Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh fy, håller tummarna för att det lägger sig strax!Magsjuka har hittat till oss, Ida hade ngn lindrig variant i söndags där vi var osäkra på om det verkligen var magsjuka. Idag är de två äldsta sjuka. Jag har frusit, ont i kroppen och mått illa hela dagen men inte mer än så, hoppas det inte blir mer.
Ugh... Gjorde just en vurpa på väg till tåget och jobbet. Gick på en vanlig plan men sjukt grusig trottoar och lyckades trampa snett(?) och skrapade upp knäet och stukade fotleden. Tog emot mig så tror inte magen ens nuddade marken men det måste sett så jävla klumpigt ut och typ 10 pers hastade fram och ojade sig och frågade hur det gick med magen osv. Mest skämmigt och nu sitter jag här med en bultande fotled, trasiga jeans och blödande knä. Gravidglow är det första that comes to mind!
Haha jag har levt med såna hela vintern... bor ju som tur är på landet så typ ingen ser mig.Ouch, tur det gick bra med magen i alla fall, hoppas fotleden repar sig snabbt. Ändå fint att folk bryr sig om det är någon som ramlar. Det är så otäckt nu här för det är rena isgator och så ett par plusgrader så det är ett litet lager med vatten på isen också. Köpte mig faktiskt sådana där broddar man trär på skorna. Känner mig oerhört gravid (och lite gammal) när jag kommer gående brodd-klickandes.
Jag förstår dig.. Den där kontrollförlusten är nog det som skrämmer de flesta.Nu plötsligt tycker jag att det är jobbigt att tänka på förlossningen. Vet inte om det är hormoner som spökar eller vad, men jag börjar gråta så fort jag tänker en tanke på att någon ska bestämma något åt mig under förlossningen eller att man typ skulle behöva argumentera för något man inte vill. Såg en informationsfilm om sugklocka på en docka och började gråta då också. Jag börjar väl inse att det börjar närma sig och att jag nog inte är så obrydd som jag tidigare trott.
En vecka kvar till bf nu Är hemma sedan i måndags och känner mig redan rastlös. Jag försöker vila så gott det går, men det är svårt när jag ändå känner mig pigg. Har varit på gymmet och idag har jag simmat. Känns som ungen aldrig ska komma ut. För er som inte väntar ert första barn. Hur startade det? Kan det komma igång utan att man har den minsta känning/ förvärkar eller annat innan?
Ugh... Gjorde just en vurpa på väg till tåget och jobbet. Gick på en vanlig plan men sjukt grusig trottoar och lyckades trampa snett(?) och skrapade upp knäet och stukade fotleden. Tog emot mig så tror inte magen ens nuddade marken men det måste sett så jävla klumpigt ut och typ 10 pers hastade fram och ojade sig och frågade hur det gick med magen osv. Mest skämmigt och nu sitter jag här med en bultande fotled, trasiga jeans och blödande knä. Gravidglow är det första that comes to mind!
En vecka kvar till bf nu Är hemma sedan i måndags och känner mig redan rastlös. Jag försöker vila så gott det går, men det är svårt när jag ändå känner mig pigg. Har varit på gymmet och idag har jag simmat. Känns som ungen aldrig ska komma ut. För er som inte väntar ert första barn. Hur startade det? Kan det komma igång utan att man har den minsta känning/ förvärkar eller annat innan?
Jag gick ju aldrig längre än till vecka 38 men jag hade ganska mycket typ förvärkar eller sammandragningar (tyckte det var typ lika bara att de blev allt kraftigare och kom oftare mot slutet) ända från vecka 33-34 nånting.
Sista dagarna var jag EXTREMT sliten - typ en hel dimension värre än innan när jag också var väldigt slut. Hade tänkt gå hem 2 veckor före bf men mitt i veckan före dess, dvs 2,5 vecka innan kräktes jag på morgonen och bara kände "nu räcker det". Så jag mailade jobbet och sa att nu kommer jag inte in mer.
Vi åkte till landet för att fira midsommar (inte så långt - Uppsala och jag skulle föda i Sthlm) och vi hade sex på kvällen. Vi skämtade lite om att "nu kanske det blir en färdknäpp så ungen kommer". Sen vaknade jag 2 timmar senare av en enda ihållande kraftig mensvärk som jag inte kände igen. Gick upp för att kissa och kände när jag satt på toa att det bara fortsatte rinna. Fattade efter ett tag att det var vattnet som gått och mensvärken höll i sig så jag la mig i ett bad. Sen var det liksom igång
Men jag tror inte det är ovanligt att inte känna så mycket alls. Har du sammandragningar så att livmodern blir hård och putig typ?
Haha nej, det var nog mest för att jag hoppades lite på att det skulle hända något. Lusten var (och är) inte på topp när man knappt kan vända sig i sängen om natten. För MIG, jag vet att andra kan uppleva det annorlunda. Låter skönt att kunna gymma och simma och må bra av det. Jag är lite sugen på en promenad i vårsolen men dels har vi ju skridskobana på vägarna och sen tror jag bara att jag skulle bli mer trasig av det så jag blir stadigt mer och mer immobil och räknar ner dagarnaJa, lite sammandragningar har jag nog (tror jag). Det är lite svårt att veta, men känner igen beskrivningen av att magen blir helt hård. Kanske är ett ligg som krävs. Men det har inte skett sen innan jul så kommer nog inte hända nu heller
Jag hade bara "vanliga" sammandragningar, inga övriga tecken på att det skulle komma igång. Sen på morgonen på 40+1 hade jag svaga, oregelbundna värkar som sen försvann. På kvällen testade vi en färdknäpp, och typ direkt efter det fick jag regelbundna värkar 6 timmar senare föddes dottern.En vecka kvar till bf nu Är hemma sedan i måndags och känner mig redan rastlös. Jag försöker vila så gott det går, men det är svårt när jag ändå känner mig pigg. Har varit på gymmet och idag har jag simmat. Känns som ungen aldrig ska komma ut. För er som inte väntar ert första barn. Hur startade det? Kan det komma igång utan att man har den minsta känning/ förvärkar eller annat innan?
Jag hade bara "vanliga" sammandragningar, inga övriga tecken på att det skulle komma igång. Sen på morgonen på 40+1 hade jag svaga, oregelbundna värkar som sen försvann. På kvällen testade vi en färdknäpp, och typ direkt efter det fick jag regelbundna värkar 6 timmar senare föddes dottern.