Världscupfinal 2016

Fiorano

Trådstartare
Då var det igång från Götebrog! Svt sänder på ettan och det är väl fler än jag som följer det? Första ryttaren Anette Kirk-Thingard gjorde en fin ritt på sin Jojo Az som har utvecklats mycket:).

Åh så underbart med den helt sprudlande lyckliga amerikanskan :D!

Go Tinne!!! Är det nåt år hon ska vara på pallen så är det i år!

Vem har sagt att dressyr inte är spännande? Jag skrek så katterna flög åt alla håll och hunden hoppade högt:o. Annras en fin och säker ritt! Märks att hon försöker sätter mer tryck i honom men det kommer aldrig till bakbenen utan blir spänning istället. Så är lika bra att de såsar runt och är säkra istället:.

Fö en riktigt fin början på klassen!

Riktig bra ridet. Tycker sista piaffen var riktigt fin. Anton var verkligen på g och kul att se en ritt där ryttaren inte behöver hacka med sporren för att utföra rörelserna.

Har inte sett henne på länge men jag tycker helt klart man ser en utveckling framåt trots att han var lite spänd och missen i början.

Får alltid lite ont i magen av att se ryska ekipage... Blir intressant att se Markelova sen. Var väldigt omtvistat när hon gjorde sin ritt på 82%, känns helt osannolikt att det var rättvisa poäng.

Men Gunilla, "i ryttargången står sen en "Stewart" och kollar bettet". En "Stewart"-heter alla FEI-stewards så?

Irländska ekipaget är minsann en ny kul bekantskap! ...och även toppryttare hamnar helt plötsligt med för långa tyglar:D

[QUOTE="Ter
Och skänlarna är ju uppe vid schabraket och hon pickar där uppe med sporren hela tiden. Inte den sortens ridning man vill se.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Leipzig inleds idag världscupfinalerna i hoppning och dressyr. SVT sänder direkt, och först ut är hoppningen med start i SVT1 och Play...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat