Så tråkigt. Vi har två syskon här som nog kommer börja gråta när vi berättar. Hur snabbt får du svar på nipt?
Verkar som jag bara blir erbjuden kub. Funderar på att köpa till nipt. Jag är svullen om magen så jag ser rejält gravid ut och har gått upp två kg trots att den bara ska vara 4cm. Känns inte så kul. Bara gaser dock får lite dåligt samvete att jag inte orkar träna något. Vet inte hur det ska gå till när jag är så illamående.
Vi gör också KUB. Det brukar väl behövas särskilda skäl för att bli erbjuden NIPT? Jag har dock många vänner som köpt det. Vi funderade på att göra det förra graviditeten men fick 1:20 000 på KUB så vi skippade det. Nu har jag KUB-ultraljudet på måndag och har gjort blodprovet innan, så får se vad resultatet säger denna gång!
För mig är det nästan tvärtom @Förgätmigej, med dottern var jag så neutral med allting och tog det lite som det kom. Visste väl inte vad jag skulle förvänta mig så jag var rätt lugn med både ultraljud, lyssna på hjärtljud, förlossningen, risken för missfall mm. Nu när jag har gjort allt en gång och vet vad som är på spel så är jag allt annat än lugn Är plötsligt sjukt nervös inför måndag och har tusen katastroftankar.