@anonymApril
Prata med din gynkontakt och gå dit om de tar emot. När gynakuten hänvisade mig till MVC och MVC till gynakuten tröttnade jag och ringde den gyn jag gick till med blödningarna under förra graviditeten. De ville inte ta emot mig, men förklarade väldigt pedagogiskt hur jag skulle gå till väga för att få "rätt" hjälp. Enligt gyn var det 1177 som svarade när man ringde till gynakutens nummer (jag tog för givet att det var personal på gynakuten), och de är inte lika kunniga som de som jobbar där. Så istället för att ringa skulle jag åka dit direkt (under förmiddagen för att få kortast väntetid).
Men kanske gör din gyn en annan bedömning. Annars skulle jag, om jag var du, åkt tillbaka till gynakuten och satt mig för att vänta. Och hoppats på en kunnigare läkare.
När jag var BF-4 gick mitt vatten i en hollywoodavgång. Det krävdes två badlakan för att torka upp på golvet, och de blev dyblöta båda två. När vi åkte in till förlossningen för att göra en bedömning kunde de inte bestämma sig för om vattnet gått eller inte (??). De hävdade att det fanns vatten kvar, och det kom inget under timmarna vi var där. Inte ens när jag var på toa och "krystade". Fick komma tillbaka på kvällen igen till förlossningen, och fick bemötandet "varför har ni kommit tillbaka igen?" (..för att era kollegor på dagpasset inte kunde bestämma sig, och sa åt oss att komma tillbaka så prolbemet lämpas över på er). De orkade dock inte engagera sig lika mkt i det hela, och "bestämde" att vattnet nog hade gått ändå...
När jag kom in på förlossningen med värkar bf -3 (en annan klinik då "min" var full - som tur var kändes det efter två dåliga bemötanden dagen före) var det helt solklart för dem att mitt vatten gått ett dygn tidigare. De satte in antibiotika och tog det hela på stort allvar. De var väldigt förvånade över att den andra kliniken inte tyckte att vattnet gått då de tydligt både såg och kände att det var rätt tomt på vatten. Det gick heller aldrig "ordentligt" under förlossningen (det hade ju redan gått).
Så summa summarum - tydligen är olika läkare olika duktiga på att se och bedömma detta. Även på förlossningen. Så åk tillbaka och försök få en lika bra och noggrann undersökning som vid första besöket.