Världscupfinal 2016

Tycker att domarna var väl hårda på Emilies miss. Treor för det där kändes inte så rättvisst när ettorna satt som ett smäck. Tror inte det varit samma hårda bedömning på en annan mer känd ryttare.

Tycker att domarna var väl hårda på Emilies miss. Treor för det där kändes inte så rättvisst när ettorna satt som ett smäck. Tror inte det varit samma hårda bedömning på en annan mer känd ryttare.

Jag håller helt med!

Och jag kan inte annat än älska den fula ankungen - scandic! Överlag en mycket fin ritt!

Irländska ekipaget är minsann en ny kul bekantskap! ...och även toppryttare hamnar helt plötsligt med för långa tyglar:D

Inser att jag tittar efter/på helt andra saker när jag ser det live, mot vad jag gör på tv. Live tyckte jag att den andra ryskan (den på hästen som ser ut som ett jättestort gotlandsruss) såg mkt trevligare ut än irländskan, som red i en förskräcklig form större delen av tiden. Hängig i underhalsen, kort, kort i formen och kraftigt bakom lod. Såg inte ut som en kul dag på jobbet alls för ngn av dem.

Min favorit var den tyska tjejen vars namn jag glömt på den fina fuxen. Såg lätt, harmoniskt och kul ut - i mina ögon borde hon fått bättre betalt på många av rörelserna. Inser att när jag tittar live så blir det mer ngt slags helhetsintryck som sätter avtryck, när jag tittar på tv (där man ju onekligen ser mkt bättre) så lägger jag märke till helt andra saker. Lite märkligt.

Inte jag heller, så mina kommentarer består mest i "åh vad fin färg på fracken" ;) Men det är roligt som sagt!

Haha ja samma här. Hästarna är ju så otroligt fina med, och vissa rider ju lite finare än andra ( tittar väl bara på händer och sporranvändandet ).

Sen önskar jag väl också imellanåt att jag satsade lite mer på dressyr och red än idag. Så lite avundsjuk är jag allt :p

Mycket trubbel för ryskan nu, men har vi fått se några siffror hittills? I fredags syntes det ju på vissa rörelser i hörnet men inte nu?

Mycket trubbel för ryskan nu, men har vi fått se några siffror hittills? I fredags syntes det ju på vissa rörelser i hörnet men inte nu?
Tror det är svårt i küren eftersom alla rider egna program och domarna inte vet vad som ska komma. Kan inget om bedömning av kür men jag gissar att den är annorlunda mot de vanliga dressyrprogrammen.

En fråga från en som typ ingenting kan; får man som ryttare prata med hästen under programmet?
Man kanske inte får sitta och ha en konversation med pållen, men litegrann märks nog inte :) Förr fick man väl avdrag när man klappade hästen men det tycker jag är ganska vanligt att ryttarna gör idag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Leipzig inleds idag världscupfinalerna i hoppning och dressyr. SVT sänder direkt, och först ut är hoppningen med start i SVT1 och Play...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka