August har genomgått en klar utveckling vad gäller vakenhet. Plötsligt är han vaken större delen av dagarna och kräver massor av underhållning, annars demonstrerar han högljutt sitt missnöje.
Han försöker vända sig till mage och sätta sig upp i babysittern och blir skitsur när det inte går.
Amningen har också blivit rätt strulig. Han tar inte bröstet om man inte går och buffar honom i rumpan samtidigt.
Halva familjen har varit sjuk i hög feber så när sambo låg däckad åkte jag med båda barnen till en lekpark. Självklart var lillebror vaken och missnöjd och jag fick kånka runt på honom. Försökte hålla oss i skuggan men inte lätt när man samtidigt ska hålla koll på en VILD tvååring. Storebror petade nåt annat stackars barn i örat med en pinne så att barnet började gråta, och jag fick kasta mig efter med tutten i luften och bebis halvt ditmonteradHerregud, hur gör folk?
Nu är storebror dålig. Varm som en kamin och kräktes igår kväll. Hoppas att August får klara sig denna gångStrulande amning i kombination med sjukdom stressar mig massor i och med hans svaga viktuppgång vid senaste kontrollen.
Visa bifogad fil 33145
Låter tufft med eget ansvar för två barn. Förstår att du är stressad över ätandet. Vår pojk har ju också gått upp dåligt så ska vägas extra i nästa vecka. Vi har dock gett ett mål ersättning per dag och det har faktiskt gått bra att kombinera ersättning med amning.