V. 31 och 65 dagar kvar till planerad BF.
Var och träffade min pappa i helgen som är sjuk. Min mamma har "mörkat" hans tillstånd kan man säga. Det var hemskt att träffa pappa, han är riktigt illa och har inte långt kvar.
Jag är vanligtvis en sjukt stark människa som klarar många motgångar men just nu känner jag bara att jag vet inte hur jag ska orka föda mitt första barn och samtidigt förlora min pappa.
Hur orkar man?
Man orkar för att man maste men det är jättetufft. Min mamma dog när mitt första barn var 7 manader och det var en väldigt jobbig tid (vi visste redan när jag var gravid att hon inte skulle bli frisk men hon kämpade pa längre än ngn trodde var möjligt). Det är 9,5 ar sen nu men jag kan börja grata bara sadär när jag tänker pa att mamma bara fick vara mormor en sa kort tid, och att mina barn inte kommer ha ngr minnen fran sin mormor, mamma hade varit den perfekta mormorn. Det är sa mkt jag skulle vilja dela med mig av och prata om med mamma.
Jag tror inte att din mamma medvetet har mörkat hur din pappa mar, hon har säkert förträngt det eftersom hon inte själv vill vara medveten om sanningen. Jag gjorde det ocksa, det var först när mamma var kort fran döden och efter som jag insag hur sjuk hon egentligen var. In i det sista vägrade jag inse att hon inte skulle klara av att bekämpa cancern.