Världscupfinal 2016

Å så synd! Jag började titta precis när han red ut. Jag tyckte att han red så trevligt i fredags.

Såg honom inte i fredags men han red himla trevlig idag. Hästen var spänd och skrämd. Började kolla sig omkring redan i halten och blev rädd för publiken. Var spänd genom hela programmet, men en kämpe till häst. Men skritten funkade inte alls tex, de kunde inte visa skritt - hästen för spänd, och sista halten blev en sekundsnabb sak för sen blev hästen skrämd av applåderna och lite sa upp sig.

Men han lotsade den sjukt sjysst genom programmet, och så tydligt det verkligen var lotsning. När den började spänna till för mycket i piaffen släppte han fram den något steg istället för att traggla. I alla lägen han kunde belönade han hästens försök med att "sluta be om mer".

Visst är självklarheter på sitt vis. Men att på den nivån i det sammanhanget bara kunna släppa och skriva det på miljöträningskontot och bara lotsa. Och han verkade inte besviken etc på den heller (ryskan t ex verkade ganska sur på sin häst efter alla missarna)

Det var enormt trevligt att se - och hästen kommer bli superfin när den fått den där trygga guidningen genom lite fler stora läskiga arenor.

Vad roligt med trevlig ridning. Jag tyckte att hästen gick i trevlig form i fredags med halsen väl ute och fin ryggverksamhet samt att han red mjukt och fint.
Hoppas vi får se mer av dem i framtiden då.

Verkligen en underbar avslutning av Lütkemeier! Tycker att dom är lite tråkiga som ekipage egentligen men de blev bara bättre och bättre genom programmet. Formen på hästen var helt klart dagens hittills bästa!

Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag tycker om Inessa och Mr X. De pendlar verkligen för mig fram och tillbaka i varje rörelse..

Är det någon mer än jag som på något vis känner sig lite snuvad på konfekten gällande Tinne och Anton? Uppenbarligen är det ett av de bästa ekipagen vi har, men i början så kändes det liksom som att det skulle kunna uträttas stordåd och nu blev det "bara" såhär. Prydligt men lite tråkigt och med matta bakben.

Jag är lite besviken på musiken. Många ekipage kunde haft musik som passade bättre och lyfte dem. Ryskan började och avslutade bra, synd att hon föll i Kalinka -fällan...

Är det någon mer än jag som på något vis känner sig lite snuvad på konfekten gällande Tinne och Anton? Uppenbarligen är det ett av de bästa ekipagen vi har, men i början så kändes det liksom som att det skulle kunna uträttas stordåd och nu blev det "bara" såhär. Prydligt men lite tråkigt och med matta bakben.
Jag tycker det är dags för henne att byta musik, hon har ju haft den i evigheters evigheter. Fast jag gillar iofs Patriks Depeche-musik trots att jag sett det ganska många gånger :D

Lite nyfiken på vilka stordåd du känner att du är besviken på och hur du tycker du är snuvad på konfekten ? Vore jätteintressant och givande med mera utveckling av det och hur du menar :)

Jag var på plats och det var verkligen hugget som stucket mellan HP och Tinne. Tycker faktiskt lite synd om Tinne idag. Tycker hon var värd vinsten på hemmaplan och allt och då är jag inte ett Tinnefan.

Bäst för mig idag var Fabienne. Sjukt fint ridet men för lätt program.

HP gör det bra och det är ju fantastiskt att han börjat länga ut halsen på den.

Scandic, alltså jag fattar att han inte tar Deja pga matchning till OS men han är ju för tråkig att titta på. Ser tung och jobbig ut.

Miata är inte värdig Emelies fina ridning. Ska bli kul att se henne när någon av hennes unga stjärnor är uppe i GP. Miata är ju så tråkig att klockorna stannar. Fin ny kür dock.

För övrigt är det inte bara Anton som har tråkiga bakben. Var flera som saknade stuns i dem idag.

Jag var på plats och det var verkligen hugget som stucket mellan HP och Tinne. Tycker faktiskt lite synd om Tinne idag. Tycker hon var värd vinsten på hemmaplan och allt och då är jag inte ett Tinnefan.

Man kan väl inte vara värd en vinst mer för det är på hemmaplan?
Smaken är som baken i dressyr men jag tycker rätt vann. Och bara "tur" att samme vann i fredags- klart bäst även då, svenske domaren nära sänka vinsten.

Miata är inte värdig Emelies fina ridning. Ska bli kul att se henne när någon av hennes unga stjärnor är uppe i GP. Miata är ju så tråkig att klockorna stannar. Fin ny kür dock.

QUOTE]
Om man ska vara petig så är det faktiskt ryttarens hand o ridning för dagen som gör att hästen gapar så.

@ginnies när det är 1% mellan ettan och tvåan så är det hugget som stucket vem som vinner. Tycker verkligen inte HP var "klart" bäst igår. Men som sagt smaken är som baken :D både Tinne och HP hade tur att de bästa inte kom. Finalen blev ju rätt avmätt pga det.

Satt på rad 35 så har ingen aning om hur Miata såg ut i munnen faktiskt. Men tidigare har jag inte direkt reflekterat över att Emelie skulle ha hård hand. Däremot är han ju lite tjurig och jag tycker inte han klara uppgiften, alltså han har inte riktigt den kapaciteten som krävs för det här.

Jag var på plats igår :) Vi köpte våra biljetter i april och har peppat järnet sedan dess, så det har ju funnits viss besvikelse när så många bra ekipage uteblev.

Jag tyckte inte heller att Minderhoud var klart bäst igår, det kunde lika gärna varit Tinne som stod högst upp (HUR roligt hade inte det varit?!). Jag och kompisen höll inte alltid med domarna, någon i början var vi väldigt förvånade över hur bra den fick o.s.v. Men en får väl tro att de sju domarna vet vad de håller på med ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Leipzig inleds idag världscupfinalerna i hoppning och dressyr. SVT sänder direkt, och först ut är hoppningen med start i SVT1 och Play...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat