Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, här är en till som plussatDags för en ny vårtråd!
Jag har nyligen plussat. Det blir mitt andra barn, första är född 2015. Finns kanske fler som plussat?
Roligt med sällskap! Grattis!
Jag gick in i v.6 idag och har redan börjat känna av bakfogarna. Tycker själv att det låter extremt tidigt för foglossning, men känner igen smärtan från förra graviditeten då jag hade måttliga besvär med just bakfogarna från ungefär v.14. Jag hoppas det lugnar ner sig framöver! I övrigt mår jag som vanligt, bara lite molvärk och tuttar som växer.
Jag känner också av fogarna i vissa rörelserRoligt med sällskap! Grattis!
Jag gick in i v.6 idag och har redan börjat känna av bakfogarna. Tycker själv att det låter extremt tidigt för foglossning, men känner igen smärtan från förra graviditeten då jag hade måttliga besvär med just bakfogarna från ungefär v.14. Jag hoppas det lugnar ner sig framöver! I övrigt mår jag som vanligt, bara lite molvärk och tuttar som växer.
Jag känner också av fogarna i vissa rörelser
Haft problem med dem i båda graviditeterna så det var bara väntat... Men funderar på om det kan hjälpa att gå till sjukgymnast? Försöka stödja och få hjälp med med förebyggande/stärkande övningar?
Första graviditeten kunde jag knappt gå hundra meter... men rida gjorde jag ända in i slutet. Sambon fick hjälpa till både att kratsa hovar och att lyfta på sadeln, men sen var det svettiga dressyrpass, med en riktigt pissig graviditet så var det ridningen som höll mig flytandeDet kan absolut vara bra att gå till sjukgymnast. Det tänker jag göra denna graviditet. Förra graviditeten hade jag bara måttliga besvär och då hjälpte det att bara tänka på hur jag sitter/står/går samt att sova på sidan med kudde mellan benen. Men nu får det nog bli ett bäckenbälte då jag har ett barn jag lyfter och bär, det känns i fogarna. Förra graviditen var det lättare att bara ligga på soffan med en kudde mellan benen och slappa...
Jävla piss. Jag blöder.
Jag vet inte. Har småblödit en vecka, men det ökade igår eftermiddag.
Hur går det för dig? Kan det vara en ofarlig blödning?
Jag vet inte. Har småblödit en vecka, men det ökade igår eftermiddag.
Det är inte lika rikligt som vid mens så hoppet lever, även om jag önskar att det kunde sluta blöda helt nu!
BeklagarBlöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.
Så jag lämnar tråden, ta gärna bort mig från listan (sitter med knölig mobil).
Lycka till med alla blivande vårbebisar
Kram!Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.
TackKram!
Antar att det blev riklig blödning med klumpar. Trist!
Om du bor i Stockholm kan du prova att ringa Ultragyn. Jag var där varje gång jag blödde under graviditeten (blödde från och till till v 14).Tack
Inga klumpar, har bytt binda var fjärde-femte timma och då har den aldrig varit mer än full till halva/tredjedel/fjärdedel. Men har varit blodigt slem i ibland.
Dock har illamåendet minskat, brösten ömmar inte, svullnaden i kroppen har gått bort.
Men kroppen beter sig inte helt normalt ännu... Det finns en liten svag men envis röst som tyst viskar att det inte är kört förrän gravtesten visar negativt. Vården har fel ofta.
Men hoppet är lågt, väldigt lågt.
Bor tyvärr i Södra Dalarna och det var till gyn i Falun jag ringde, men det var inget tal alls om att få komma in på kontroll.Om du bor i Stockholm kan du prova att ringa Ultragyn. Jag var där varje gång jag blödde under graviditeten (blödde från och till till v 14).
Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis