Hoppas allt går bra och bebis snart är här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
22.30 börjar sonen kräkas. 00 startade mina värkar. 01 börjar jag kräkas sonen och jag turas om att kräkas till 03. Vid 04 åker vi in, jag mår sådär. Får inte behålla något och sen värkar på det, usch men tack och lov lättade det när vi kom in och jag fick i mig saft, nyponsoppa och yoghurt innan lillebror föddes vid 11. I min lilla mage låg en kille på nästan exakt 4kg, svarthårig och kopia av mig till skillnad mot storebror som kom ut blond och lik sin far
Och ja. Min kompis kom in före till förlossningen men jag smet före med lillebror dessvärre får vi vara isolerade på vårt rum tills vi får åka hem imorgon
Grattis!Vår lilla gurka föddes självklart den 28 vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund . Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Stort Grattis!! Så underbart han är här!!Vår lilla gurka föddes självklart den 28 vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund . Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Ha sex nä men på riktigt så är det tydligen extremt vanligt att sex får igång en förlossning. Samt: hejja hejja bebisen kom nu så Flummflicka får lite lättnad.Stort Grattis!! Så underbart han är här!!
Är det bara jag kvar? Jag har konstant kris över att han aldrig kommer. 40+4 idag och inga som helst tecken på att något är på gång.
Grattis!Vår lilla gurka föddes självklart den 28 vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund . Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Lite tmi kanske men här lågs det hej vilt och ungen tittade (ytterst tveksamt) ut 10 dagar efter BF...Ha sex nä men på riktigt så är det tydligen extremt vanligt att sex får igång en förlossning. Samt: hejja hejja bebisen kom nu så Flummflicka får lite lättnad.
Provat. Hjälper ikke.Ha sex nä men på riktigt så är det tydligen extremt vanligt att sex får igång en förlossning. Samt: hejja hejja bebisen kom nu så Flummflicka får lite lättnad.
Määh det var ju dumt? Bada kallt? Varmt? Hoppa studsmatta? Förbjuda bebis att komma? Bestämma dig för att knäskura alla golv? (det gjorde mamma när min bror inte ville komma och det hjälpte.)Provat. Hjälper ikke.
(Inte alls bitter ).
Altså det fetade, skrattade lite, för skulle ha det 100% på samma sätt!@Flummflicka ja din stackare! Jag gav upp helt efter BF. Detta är mitt liv nu. Jag kommer alltid må så här och kommer aldrig få nån bäbis. Sen hade jag värkarbete i 40 timmar och mitt i det hörde jag ett bäbisskrik och tänkte att kul för dem det kommer aldrig hända mig. Jag kommer ha värkar resten av livet och aldrig få nått barn. kanske därför det blir så stort när de är ute.
Har du också överburenhetssamtal 40+6? Kanske be om det annars? Min bm sa att de flesta föder i v 40 och 41. Det sker säkert när som helst nu! Och det kommer att hända
Haha jag vet ju att vetenskapligt finns det inte bevis för att något som helst kan sätta en förlossning igång men ändå kan jag erkänna att jag provat så mkt i desperation. Men tror ju inte riktigt på det, så placeo uteblir också.Määh det var ju dumt? Bada kallt? Varmt? Hoppa studsmatta? Förbjuda bebis att komma? Bestämma dig för att knäskura alla golv? (det gjorde mamma när min bror inte ville komma och det hjälpte.)