En liten uppdatering från oss!
Jag jobbar nu 50% och vi kommer försöka göra så att vi jobbar 50/50 från november och framåt. Det är i alla fall härligt att få mer tid hemma! Stor skillnad på 50 och 75 procent bara tycker jag
Det slog mig häromdagen att min bebis inte är en bebis längre. Hon är ett småbarn
Hjälp! Eller alltså det är ju härligt för hon är väldigt rolig, men det gick så plötsligt på nåt vis
eller så är jag dålig på att hänga med i svängarna!
Om några veckor är det i alla fall dags för 18 månaderskontroll på BVC.
Det enda jag tror de kan "anmärka" på är att hon är ganska liten. Men jag var exakt samma i hennes ålder och är helt normalång/kort idag, så det reder sig nog
Det är en himla fart på henne och hon behärskar nån slags tultspring. I alla fall inne. Hon gillar att plocka och sortera leksaker, rita (och sortera kritor) bläddra och peka i böcker och bolibompa baby! Det sistnämnda får hon titta på när jag går till jobbet. Då blir det oftast inget skrik och tandagnisslan
En ny grej de senaste veckorna är att om hon inte vill bli lyft så slappnar hon bara av i axlarna och gör sig tung. Blir galet svårt att lyfta då
17 månader på torsdag!
Säger inte så många ord, och de hon säger är på sitt sätt. Men, där, nej, mamma, iih (gnägg) ohohoh (vov vov) och lite andra djurläten. Sen märker vi att hon förstår väldigt mycket och hämtar saker om vi ber henne (om hon är på det humöret).
Det är också roligt för hon har små projekt hela tiden och ganska avancerade lekar ändå. Det är rätt häftigt att se när hon får nån idé
Hur går det för er andra!
Regerade era mycket på mpr-vaccinet?