Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh. Jag hade inte så mycket känning vid min första så vaknade jag av värkar. så det börjar när man minst anar det ;)
Samma här. Höll igång in till slutet. Var bortrest på helgen och bodde hos en släkting som firade 50-årsfest på andra sidan landet. Kom hem kl 21 på söndagen, gårnoch lägger mig och vid 04 går vattnet. Allt vatten samtidigt. Tar sedan 1/2 dygn drygt innan värkarna kom igång. 1,5 dygn senare var lillen född. Så ibland kommer de som en överaskning.

Hoppas det drar igång ordentligt nu!
Här har jag gett upp hoppet att liten ska komma inom den närmaste veckan. Hinnsvepningen verkar inte ha gjort så mycket nytta heller :(
Här har det lugnat ner sig. Får glädja mig åt det lilla, att jag äntligen kände något.:p
Det drar nog igång sen när svärmor har åkt hem och du kan slappna av igen.

Ligger med vetekudde och ont i soffan och försöker klocka... Nånting. Förmodligen bara de vanliga förvärkarna. Börjar samtidigt bråka med sambon. Känns rätt förjävligt.
Hur går det för dig?
Nej vad tråkigt att behöva bli osams med sambon speciellt när man ligger och har värkar. :(

Usch.. hatar att vakna upp till att man inte känner bebis. Man ligger i sängen och petar och försöker få någon reaktion och när man inte får det så känner man hur paniken kommer krypande. Ringer förlossningen och de ville att jag ska äta frukost och sånt. efter frukost så får jag äntligen reaktion. nu har han iaf rört på sig men oron är fortfarande där att jag upplever att det är mindre än normalt. Men så kan det väl vara när det är normalt också. Så jag sitter och väntar på att min bm ska ringa kanske hon har tid för mig så man kan kolla läget iaf. förskolan kan inte ta emot min son idag heller för att de är lite ont om personal och ringer sambon men han är 2h bort. Man känner sig så hjälplös på nått sätt. Men eftersom jag känt lite rörelse så vet jag iaf att bebi lever! usch hatar detta!

Här har det lugnat ner sig. Får glädja mig åt det lilla, att jag äntligen kände något.:p
Det drar nog igång sen när svärmor har åkt hem och du kan slappna av igen.
Men nej, jag hade ju hoppats på att få läsa att bebisen hade kommit :D

Ja jag hoppas på det, men det känns så jäkla långt bort. Och då måste jag ju gå över tiden också. Inget jag är det minsta sugen på. Nästan så jag ska be karln köra hem henne. Bråkade rätt rejält med honom igår, så skulle vara skönt att slippa båda just nu :D

Usch.. hatar att vakna upp till att man inte känner bebis. Man ligger i sängen och petar och försöker få någon reaktion och när man inte får det så känner man hur paniken kommer krypande. Ringer förlossningen och de ville att jag ska äta frukost och sånt. efter frukost så får jag äntligen reaktion. nu har han iaf rört på sig men oron är fortfarande där att jag upplever att det är mindre än normalt. Men så kan det väl vara när det är normalt också. Så jag sitter och väntar på att min bm ska ringa kanske hon har tid för mig så man kan kolla läget iaf. förskolan kan inte ta emot min son idag heller för att de är lite ont om personal och ringer sambon men han är 2h bort. Man känner sig så hjälplös på nått sätt. Men eftersom jag känt lite rörelse så vet jag iaf att bebi lever! usch hatar detta!
Jag förstår din känsla precis! Usch upplevde samma sak i morse men bebis har kommit igång lite nu. Vet inte hur många ggr jag har vaknat på morgonen och känt mig helt tom, obehaglig känsla. Man hinner ju tänka ett par miljoner tankar och så börjar man analysera natten ifall man kommer ihåg om man har känt något har man inte det så sprider sig paniken..
Men hoppas du får tag på din BM och hon har tid att ta emot dig så du slipper vara orolig!

Men nej, jag hade ju hoppats på att få läsa att bebisen hade kommit :D

Ja jag hoppas på det, men det känns så jäkla långt bort. Och då måste jag ju gå över tiden också. Inget jag är det minsta sugen på. Nästan så jag ska be karln köra hem henne. Bråkade rätt rejält med honom igår, så skulle vara skönt att slippa båda just nu :D
Jag hoppades lite också att det skulle dra igång under natten. :meh: Men sov faktiskt ganska bra inatt var bara uppe en gång och kissade. :up:

Förlåt men jag lider lite med dig.. Jag hade inte velat haft besök som sover över så här sent i graviditeten och inte heller när man kommer hem från BB sen. Och speciellt inte en person som jag inte kommer så bra överens med :eek:
Det är som upplagt att det ska bli dålig stämning, hade iaf vart stor risk för det här. Ens tålamod är ju inte direkt som det brukar vara :angel:

Det är verkligen obehagligt! Hoppas bm kan göra en koll så du kan slappna av. Min bebis är alltid väldigt lugn på morgonen. Nu är det ju så varje morgon, så på så sätt är det normalt för min bebis. Men ändå så obehagligt att ha sovit hela natten och sen ha svårt att få respons. Usch! Resten av dagen räcker det med lätt beröring så svarar det direkt, känns såklart mycket bättre då.

