vargtand!!

E

etmoria04

min lilla prinssesa har en vargtand :( nu rids hon inte då hon fortfarande e bäbis asså en yngre tvååring ... tänkte mer på att jag kommer juh inte kunna tömkra med bett som jag hade tänkt prova men när tycker ni man ska ta bort den? den sticker inte upp så mycket... hon har ingen besvär av det eller så blir juh bara att jag får träna tygeltag o tömkörning i grimma ... kan jag ta bort den iom vaccination i december eller ska den bort nuu :crazy:

tack på förhand
 
Sv: vargtand!!

jag skulle tagit bort den direk. Plockade bort en på min ungponny nä han var tre, den var oxå jätteliten men den störe honom ordentligt när han hade bett i munnen.
 
Sv: vargtand!!

Jag skulle absolut tagit bort den direkt. Även om den är liten så kan den störa när du ska börja ha bett i munnen på henne.

Det är inget avancerat ingrepp alls, även fast det kan se lite hemskt ut med alla grejer dom har och tar bort tanden med, men hästen känner inget så det är ju lugnt!

Själv har jag tagit bort en vargtand på min ponny i år, då han är sju!
 

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 541
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 234
Senast: Karminnie
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
90 478
Senast: ameo
·
Hundhälsa Jag har fått hem en omplaceringstik på 2,5 år. Hon är inte så snygg i framtänderna i underkäken. Hon har 4 tänder på rad lite glest där...
Svar
12
· Visningar
3 731
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp