Vad underbart! Jag mår som vanligt igen. Känns som att vara släppt ur fängelseVårt KUB gick bra, fick låg risk

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad underbart! Jag mår som vanligt igen. Känns som att vara släppt ur fängelseVårt KUB gick bra, fick låg risk
Skönt att höra att det är hopp om att dem kommer tillbaka till sin normala storlek!Härligt att du mår bättre!
Hade likadant med bh med sonenMina blev gigantiska och jag har verkligen aldrig velat ha större storlek. Tack och lov krympte dem tillbaka när amningen slutade och denna gången har de inte vuxit lika fort.
Skönt!! Jag mår fortfarande konstant lite illa men verkligen inte som förut, håller med om att det känns som att komma ur fängelset.Vad underbart! Jag mår som vanligt igen. Känns som att vara släppt ur fängelsemina bröst har också börjat växa ur BHar och jag har svårt att sova på mage. Lite tidigt? Har även känningar av foglossning. Ska börja träna och ringa BM för att se om jag kan få övningar som underlättar. Hoppas det inte blir för illa
Skönt!! Jag mår fortfarande konstant lite illa men verkligen inte som förut, håller med om att det känns som att komma ur fängelset.Ska börja jobba i morgen, har bestämt med min chef mån, ons, fre. Har fortfarande inte varit "igång" mer än ett par timmar i rad så känns skönt att starta lite lugnt men om det fortsätter bli bättre så räknar med att vara tillbaka heltid vecka 44.
Hur känns det när man känner av fogarna? Är det konstant murande smärta eller mer typ knivstick?
Jag skulle säga konstant molande blandad med knivhugg vid slutet av dagen/konstig rörelse. Men inte någon extrem smärta. Mer lite störigt. Jag vill försöka göra något förebyggande innan det blir värre.Hur känns det när man känner av fogarna? Är det konstant murande smärta eller mer typ knivstick?
Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnadI vilken vecka kom det?
V.15 och det har synts nån månad. Mesta är dock uppsvälld. Blir det av nån anledning när jag jobbat men på helgen krymper magen rejältHar det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnadI vilken vecka kom det?
Ja. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet.Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnadI vilken vecka kom det?
Det är nog rätt ovanligt att inte få något mage förrän så sentJa. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet.
Men var ju in till scanning akut omkring vecka 10 för jag redan då kunde märka och se min livmoder bula upp när jag ligger ned (den borde inte kommit över symfysen än) och fick konstaterat min livmoder ligger väldigt ’högt’. Bular ut en stor fotboll när jag ligger ner och har inte kunnat ha jeans på 3 veckor ca.
Bylsigare, inte billigareDet är nog rätt ovanligt att inte få något mage förrän så sentjag gömde lätt min mage med lite billigare tröja förra gången men det syntes ju definitivt med tajt tröja och då sa alla att jag hade liten mage. Det är ju så olika. Vet folk som haft lika stor mage som jag hade i v.30 när de var i v.20.
Absolut, v. 15 nu. Förra graviditeten tror jag inte syntes fören kanske v. 17 men den här har synts ett tag. Gissar att det är för att jag födde barn i januari och magmusklerna inte gått ihop ännu och kunnat hålla in den![]()
V.15 och det har synts nån månad. Mesta är dock uppsvälld. Blir det av nån anledning när jag jobbat men på helgen krymper magen rejälthar för mig att jag fick byta till gravidbyxor runt v.15-16 för mina vanliga satt åt för hårt då. Nu tycker jag mest att byxorna håller inne magen. Med rätt byxor syns det knappt. Trivdes inte alls med mage förra graviditeten så har typ inga bilder från den tiden. Synd. Hade velat kunna jämföra magstorleken
![]()
Ja. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet.
Men var ju in till scanning akut omkring vecka 10 för jag redan då kunde märka och se min livmoder bula upp när jag ligger ned (den borde inte kommit över symfysen än) och fick konstaterat min livmoder ligger väldigt ’högt’. Bular ut en stor fotboll när jag ligger ner och har inte kunnat ha jeans på 3 veckor ca.
Ja, tror det började synas runt v. 17 men kunde dölja med stor tröja fram tills typ förra veckan (v. 20). Började med gravidbyxor runt v. 15-16 pga klarade inte av någit som satt åt. Plus att de är sjukt skönaHar det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnadI vilken vecka kom det?