Det är verkligen obehagligt! Hoppas bm kan göra en koll så du kan slappna av. Min bebis är alltid väldigt lugn på morgonen. Nu är det ju så varje morgon, så på så sätt är det normalt för min bebis. Men ändå så obehagligt att ha sovit hela natten och sen ha svårt att få respons. Usch! Resten av dagen räcker det med lätt beröring så svarar det direkt, känns såklart mycket bättre då.
Ja. Bm ringer om ca 1h. Denna telefontid alltså. Men jag är betydligt lugnare nu iaf då bebis kommit igång mer Men kan vara skönt att få prata med någon om det. Min sambo blev så orolig så han råkade tycka loss slangar från lastbilen. Stackarn. Men det är ju i kombination med att chefen mekade med lastbilen igår och då hade några slangar som sambon brukar lägga åt sidan kommit i vägen för kranen som chefen inte vet om att de brukar göra. Men vad ska jag göra då. Han har ju lika stor rätt att få reda på om någonting känns fel. Sen om han var i närheten så hade han fått dra hit så jag kunde dra till förlossningen isf

Alltså lilla bebis. Du kan verkligen få en att jaga upp sig. Man blir så jäkla orolig så nu när han rör sig så släpper allt och man är så nära tårar :cry: Ska se till att vara lite sysselsatt idag. Man även om han nu visar livstecken så denna oro. Sen är svår att släppa

Jag förstår din känsla precis! Usch upplevde samma sak i morse men bebis har kommit igång lite nu. Vet inte hur många ggr jag har vaknat på morgonen och känt mig helt tom, obehaglig känsla. Man hinner ju tänka ett par miljoner tankar och så börjar man analysera natten ifall man kommer ihåg om man har känt något har man inte det så sprider sig paniken..
Men hoppas du får tag på din BM och hon har tid att ta emot dig så du slipper vara orolig!
På nått vis känns det bättre att fler känner samma och att de sen kommer igång. Det är precis som här. Lixom inte bara för en det händer utan flera så då känns det mer "normalt " och tur att det kommit igång för dig också :) önskar INGEN denna känsla

Idag är jag glad över två saker: att sonen har sin dagmamma och att jag inte ska iväg eller behöver träffa folk. Skulle kunna skälla ut alla jag ser idag tror jag :o

@MinIan hoppas du får komma in till bm och bli lugnad. Skönt att den kommit igång lite i alla fall. Brukar också rätt sällan känna min just på morgonen inser jag.

@Shpongle här händer ingenting. Lugnat sig med sammandragningar även om jag fortfarande har lite ont. Har en känsla av att magen sjunkit en dm sen igår.

Ja just.. de på förlossningen så att jag skulle dricka nått sött. fler som fått det rådet för att få igång bebis? Tänkte om det här att göra med att sånt snabbt går ut i blodet och gör så liten reagerar..?

Jag hoppades lite också att det skulle dra igång under natten. :meh: Men sov faktiskt ganska bra inatt var bara uppe en gång och kissade. :up:

Förlåt men jag lider lite med dig.. Jag hade inte velat haft besök som sover över så här sent i graviditeten och inte heller när man kommer hem från BB sen. Och speciellt inte en person som jag inte kommer så bra överens med :eek:
Det är som upplagt att det ska bli dålig stämning, hade iaf vart stor risk för det här. Ens tålamod är ju inte direkt som det brukar vara :angel:
Du fick en liten försmak på vad som ska komma iaf ;)

Ja alltså, en natt eller två hade väl funkat. Men en hel jäkla vecka är lite väl mycket. Att då dessutom ha fyra ungar som kräver sitt, ha ont överallt, vara konstant trött och sen ha en karljävel som inte lyssnar ett skvatt när man försöker förklara vad man tycker och känner gör inte saken bättre.
Jag vill kunna häva mig i soffan när ungarna sover, glo på film och bara ta det lugnt utan att känna pressen att behöva vara trevlig och social samtidigt. Jag vill kunna vara social när jag själv känner för det. Inte bli påtvingad att vara det .
Kanske ska bosätta mig hos hästen några dagar :p
Nu blev det mycket gnäll :D

Ja just.. de på förlossningen så att jag skulle dricka nått sött. fler som fått det rådet för att få igång bebis? Tänkte om det här att göra med att sånt snabbt går ut i blodet och gör så liten reagerar..?
Kall saft har bm sagt till mig. Gissar att det är både för kylan i magsäcken och socker ut i blodet.
Har han kommit igång mer nu?

Kall saft har bm sagt till mig. Gissar att det är både för kylan i magsäcken och socker ut i blodet.
Har han kommit igång mer nu?
Ska köpa hem saft haha. Ja ha har hickat och rör sig hela tiden just nu. Pratat med bm och det känns bra. Eller ja. Jag har huvudvärk efter all panik o oro. Så får väl ta det lugnt idag men ska åka o köpa jord så jag kan plantera om alla mina "10000 blommor " hålla en sysselsatt så man tänker på annat. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 263
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 345
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg