Varifrån denna märkligt söta doft?

karamelldrottningen

Trådstartare
Har under en längre tid reagerat på att det ibland luktar väldigt sött hemma. Märker det främst då jag precis kommer in. Är lite orolig för att andra ska reagera, har ofta besök.

Trodde det berodde på sängen först för där känns det mest. Men fast jag nyligen bytt lakan luktar det sött igen nästa dag. Varför?

Trodde först att det låg möss under sängen men nej inget konstigt där.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Kolla om du hittar en boxer eller liknande under sängen då, det är ju sött :D
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Jag har varit med om samma sak, fast i köket. Det var iofs bara några dagar, men oavsett vad jag gjorde (städade, plockade ut alla sopor m.m.) fortsatte det lukta.

Det luktade inte alls lik-sött, utan mer som honung. Lyckades aldrig lokalisera det, och det försvann efter några dagar som sagt. Men jag undrar fortfarande vad det var...
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Märkligt. Jag gillar inte lukten alls. Den känns sövande på nått sätt. Inte som honung. Har ofta ont i huvudet i sovrummet. Spänningshuvudvärk främst. Tror det beror på lukten. En gång vart jag så svag att jag fick gå ut och sätta mig i friska luften. Jobbig när jag inte vet varför. Ibland undrar jag om jag bara inbillar mig?
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Ingenting som blommar utanför och smyger sig in via ventil eller liknande? Hägg och syrén blommar här nu iaf och luktar sött.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Vad har du för matta ? Om du har plastmatta kan det vara Ftalater, vilket är en mjukgörare som gör plastmattor formbara. Ftalater kan påverkas och brytas ned av fukt, alkali, vissa lim och av flytspackel. Följden brukar vara en påtaglig lukt som är något söt och stickande.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Ja syrenerna är ju ganska nära fönstret. Men du tror att det är det alltså? Fast syrener luktar ju ganska gott.

Kollat garderoberna. Ej gravid.

Har ryamattor inget av plast :).
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Jag råkade lyckas med att få en svärmorstunga att blomma en gång. Såg det inte förens jag vred på krukan. den hade en väldigt speciell doft som var sötaktig. Du har ingen sån blomma någonstans?
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Var tvungen att googla för att se vad det var för något. Men nej har inga sådanna blommor. Ingen blomma alls i sovrummet faktiskt.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Hur ser det ut i rummet som angränsar? Någon ventil som kanske leder till annan lägenhet om du bor så?
Hur luktar madrassen?
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Det är ju ett gammalt hus. Bor själv. Närmaste grannen några hundra meter bort. Självdrag tror jag det heter. Inga ventiler iaf.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Vilken mitt nick? Hur menar du nu?

Madrassen är ganska ny. Men jag tycker inte den luktar så mkt längre. Inte sött i varje fall.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Min första tanke var att någon rökt maja utanför ventilationen. Men ansåg ganska fort att jag bara är skadad efter ett års slit i plugget om just droger :p
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Haha, jag bodde granne med en som odlade maja tidigare, tillslut var man så van att man inte ens reagerade :angel:

Själv hade jag en oidentifierbar lukt i köket för någon vecka sedan. Tömde sopor, ingen disk, skurade ur sopskåpet osv. Lukten försvann tillslut utan att vi lyckades lista ut vad det var. Det var inte död råtta iaf, så mycket lantis är jag.

(Grillad råtta i proppskåp luktar verkligen mumma :angel: )
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Efter lite nattgoogling på det så gav det resulaten:
Mögel (känns dock inte troligt, borde lukta mer unket).
Ozon (fast luktar det alls?)
Plastmatta som bryts ner (redan nämnt)
Dött djur (tex i proppskåpet eller bakom något)
Gödsel (på närliggande åker eller motsv)
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Det var min tanke också, eller ja, jag tänkte på hasch och cannabis öht :p jag pluggar inte droger.
 
Sv: Varifrån denna märkligt söta doft?

Här kommer det emellanåt en sötaktig doft om nått vattenlås torkat ut. Spolar man vatten i samtliga försvinner doften på någon minut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 206
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 356
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp