Sonen sover oftast 45 min-2 tim på dagen. Ibland har han för roligt hos dagmamman, så då brukar han somna när han kommer hem. Eller i bilen.Vad häftigt med engelskan! Jag tror definitivt inte tv bara är av ondo! Särskilt inte om man ser till att programmen är lugna och anpassade
Vi låter vår dotter titta ett par gånger om dagen, för att varva ner och vila. Antingen det eller läsa bok! Hon älskar bing och även bolibompa baby!
Hur är det med sömn dagtid för era nu? Era små är ju äldre än min tjej men vi har börjat få lite jobbigt med sömnen på dagen. Förut hade vi som gräns att hon inte får sova efter 13. Den senaste tiden har hon vägrat sova dagtid med sin pappa, utan det är bara på helgen om jag ammar henne till sömns. Fördelen är att då somnar hon 19 senast och sover oftast bra på kvällen och natten. Men det är kämpigt från 16 ca. Och jag får mindre vaken tid med henne på veckorna. Det får jag leva med såklart även det är tråkigt Samtidigt skönt att få egentid på kvällen.
Igår fick hon sova en halvtimme mellan 11:50 till 12:20, och det var jättesvårt att få henne att somna på kvällen. Klockan 21 somnade hon efter en timmes nattning.
Hur gör ni? Sover era på dagen?
Han behöver verkligen sin sömn på dagen fortfarande.