R
Raderad medlem 94602
Sv: Vargar och hundar, hur ska det gå?
Precis. Och så finns det västar.......
Har man koll och pli på sin västklädda vovve i skogen är procenthalten extremt låg att den ska bli vargdödad. Finns säkert 200 olika olyckor mm som den löper större risk att råka ut för.
Själv har jag även visselpipa med mig i skogen. En som låter riktigt högt. Tokblåser man i den skrämmar man iväg det mesta. Gammalt jägarknep mot bla björn
Jägarna vet om att de finns varg i vissa skogar. De släpper ut jakthunden på egen risk. Det är skillnad! Det är jätte tråkigt att jakthundar tas men risken finns.
De som släpper ut sina sällskapshundar i skogen utan att ens blinka och låta dom springa vind för våg får ärligt talat skylla sig själva om hunden blir varg mat. Vet man om att man lever mitt i ett vargrevir släpper man väl för guds skull inte ut sin sällskapshund hur som helst.
Precis. Och så finns det västar.......
Har man koll och pli på sin västklädda vovve i skogen är procenthalten extremt låg att den ska bli vargdödad. Finns säkert 200 olika olyckor mm som den löper större risk att råka ut för.
Själv har jag även visselpipa med mig i skogen. En som låter riktigt högt. Tokblåser man i den skrämmar man iväg det mesta. Gammalt jägarknep mot bla björn