Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frank har sovit i sin egna säng I sitt rum 19.30-6.15 hela fem nätter på raken. Halleluja. Det är helt sjukt vad god sömn gör med mitt mående
Är det bara jag som känner att min unge är den enda som inte har lärt sig gå än?
Usch jag vet att man inte ska jämföra med andra men fy va lätt det är.
Har fått för mig att lite av separationsångesten släpper när de lär sig gå.
Här hemma är det bara gnäll hela tiden. Och som en svans överallt, vi kan knappt laga mat eller diska när vi är ensamma med L. Han skriker tills han får komma upp i famnen och om han inte får det lägger han sig ner och storbölar.
Enda tiden han är nöjd är oftast om vi är iväg någonstans. Men med tanke på hur det ser ut idag är varken öppna förskolan eller kyrkan öppet.
Jag känner mig som världens sämsta mamma som är ledsen och uppgiven konstant.
Blir inte bättre när mannen klagar konstant på att vara föräldraledig för det är inge kul nu när han bara gnäller och är missnöjd, det förstår jag.
Är det bara jag som känner att min unge är den enda som inte har lärt sig gå än?
Här hemma är det bara gnäll hela tiden. Och som en svans överallt, vi kan knappt laga mat eller diska när vi är ensamma med L. Han skriker tills han får komma upp i famnen och om han inte får det lägger han sig ner och storbölar.
Enda tiden han är nöjd är oftast om vi är iväg någonstans. Men med tanke på hur det ser ut idag är varken öppna förskolan eller kyrkan öppet.
Blir inte bättre när mannen klagar konstant på att vara föräldraledig för det är inge kul nu när han bara gnäller och är missnöjd, det förstår jag.
Vi har köpt hörnlås till vissa skåp, det är som ett band man sätter från luckan till bänken eller väggen eller nästa lucka... De har stark tejp i ändarna som man fäster med. Jösses vad svårt det var att förklara då. Köpt på Tradera i alla fall... Men tejpen kanske ger märken, det vet jag inte.Nelia går rätt bra nu och är skitnöjd med det, roar sig dock på samma sätt som innan hon lärde sig gå dock. Rensa så mycket som möjligt i skåpen på så kort tid som möjligt, favoriten är kryddorna och en kartong med zippåsar. Hon är rätt självständig och älskar att kunna utforska. Vill ibland bli upplyft men tröttnar oftast snabbt och vill ner igen. Är i princip bara stilla när hon sover. Inte mycket till hår än Någon som har tips på var man hittar barnlås till skåp som man inte behöver skruva fast? Inte kul att förstöra ett nästan nytt kök genom att skruva i stommarna.
Vi har köpt hörnlås till vissa skåp, det är som ett band man sätter från luckan till bänken eller väggen eller nästa lucka... De har stark tejp i ändarna som man fäster med. Jösses vad svårt det var att förklara då. Köpt på Tradera i alla fall... Men tejpen kanske ger märken, det vet jag inte.
Nelia går rätt bra nu och är skitnöjd med det, roar sig dock på samma sätt som innan hon lärde sig gå dock. Rensa så mycket som möjligt i skåpen på så kort tid som möjligt, favoriten är kryddorna och en kartong med zippåsar. Hon är rätt självständig och älskar att kunna utforska. Vill ibland bli upplyft men tröttnar oftast snabbt och vill ner igen. Är i princip bara stilla när hon sover. Inte mycket till hår än Någon som har tips på var man hittar barnlås till skåp som man inte behöver skruva fast? Inte kul att förstöra ett nästan nytt kök genom att skruva i stommarna.
Dessa köpte vi. Så nöjda!
https://lugnaforaldrar.se/osynliga-...MI5Piw2a-Y6QIVSpSyCh2iPA8dEAQYASABEgKJXfD_BwE
Nelia var på 1 årskontroll en vecka i förväg. Läkarkontrollen gick bra men hennes viktuppgång av stannat av (gått upp ca 1 hekto på en månad tror jag) och huvudet är fortsatt lite litet så det blir en extra kontroll vid 14 månader igen. Hon var 74 cm lång och vägde 8155 gram. Projektet sluta amma fick en liten paus efter det. Vi hade hoppats på hon skulle blir hungrigare på mat om hon bara fick amma en gång på kvällen men tyvärr ingen större skillnad. Hon smakar det mesta men äter rätt små mängder innan hon är mätt/nöjd. Sen gör hon väl av med all energi när hon går runt hela tiden, hon har till och mer försökt springa lite. Hon är inte stilla frivilligt när hon är vaken. Har försökt hitta om det finns tillskottsnäring som inte är i drickbar form (hon dricker enbart vatten och ammar kväll/natt), typ yoghurt eller liknande men det verkar vara på recept i så fall. Nu försöker vi hälla olja på allt men det blir lite kletigt när hon ska äta själv.
Hon blev rejält påverkad av vaccinet denna gång, feber på kvällen och även lite dagen efter.
I helgen lyckades hon tappa en konservburk på tån aj aj, nu är nageln delvis blå.
Trots detta så är hon glad för det mesta, lite knepigt att få henne att somna på kvällarna nu, kanske dags att gå över till ett sovpass dagtid.
I augusti börjat inskolningen, vi fick tillslut plats på vårat förstahandsval efter att först ha fått plats på andrahandsvalet. Det blir nog bra trots att hon är ganska liten, hon kan ju redan gå och tränar för fullt på att äta själva (till hundens glädje). Hon är väldigt aktiv och lär ju inte direkt bli lugnare så att underhålla henne hemma i flera månader till nu när man inte kan gå till öppna förskolan kommer vara en liten utmaning. Vi hoppas vi kan vara ute mycket.