Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens besök var väl lite av en besvikelse. Lillebror hade planat ordentligt på kurvan så vi fick ett extra besök om ett par veckor. Bara att försöka bädda ner sig och amma som en tok. Mjölk finns i mängder men han har sovit rätt bra på sistone, på gott och ont tydligen. Och så var han ju rejält sjuk...
Vi fick även en remiss till sjukgymnasten för snedheten. Men jag har redan satt igång med övningarna från @Trollunge ♥ han älskar att bada så vi kör lite stretch och mobilisering i badkaret. Där är han så avslappnad och tyngdlös så det känns som en bra plats![]()
Jo storebror hade en liten vid 4 månader när de börjar röra sig mer och blir lättstörda men tror att denna var mer uttalad. Usch man får sån prestationsångest när amningen inte funkar. Trodde ju att jag kunde detta nu.Jag har hört talas om amningsplatåer men kommer inte ihåg något mer, när de brukar inträffa eller så. Det kan inte vara en sån?
Stretch i badkaret låter som en superstrategi!
Det hade jag inte hört, jag har tagit cellprov vid två av mina efterkontroller (nu och efter barn 2) och det har varit 8-10 v efter. Så länge man inte har något avslag är det ok enl min BM.Nu har jag varit till BM igen men det blev ingen undersökning eftersom cellprovet ska tas minst 12 v efter förlossningen. Så vi tar allt när vi ska till BVC nästa gång.
Vi pratade i alla fall igenom förlossningen och jag fick ventilera min igångsättningsundersökning. Hon tyckte inte jag blev okej bemött och tyckte att jag hade all rätt att vara förbannad. Det känns bra att ha pratat igenom det med någon, nu kanske jag kan släppa det lite.![]()
Jo storebror hade en liten vid 4 månader när de börjar röra sig mer och blir lättstörda men tror att denna var mer uttalad. Usch man får sån prestationsångest när amningen inte funkar. Trodde ju att jag kunde detta nu.
Det hade jag inte hört, jag har tagit cellprov vid två av mina efterkontroller (nu och efter barn 2) och det har varit 8-10 v efter. Så länge man inte har något avslag är det ok enl min BM.
Vad skönt att du fick prata igenom förlossningen!
Det där med kläder känner jag igen. Vi är på väg till Sverige nu och när jag packade kunde jag sortera bort nästan alla kläder med långa armar och ben. Sen juni började har vi knappt använt ngr kläder alls. Får se om kläderna jag tog med räcker men annars får jag köpa lite nytt.
Dagens besök var väl lite av en besvikelse. Lillebror hade planat ordentligt på kurvan så vi fick ett extra besök om ett par veckor. Bara att försöka bädda ner sig och amma som en tok. Mjölk finns i mängder men han har sovit rätt bra på sistone, på gott och ont tydligen. Och så var han ju rejält sjuk...
Vi fick även en remiss till sjukgymnasten för snedheten. Men jag har redan satt igång med övningarna från @Trollunge ♥ han älskar att bada så vi kör lite stretch och mobilisering i badkaret. Där är han så avslappnad och tyngdlös så det känns som en bra plats![]()
Ellen har blivit så stökig att amma på dagarna. Hon skruvar sig som en makaron för att se på allt runt omkring och det blir sällan så långa stunder hon har tid att äta.Hur är det med era bebisar, särskilt som hunnit upp i 3-månadersåldern eller mer?
Det är hopplöst att amma! Nora släpper för att kolla runt vid minsta ljud, och så sprutar det mjölk överalltEllen har blivit så stökig att amma på dagarna. Hon skruvar sig som en makaron för att se på allt runt omkring och det blir sällan så långa stunder hon har tid att äta.Hur är det med era bebisar, särskilt som hunnit upp i 3-månadersåldern eller mer?
Nu kör vi mest med ersättning, men sedan några veckor har A stökat rejält vid matning (både bröst och flaska) och varit allmänt fokuserad på allt annat än maten.
Han blir snart fyra månader.
Haha ja då är vi några som har samma matscenario nu iallafallDet är hopplöst att amma! Nora släpper för att kolla runt vid minsta ljud, och så sprutar det mjölk överalltdet hjälper ju inte att vi är ute och flänger och far en massa nu. I förmiddags ammade jag i kabinbanan på väg upp till åreskutan
känns också som att hon behöver äta oftare eftersom hon äter kortare stunder.
Vi har en bebis som är rätt gnällig hemma just nu men så fort vi åker iväg och hon får sitta i babyskyddet så sover hon som en stock i timmar men någon matpaus. Väldigt praktiskt men det vore intressant att kunna efterlikna det hemma för dagtid se senaste dagarna har hon bara sovit korta stunder åt gången. Hemma i babyskyddet är inte samma sak tydligen för hon brukar vakna när vi kommer hem. Tror det kan vara något utvecklingssprång just nu, hon vill helst vara väldigt nära hela tiden (förutom i babyskyddet när vi är iväg då). Bärsele och sjal används en hel del.
Vi provade att åka på en minisemester förra veckan och sova 2 nätter på hotell. Det gick helt ok. Hon fick sova i samma säng som oss i babynestet. Vi är väl lite lite rastlösa så vi har varit iväg en hel del på olika saker trots att hon bara är 7 veckor, en hel del underlättar det ju att vi båda är hemma. Allt från hundträning till shoppingturer och minisemester har det blivit.
Vi har en bebis som är rätt gnällig hemma just nu men så fort vi åker iväg och hon får sitta i babyskyddet så sover hon som en stock i timmar men någon matpaus. Väldigt praktiskt men det vore intressant att kunna efterlikna det hemma för dagtid se senaste dagarna har hon bara sovit korta stunder åt gången. Hemma i babyskyddet är inte samma sak tydligen för hon brukar vakna när vi kommer hem. Tror det kan vara något utvecklingssprång just nu, hon vill helst vara väldigt nära hela tiden (förutom i babyskyddet när vi är iväg då). Bärsele och sjal används en hel del.
Vi provade att åka på en minisemester förra veckan och sova 2 nätter på hotell. Det gick helt ok. Hon fick sova i samma säng som oss i babynestet. Vi är väl lite lite rastlösa så vi har varit iväg en hel del på olika saker trots att hon bara är 7 veckor, en hel del underlättar det ju att vi båda är hemma. Allt från hundträning till shoppingturer och minisemester har det blivit.