Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tråd 2 avverkades snabbt
Sammandragningarna har ökat sista dagarna från typ 2 om dagen till okänt antal om än inte konstant eller varje timme.
Kolla så du inte har uvi?
Någon som skulle kunna hjälpa mig att ändra i listan, ändra datum från 13/5 till 26/5?
Det är inga sammandragningar "där nere" men har nitristickor, får ställa mobilen imorgon så jag minns...
Jag kanske är korkad, men vart har du sammandragningar annars? Eller pratat vi inte livmoder?
Jo men de är bara i övre delen av livmodern, har varit så sedan de började. Avtar liksom precis under naveln.
Ja, skitskumt
(Den går lite mer än halvvägs mellan navel och bröstben just nu.)
Idag kläckte min man ur sig att han kanske vill ha fler än 3 barn och jag tänkte i mitt stilla sinne: ALDRIG I HELVETE, FINNS INTE EN CHANS PÅ JORDEN ATT JAG GÖR DET HÄR IGEN
Men jag sa att jag är väldigt nöjd med 3 och vill inte ha flera barn.
Trots mitt något mer sansade svar så tog han lite illa upp och tyckte att jag är så snabb och omöjlig Jag ba: Get over it! Musslan är stängd
Jag är orolig för att jag inte ska få mitt utlovade kejsarsnitt. Och så är jag orolig för att epiduralen ska gå ur mitt under snittet denna gången med.Ungefär som min sambo som när jag mådde som sämst med illamående kläckte ur sig att det om två år vore passande med ett syskon. Han höll på att få en stekpanna i huvudet!
Nu börjar det kännas mer på riktigt att jag faktiskt är gravid. Magen börjar ta emot när jag böjer mig framåt :-) Tror att det sjönk in på riktigt när jag fick se bilderna av den lilla sprattlande krabaten inne i magen.
Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från. Ingen mer som är rädd eller orolig?
Vad med förlossningen är du rädd för?Ungefär som min sambo som när jag mådde som sämst med illamående kläckte ur sig att det om två år vore passande med ett syskon. Han höll på att få en stekpanna i huvudet!
Nu börjar det kännas mer på riktigt att jag faktiskt är gravid. Magen börjar ta emot när jag böjer mig framåt :-) Tror att det sjönk in på riktigt när jag fick se bilderna av den lilla sprattlande krabaten inne i magen.
Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från. Ingen mer som är rädd eller orolig?
Vad med förlossningen är du rädd för?
Under min första graviditet läste jag en bok som heter "Föda utan rädsla" och den gjorde att jag kände mig väldigt ut lugn inför förlossningen. Den kan jag verkligen rekommendera!