nejlica
Trådstartare
Vad ska ni göra med era barn i sommar?
Vad är bra aktiviteter för 1-åringar?
Jag tycker det är en lite svår ålder. Samt att man behöver tänka till nu i dessa speciella tider.
Jag och dottern bygger en veranda om dagarna när maken jobbar, jättebra aktivitet med en ettåring!
Är hemma en vecka till och sen ska maken vara föräldraledig medan jag hoppar in som sommarvikarie på gammla jobbet. Eftersom dottern börjar bli läskigt snabb och klättrar på allt så känns det som världens semester att få sitta vid ett skrivbord en månad istället för att lyfta ned henne från diskbänken och jaga efter henne när hon rymmer från trädgården hela dagarna
Har hängt några gånger på stranden, det har varit jättekul. Skaffat barnstol till cykeln och varit ute några små turer, hänger i stallet en hel del och ute i trädgården (där vi bla byggt sandlåda). Varit ute och vandrat ett par korta slingor med henne i sele och gjort en dagsutflykt med min pappa till en botanisk park i närheten. Men kan också behöva lite inspiration på bra aktiviteter! Tänkt gör lite utflykter till andra lekplatser än den i kvarteret, men sen är idéerna slut.
När jag återgår till föräldraledighet går maken på semester och då ska vi i alla fall bo en vecka i stuga på kusten med min familj, känns som en lagom semester i år med både tanke på dottern och på Coronasituationen.