Jag har funderat på om jag skulle orka skriva ett inlägg här ikväll, sitter och googlar trotsåldrar
2åringens humör är inte av denna värld.. han har legat däckad med 40 graders feber i 6 dagar, feberfri idag men hostig så vi har hållt oss inomhus.
Har tappat räkningen på hur många leksaker han kastat i väggen idag så de gått sönder, puttat omkull och sparkat sin ett år yngre bror, bitit och slått oss föräldrar osv. För att sekunden efteråt vråla "mamma gosa!!!" Snacka om tvära kast
Många utbrott har jag ingen aning om varför de sker, rätt som det är kommer saker flygandes bara. Men jag märker också att jag ofta kan koppla det till avundsjuka om jag pratar med sambon eller andra barnet.
Hur bemöter ni barnen i dessa lägen? Jag brukar försöka på att inte göra någon stor grej av det utan bara säga nej och avleda, men idag har jag tappat det och höjt rösten och skällt på honom när han skadar lillebror, men då skrattar han och börjar prata om annat, förmodligen blir han osäker. Men så himla svårt.
Inte alls pepp på kommande vecka! Som sagt hemma med 2 hostiga bråkande barn, dagmamma och vår andra barnvakt även dom sjuka så vi ska spendera närmsta dagarna inomhus själva då pappan jobbar 5-18
För övrigt så har jag precis fått reda på att jag har ännu en
på jäsning