande täcke som inte kliar?

Fast om du sätter det närmast kroppen och något annat över då? De är ju gjorda för att hålla värmen på hunden, visserligen blir de nog inte varmare än vad de redan är men om de har en normal kroppstemperatur från början så är det ju inga problem.

Jag kröp till korset nu och beställde Hurttas varmaste, min sambo tröttnade på mitt dividerande och erbjöd sig att betala:p

Efter att letat igenom 5 djuraffärer och lämnat tillbaka de jag köpte igår så fick det bli så. Konstaterade dessutom att jag inte kan sätta in kupévärmare (saknar uttag) så det måste till nåt varmt.

Jag kröp till korset nu och beställde Hurttas varmaste, min sambo tröttnade på mitt dividerande och erbjöd sig att betala:p

Efter att letat igenom 5 djuraffärer och lämnat tillbaka de jag köpte igår så fick det bli så. Konstaterade dessutom att jag inte kan sätta in kupévärmare (saknar uttag) så det måste till nåt varmt.

:D Va kul...berätta sen om dom är så bra som dom ser ut

Jag ska kolla om vi har uttag i husväggen, jag tror inte det, men ska kika i morgon. Det hade ju varit skönt så jag slipper varmköra!

Jag har alltid kupévärmare i bilen ifall att det finns uttag. Har också en förlängningssladd, för någonstans kan man alltid hitta ett ställe! :D

Missade att du inte hade uttag...

*kl*

Jag var in i en Hööks-butik idag och klämde på lite täcken. Nästan alla deras har slätt innerfoder, bortsett från det som var fodrat med typ teddy. Ännu bättre blev det när de hade halva reapriset på en hel del vintertäcken, så jag köpte ett lite tunnare vintertäcke till odågan (att ha i reserv, liksom) för hela 42 kronor :D

*kl*

Jag var in i en Hööks-butik idag och klämde på lite täcken. Nästan alla deras har slätt innerfoder, bortsett från det som var fodrat med typ teddy. Ännu bättre blev det när de hade halva reapriset på en hel del vintertäcken, så jag köpte ett lite tunnare vintertäcke till odågan (att ha i reserv, liksom) för hela 42 kronor :D

Bwa, är det nått lokalt eller är det rea i alla butiker?

Jag vet faktiskt inte? Du har inte någon butik i närheten som du kan ringa och fråga? De hade rea på massor av grejer, men jag orkade inte titta runt på hästgrejer/kläder eftersom jag var lite trött.

Ojdå! Hoppas att det finns något bra kvar här i Karlstad, för efter att ha läst det här är det jag som åker till Hööks i morgon :D

*kl*

Det var av exakt den anledningen som jag var i hööks-butiken samma dag som rean startade, men det fanns noll i stora storlekar i min butik då. Fyndade enkla fleecetäcke för en spottstyver där i somras, perfekta att kränga på efter bad när de ska in i bilen.

Såg också att de hade varmfodrat täcke i nya katalogen för 189, men inget i lager. Jag vågar inte vänta, så jag får kosta på mig de här snordyra sakerna nu...

Här hade de några i stora storlekar kvar, men de TM täckena som är märkta S,M,L och XL var det väldigt märkliga hopp mellan storlekarna. Jag provade ett XL som var alldeles för stort och L fick jag inte ens åt runt halsen på min. XL hade nog passat TS hundar. Sen fanns det helt gäng med små storlekar kvar!

Aha, jag har ett hurta, riktigt varmt o gosigt som du kan få men det är 75cm så det blir kanske lite väl stort.

Liknande trådar

Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 639
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka