Men @Voeux hur klarade du av nyfödd pluss ettåring första dagarna efter kejsarsnitt? Superhjälte.
Maken Men såhär i efterhand hade det kanske varit klokt att stanna på sjukhuset iaf tills nervsmärtorna lagt sig lite
Grattis till lilla gurkan, och vilken pers du och din kropp har gått igenom. Se till att vila och läka ordentligt. Jag var ett vrak efter mitt första snitt, väldigt länge. Det bidrog nog att det var januari, svårt att komma ut med vagnvägrande bebis och allmänt mörkt och deppigt. Men jag var nog också rädd för smärtan på ett annat sätt än nu, och rädd för att överanstränga mig. Så jag gjorde absolut ingenting på flera månader, vilket var påfrestande för psyket. Nu är jag mer aktiv och det känns bra! Går promenader varje dag och är igång här hemma i huset. Men du.. ta det försiktigt med lyften. Jag märker direkt när jag lyft dottern för mycket eller gjort andra dumma lyft. Det drar och sticker i kroppen så det känns att jag slitit på stygnen. Så min varma rekommendation är vila, och lugna promenader i vårsolen när det känns bra