Får dock (tyvärr?) önska henne en superlätt bebis med tanke på att de ska bygga ut huset med start... strax . Tur att det är en brud med pannben.Hon lär bli varse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får dock (tyvärr?) önska henne en superlätt bebis med tanke på att de ska bygga ut huset med start... strax . Tur att det är en brud med pannben.Hon lär bli varse
Får dock (tyvärr?) önska henne en superlätt bebis med tanke på att de ska bygga ut huset med start... strax . Tur att det är en brud med pannben.
Sant! (Kanske mer håller tummarna för att tösen inte ska ha typ kolik och att min syrra ska må bättre psykiskt än vad jag har gjort de första månaderna med vår lilla kille.) Oavsett, galet med bygge och bebis och ensam i en husbil med två barn låter som en utmaning .Även en superlätt bebis är en bebis. En av mina bästa vänner har byggt hus nu. De har bott i en liten dragig stuga i 8 år och fick sitt första barn 2019. I höstas flyttade de ut och in i en husbil, huset revs och en vecka senare födde hon deras andra. Har nu bott i husbil med båda barnen och övervakat ett husbygge sen i september. Hennes man jobbar skift så hon har ofta båda barnen för läggning på kvällarna, i den där lilla lådan. Snacka om gjord av stål, jag hade tappat det för länge sen. Men nu får de flytta in om en månad!
Här går det bra. Jag tycker överskottskräkandet har blivit bättre och han har precis övergått till att bajsa 1-2 gånger om dagen från bajs i varje blöja. Han sover även längre på nätterna och ammar 1-2 gånger och somnar snällt om för det mesta.Jag är oerhört tacksam att lillebror kom som nr 2. Trots en bebis och en treåring får jag mer gjorde än när storebror var bebis! Typ som att laga mat när storebror var liten. Han gallskrek och man inte höll honom, och laga med enhandad är då inte lätt. I veckan har sambon jobbat eftermiddag och treåringen roade sig själv medan bebis satt i selen och sov medan jag lagade middag
Men en sak som jag är dödstrött på är det ständiga kräkandet. Vet inte hur mycket kläder och dregglisar vi byter varje dag...
Hur går det för er andra?
Har din 68? vi är på 56 än och lillebror är ändå större än vad storebror var vid denna åldern, 57cm lång och 5,2kg tung.Så tacksam att jag vågade skaffa barn trots mina rädslor. Suger in och njuter av varenda sekund. Släpper måsten och krav för att njuta av mitt lilla barn. Det är ju en tid som aldrig kommer tillbaka. Jobb, disk och städ kommer det alltid mer av. Men inte bäbistiden eller min sons behov av mig. Har gett amningen ett nytt försök. Provar en nässpray för att hjälpautdrivningen men produktionen blir inte tillräcklig för att han ska äta sig mätt på bröstmjölk tyvärr. I förrgår sorterade jag ut minsta storleken på kläder och gick upp till 68. Lätt känsla av vemod.
Det fetade: Ja alltså jag sa också till min sambo att det är ju inte så smart evolutionärt att det ska vara så svårt att få till amning... Här i landet har det börjat någon form av kampagn för att de kan se att otroligt många barn växer upp på ersättning. De vill försöka implementera mera hjälp som tidig insats till dem som vill amma.@Förgätmigej nej. Min är mindre. Har mer med preferens att inte ha för tajta kläder samt att jag har bättre och fler kläder i 62 och 68
@Flummflicka härligt att allt gått bra och du också släppts ur graviditetsfängelset! Släpp fångarna loss det är vår! Det känns som ett mirakel att människosläktet överlevt med tanke på hur svårt det är att bli gravid, föda naturligt och amma. Första veckorna kunde jag sitta och gråta över att jag hade en stark känsla av att någon av oss skulle dö så att jag aldrig skulle få lära känna honom. Hormoner och beskyddarinstinkten är stark! En sak som gör mig lugnare är att vi nogsamt gått igenom ekonomin och hur det blir om jag eller maken skulle dö. Både en försäkring som faller ut på en större summa samt går det även försäkra pensionspengar. Dör jag kommer min pension betalas ut i 20 år till mina efterlevande. Att sånt är löst är lugnande för mig
Första var jättevarm av sig. Klädde alltid på för mycket för själv är jag inte sån denna är nog rätt normalvarm av sig. Absolut ingen frusen typ. Vill inte ha filt inomhus tex. Klär honom som jag klär mig själv. Jag är mer frusen av mig så går jag själv i kortärmat får A det med. På nätterna sover han bara i pyjamas. Sätter jag på täcke börjar han gnälla och sparka i sömnen efter en stund.Hur mkt kläder har ni på era barn?
Jag är otroligt varm och har nog en tendens att vara snål med kläder för
Tänker han kommer bli för varm. Men är rädd för han ligger och fryser på nätterna…
Det där är verkligen svårt, jag är också väldigt varm av mig och min sambo är frusen så våra ungars första tid gick vi bara om varandra och tog av och på dem olika kläder. Varje gång jag var uppe och tittade till dem hade de yllesockar och filtar på sig som jag tog av, och nästa gång jag var uppe var de på igen .Okej det verkar vara olika.
Har haft han i bara kortarmad body sista dagarna, också på nätterna. Utan täcke/filt. Han har varit ganska orolig sista nätterna och imorse hade sambon packat han in i täcket och han sov så lugnt. Så är orolig att han fryst.
Jag är som sagt alltid varm och vill helst sitta naken i ac rum så är emot alla mina instinker att övht ha på barnet kläder. Men har idag klätt på han body och byxor.
Haha ja men det är ju liksom så svårt att veta. Man använder ju sig själv som referens.Det där är verkligen svårt, jag är också väldigt varm av mig och min sambo är frusen så våra ungars första tid gick vi bara om varandra och tog av och på dem olika kläder. Varje gång jag var uppe och tittade till dem hade de yllesockar och filtar på sig som jag tog av, och nästa gång jag var uppe var de på igen .
B är frusen av sig. I början sov han i blöja med filt men han sov mycket bättre de gånger han hade extra täcke så numera har han pyjamas och filt. Storasyster var inte alls lika frusen som bebis.Hur mkt kläder har ni på era barn?
Jag är otroligt varm och har nog en tendens att vara snål med kläder för
Tänker han kommer bli för varm. Men är rädd för han ligger och fryser på nätterna…