Självklart är hon inte ensam om att vara känslig och ha stor integritet. Är övertygad om att det finns de som besitter dessa egenskaper av ännu högre grad. Men då tror jag också att om man kan anpassa inskolningen till det så är det inte negativt.
Jag är själv likadan, och de gånger jag har introducerats till liknande situationer i barndomen med tanken att jag kommer "tuffa till mig" eller att jag vänjer mig har inte direkt varit till min fördel.
Och som sagt har ju vi möjligheten att vara med och göra en långsam inskolning så jag förstår inte varför det skall hetsas på.
Att barn är ledsna ibland och vid lämning känns ofrånkomligt, och jag har inga illusioner om att hon ska springa runt och skratta hela dagarna, men min magkänsla är att det gått för fort.
I lördags när vi var och lekte på förskolans lekplats var dottern jättepeppad och pratade om personalen och blev svinarg när hon inte fick gå in. Efter i måndags blir hon ledsen bara vi pratar om förskolan och vill INTE. Då tycker jag det är rimligt att backa bandet.
Att dom skolat in många barn är klart, men samtidigt så även om det oftast går bra i slutändan så kanske det inte är det bästa sättet? Det kanske är det mest effektiva sättet, men är det bra i längden? Jag vet inte. Det enda jag vet är att jag behöver följa magkänslan.
Vi har bra förtroende för alla tre pedagoger. En av dom är kanske inte en favorit, hon har fällt en del underliga kommentarer. Men jag tror absolut att dom är kompetenta på sitt yrke och genuint bryr sig om barnen.
Och förskolan må vara nedgången estetiskt, men den är mysig och och många skoj leksaker så det är ju positivt
Med det sagt så känner jag inte att jag kan acceptera en hetsig inskolning. Om det tar 5 veckor för oss, eller mer, så får det göra det.
Givetvis behöver pedagogerna tid att knyta an till vårt barn, eller snarare tvärtom. Och det är mycket möjligt att det går långsammare om vi är där längre. Men som sagt är ju tiden inte en aspekt från vår sida.
Eller vad vet jag. Vi föräldrar kanske är ett störande element när vi är där...
Nåväl. Jag ska prata med dom idag.
Planen från min sida är att vara lugn och passiv och tråkig. Så får vi se om inte det blir roligare att utforska förskolan