Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland känner man sig så elak mot liten i magen. Sitter o viker bebiskläder. Alltså jag kan sitta o vika i timmar och bara längta efter lillen så kommer jag på att jag inte känt bebis på ett tag så lägger mig i soffan gör då brukar jag se minsta rörelse mycket tydligare och ser inget. Börjar peta o buffa ganska rejält så kommer ett svar till slut. Tror jag väckte liten i en djup sömn. Sorry :D

BF idag och ingen bebis i sikte.
Men upplevde nyss min första lite ondare förvärk/sammandragning. Nästan värt att fira! :banana:

Angående besök så har jag förvarnat alla att vi eventuellt inte tar emot besök på BB även kan bli så att vi behöver landa hemma lite innan besök. Allt beror på lite hur vi mår.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    55,4 KB · Visningar: 19
Men upplevde nyss min första lite ondare förvärk/sammandragning. Nästan värt att fira! :banana:

Angående besök så har jag förvarnat alla att vi eventuellt inte tar emot besök på BB även kan bli så att vi behöver landa hemma lite innan besök. Allt beror på lite hur vi mår.

Håller tummarna att bebis vill komma till världen så snart som möjligt! :) Måste vara otroligt påfrestande att bara sitta och vänta. Jag har redan tröttnat på att vänta och då har jag ju ändå lite drygt 20 dagar kvar :wtf:

Då är det dags att lägga en gissning. Jag tror det drar igång på torsdag :)

Håller tummarna att bebis vill komma till världen så snart som möjligt! :) Måste vara otroligt påfrestande att bara sitta och vänta. Jag har redan tröttnat på att vänta och då har jag ju ändå lite drygt 20 dagar kvar :wtf:
Det känns segt.. nu har man haft nedräkning till bf och nu måste man ladda om. :( Försöker tänka på att det är ca max 2 veckor kvar innan bebis är här.

Då är det dags att lägga en gissning. Jag tror det drar igång på torsdag :)
Då gissar du och min pappa på samma dag. Hoppas!
Själv vågar jag inte tro något. Har haft lite svag mensvärk nu i ca 1 timme, så hoppas på bebis innan veckan är slut. :)

Fler som har haft problem med att borsta tänderna under graviditeten? I början hade jag stora problem. Väldigt känslig i munnen och det vände sig i magen direkt när jag skulle försöka borsta. Ibland fick jag borsta mer än 3 gånger och tillslut gav jag upp och körde bara munskölj.
Har börjat få så ni igen efter långt uppehåll. Känner man att det är på g så är det försent även om man slutar borsta. SUCK! -_-
Jag har haft problem med att borta tänderna i början, spydde nästan varje gång. Hemskt! Men släppte när illamåendet släppte, någon runt v 15. Sen efter det har jag inte haft några problem.

Vi avvaktade med besök i början. I princip. Svärmor fyllde 80 när vi låg på BB, och bor typ 3 km från sjukhuset. Så vi åkte dit och fikade på hennes födelsedag. Fick stanna 3 dgr pga gulsot hos lillen.

Min kropp lurade mig i natt, jag trodde faktiskt det var dags! Vaknade vid midnatt av en värk. De fortsatte komma. Kändes som de tidiga öppningsvärkarna med första barnet. Men sedan 05 har det varit helt lugnt.:cautious: Förvisso haft kraftigt molande mensvärk till och från idag, men ingen antydan till värk. :meh:

Min kropp lurade mig i natt, jag trodde faktiskt det var dags! Vaknade vid midnatt av en värk. De fortsatte komma. Kändes som de tidiga öppningsvärkarna med första barnet. Men sedan 05 har det varit helt lugnt.:cautious: Förvisso haft kraftigt molande mensvärk till och från idag, men ingen antydan till värk. :meh:
Förhoppningsvis har du också en bebis innan veckan är slut :bump:

Hoppas det drar igång ordentligt nu!
Här har jag gett upp hoppet att liten ska komma inom den närmaste veckan. Hinnsvepningen verkar inte ha gjort så mycket nytta heller :(

Hoppas det drar igång ordentligt nu!
Här har jag gett upp hoppet att liten ska komma inom den närmaste veckan. Hinnsvepningen verkar inte ha gjort så mycket nytta heller :(
Äh. Jag hade inte så mycket känning vid min första så vaknade jag av värkar. så det börjar när man minst anar det ;)

Låter som en början iaf. Så det kan mycket väl betyda nått :)

Ligger med vetekudde och ont i soffan och försöker klocka... Nånting. Förmodligen bara de vanliga förvärkarna. Börjar samtidigt bråka med sambon. Känns rätt förjävligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 267
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka