Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som att graviditeten går åt fel håll för tillfället... Eller ja, bebis växer ju förhoppningsvis (med största sannolikhet), men plötsligt illamående och dålig matlust igen, fortfarande rejäl trötthet och nu också kraftig ångest. Blä.
Inhandlade två klänningar i lördags inför jul/nyår så magen får plats är i v.16 men fått en hyfsad kula redan. Rädd att jag kommer bli rätt stor även denna gång Idag är jag hemma med sonen som kräks, blir en lugn soffdag
Åh vad roligt med lite nytt! Lyckades du hitta något i butik eller shoppade du online? Jag letar efter just någon klänning att ha på julen men hittar inget i butik som passar..
alla blir lite förvånade att vi orkat vänta till vecka 23. men veckorna har gått ganska fort, så fick jag lov att sluta joba hos en brukare pga att vi inte fungerade ihop (personlig ass) så nu jobbar jag bara timmar, kommer väl påverka min föräldrapenning, men jag tar alla jobb jag kan hos den brkaren jag är hos. men man känner att man inte orkar hur mycket sm helst heller. aja. orka oroa mig, jag gör det jag mår bäst av.
Får jag lägre föräldrapenning om jag går ner i arbetstid innan förlossningen?
Nej, inte om det är 6 månader eller kortare tid kvar till den planerade förlossningen. Din föräldrapenning beräknas på den inkomst du hade innan du gick ner i arbetstid.
men hoppades på flicka, en av varje hade varit roligt
är i vecka 23 (22+5) och har nyligen berättat för alla om graviditeten, så nu kan man äntligen börja skriva om det överallt, öppet!
Var lite roligt för sambons bror berättade nyligen om att de väntar, de är i vecka 7-8 någonting och vi som inte hade berättat vid det tillfället satt tyst och flinade för oss själva *tänk om de bara visste*
Så årets julkort bestod av att vår son som fick hålla i ultraljudsbilden men lillebror på, meningen var att vi skulle skicka till all men vår skrivare har gett upp så det fick bli med mms.
alla blir lite förvånade att vi orkat vänta till vecka 23. men veckorna har gått ganska fort, så fick jag lov att sluta joba hos en brukare pga att vi inte fungerade ihop (personlig ass) så nu jobbar jag bara timmar, kommer väl påverka min föräldrapenning, men jag tar alla jobb jag kan hos den brkaren jag är hos. men man känner att man inte orkar hur mycket sm helst heller. aja. orka oroa mig, jag gör det jag mår bäst av.
Så har man skaffat vagn, bugaboo buffalo
Två babyskydd från en bekant som tack för hjälpen att jag fotograferade åt dem.
så söker jag med ljus och lykta efter ett skötbord som jag kan ha på badkaret, men än så länge finns det tid att leta
Har försökt läsa igenom tråde, men då man varit borta från den en längre tid så orkar jg inte läsa igeom precis allt, att vissa gått fram med sin verkliga identitet är roligt ^^
Hade massa checkar på hm så handlade där, vill inte lägga för mycket pengar på gravidkläder. Jag hade en hel hög med olika gravidkläder som jag skänkte bort förra året, jag skulle bara ha två barn
Hehe typiskt! Men det var ju bra med checkarna i alla fall. Har sett att hm har mkt fint till gravida på nätet men i butiken vid mig har de typ inget alls jag har ingen aning vilken strl jag ska ha så jag drar mig lite från nätshopping.
Mycket av HMs gravidkläder säljs endast på nätet. Utbudet i de fysiska butikerna är verkligen jätteskralt, inte ens flaggskeppsbutiken på Hamngatan har några gravidkläder.
Jag köpte en jul- och nyårsklänning från Asos, men storlek är verkligen jättesvårt. Valde en klänningsmodell som inte kändes så storleksberoende. Blev jättenöjd, men lite stor trots att jag gick ned en storlek.
@Sedna det var smart, ska tänka på det när jag kikar online så kanske jag vågar mig på en beställning!
@Tingeling84 jag hoppas att din son kryar på sig och att ni andra slipper. Din kula är ju större än min typ, o jag är i v 21+3 nu! Hehe! Så olika det kan vara jag gillar när det har börjat synas ordentligt nu, tycker verkligen det är fint med kulan, även om det skapar viss klädfrustration..
Min mage har verkligen helt andra dimensioner den här gravditeten än förra. Tror aldrig jag förstod hur liten och nätt mage jag hade förra gravditeten. Då frågade bekanta, lite försynt, kring v.27 om jag möjligtvis var gravid. Lite annorlunda denna gången.