Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har haft ett par riktiga katastrofnätter.
Vaknar och gråter och vill inte slappna av och somna om har tagit 2-3 timmar att få honom och somna igen. Vet inte alls vad det är som stör honom
Vi har testat ha honom i vår säng men då slappnar han inte av, enda sättet har varit att sova ensam med honom på en madrass, men då har det ändå tagit lång tid innan han somnar igen och man själv sover inte så vidare bra där
Har haft en lång sån period (känns det som), men nu har flera tänder kommit upp och hon sover bra igen!
Skönt att han börjat gå! Förstår dej helt och hållet. Tråkig? Tråkig är man väl om man tjurar en hel kväll eller sitter med paddan hela kvällen eller dissar all mat som serveras. Han är väl lite försiktig? Det har vår pojk också varit ibland särskilt när han var liten. Ta inte åt dej! Barn är olika!Lilleman började gå i måndags! 13,5 månader. Han har gått utefter möbler ganska länge men i måndags släppte han taget och började gå upp till tio steg utan stöd.
Han har blivit ganska reserverad och när vi besökte släkten satt han tryckt mot mig i 45 minuter och ville inte titta på de andra. Han blev vid ett tillfälle kallad "tråkig" vilket gjorde ont i mig. Jag har hela min uppväxt fått höra vid varenda utvecklingssamtal att jag måste "ta för mig mer" och man inser ju snabbt att man beter sig "fel" vilket gör allt ännu värre. Det känns så tråkigt att det ska börjas redan med att kommentera det. Han finns väl för sin egen skull och inte för att roa andra.
Det är när andra försöker locka och pocka som han blir så, men har vi däremot hantverkare hemma som inte bryr sig om honom så sitter han i princip i deras knä efter fem minuter.
Jag försöker avstyra bäst jag kan mot att all uppmärksamhet ska hamna på honom, och ber folk att inte vara närgångna och låta honom vara ett tag. Men det är tydligen svårt. Det är så synd att barncentrering är standard när man umgås.
Nora är också väldigt reserverad. Nu har hon precis börjat tycka det är kul att vinka och säga hej till alla hon möter, men hon vägrar gå i närheten av andra vuxna. Hon tycker också att det är jobbigt med mycket uppmärksamhet från de hon inte känner. Det är helt enkelt bara deras personlighetLilleman började gå i måndags! 13,5 månader. Han har gått utefter möbler ganska länge men i måndags släppte han taget och började gå upp till tio steg utan stöd.
Han har blivit ganska reserverad och när vi besökte släkten satt han tryckt mot mig i 45 minuter och ville inte titta på de andra. Han blev vid ett tillfälle kallad "tråkig" vilket gjorde ont i mig. Jag har hela min uppväxt fått höra vid varenda utvecklingssamtal att jag måste "ta för mig mer" och man inser ju snabbt att man beter sig "fel" vilket gör allt ännu värre. Det känns så tråkigt att det ska börjas redan med att kommentera det. Han finns väl för sin egen skull och inte för att roa andra.
Det är när andra försöker locka och pocka som han blir så, men har vi däremot hantverkare hemma som inte bryr sig om honom så sitter han i princip i deras knä efter fem minuter.
Jag försöker avstyra bäst jag kan mot att all uppmärksamhet ska hamna på honom, och ber folk att inte vara närgångna och låta honom vara ett tag. Men det är tydligen svårt. Det är så synd att barncentrering är standard när man umgås.
Vad har ni för skor till era små ettåringar? Lilleman går mer och mer men har hittills bara på sig strumpor eller är barfota utomhus. På vissa ställen kanske det är mer lämpligt mer skor men jag lyckas inte få på honom några - även om jag tar en sko som är lite för stor så är det ju helt omöjligt att få ner foten? Har provat att öppna upp skon helt så att det bara ska vara att "klä på" skon runt foten men han drar upp hålfoten och böjer på tårna så det blir ändå trångt på höjden liksom när jag ska stänga skon. Vänta längre med skor? Ta på dem ändå så vänjer han sig och sträcker ut foten till slut? Hur gör ni?
Vad har ni för skor till era små ettåringar? Lilleman går mer och mer men har hittills bara på sig strumpor eller är barfota utomhus. På vissa ställen kanske det är mer lämpligt mer skor men jag lyckas inte få på honom några - även om jag tar en sko som är lite för stor så är det ju helt omöjligt att få ner foten? Har provat att öppna upp skon helt så att det bara ska vara att "klä på" skon runt foten men han drar upp hålfoten och böjer på tårna så det blir ändå trångt på höjden liksom när jag ska stänga skon. Vänta längre med skor? Ta på dem ändå så vänjer han sig och sträcker ut foten till slut? Hur gör ni?
Vad ska ni göra med era barn i sommar?
Vad är bra aktiviteter för 1-åringar?
Jag tycker det är en lite svår ålder. Samt att man behöver tänka till nu i dessa speciella tider.