Vilken mysig BM du verkar haHärligt @Sedna och @Pengy När jag läser om er så slås jag av att det faktiskt inte är så himla länge kvar innan det börjar vara dags för de första bebisarna i tråden att komma ut
Jag var på besök hos min bm på MVC idag och jag är så himla glad att jag måste få dela med mig lite Min underbara bm har lovat att vara med som doula på förlossningen Hon har jobbat länge på förlossningen och hon känner mig och min sambo, så det känns som att hon kommer att vara ett väldigt bra stöd. Jag känner mig så lättad och glad!
Bm kunde även lugna mig kring lågt placentaläge, att hon aldrig varit med om att placentan suttit så lågt att det inte gått att föda vaginalt (förutom när placentan suttit för/över förlossningskanalen). Hon berättade även att det är så ovanligt att placentan inte flyttar sig uppåt i takt med att livmodern växer, att det inte är alla landsting som kollar placentans läge med ett senare ul. Så idag känns som en väldigt bra dag
Jag har också låg sittande placenta, på RUL så gick den lite över livmoderhalsen. Ska tillbaka v.32 för nytt ul och se hur den ligger då. Jag har slutat blöda iaf så det känns som den har flyttat på sig