Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag och sambon passade på och unnade oss en barnfri helg. Vi dumpade barnen hos mormor och drog till Göteborg. Shopping, restaurangbesök, bio och hotellövernattning tog ut sin rätt för jösses vad jag har gäspat på jobbet idag. Jag har till och med gått ner till snacksautomaten och köpt en chokladkaka för att pigga upp mig lite, det brukar inte hända :o

För övrigt börjar jag bli så himla trött på att vara gravid. Jag har inga större krämpor så jag ska egentligen inte klaga men jag är trött på att känna mig som en flåsig valross :meh:

Funderar på om delar av slemproppen kom nu i eftermiddags. Beigebruna tjockare slemklumpar :confused:
Hade inget sådant med sonen så känner mig lite novis på ämnet :o

Jag och sambon passade på och unnade oss en barnfri helg. Vi dumpade barnen hos mormor och drog till Göteborg. Shopping, restaurangbesök, bio och hotellövernattning tog ut sin rätt för jösses vad jag har gäspat på jobbet idag. Jag har till och med gått ner till snacksautomaten och köpt en chokladkaka för att pigga upp mig lite, det brukar inte hända :o

För övrigt börjar jag bli så himla trött på att vara gravid. Jag har inga större krämpor så jag ska egentligen inte klaga men jag är trött på att känna mig som en flåsig valross :meh:

Åh en sån helg hade jag också velat hinna med!! *avis*

@lil-sis
Det finns en underbar pysventil på Apoteket som heter Windi. Har bebisen ont i magen så är det bara den som hjälper!
Det är världens bästa uppfinning :love:

Tror inte han har magknip pga gaser, fiser och bajsar "hela tiden". Gissar typ utvecklingsprång eller växtvärk :o Äter jättemycket också (och snuttar).

Första föräldraträffen avklarad. Väldigt informativ och bra. Framför allt gillade jag hur noga de var med att säga att det ska kännas bra för både bäbis och föräldrar, att det inte finns rätt eller fel bara tyckanden. Typ. Kände mig dock gammal när jag såg de andra mammorna. :confused::o Jag är 27 liksom.

Mindre trevligt dock att på väg hem kaskadspydde jag på gatan utanför oss. :yuck: Kom från ingenstans. Kommer ju vara livrädd att gå ut de närmsta dagarna ju :(

Första föräldraträffen avklarad. Väldigt informativ och bra. Framför allt gillade jag hur noga de var med att säga att det ska kännas bra för både bäbis och föräldrar, att det inte finns rätt eller fel bara tyckanden. Typ. Kände mig dock gammal när jag såg de andra mammorna. :confused::o Jag är 27 liksom.

Mindre trevligt dock att på väg hem kaskadspydde jag på gatan utanför oss. :yuck: Kom från ingenstans. Kommer ju vara livrädd att gå ut de närmsta dagarna ju :(
Gammal:confused: Jag är 36.. Satt 2tjejer som väntade sitt första barn i väntrummet hos BM idag, 20år gamla typ. Då snackar vi om att kunna känna sej gammal på riktigt.

Gammal:confused: Jag är 36.. Satt 2tjejer som väntade sitt första barn i väntrummet hos BM idag, 20år gamla typ. Då snackar vi om att kunna känna sej gammal på riktigt.

Ja men det är lite det jag menar. Jag borde inte känt mig gammal men alla såg ut att vara max 20 förutom någon enstaka som var i min ålder. Sambon är 41 och det var ett helt gäng pappor i hans ålder.

Ja men det är lite det jag menar. Jag borde inte känt mig gammal men alla såg ut att vara max 20 förutom någon enstaka som var i min ålder. Sambon är 41 och det var ett helt gäng pappor i hans ålder.

Fast 27 är fortfarande rätt ungt;) När vi va med i föräldragrupp förra året så va alla utom 1tjej över 33, va rätt skönt att inte behöva känna sej som en fossil:D

När jag gick med ettan var jag den enda över 30... En var strax under och resterande var strax över 20.
Blev inga nya vänner där, vi levde i helt olika universum jag och "ungdomarna". ;)

(och eftersom det är buke, ja. Det finns helt underbara personer som är strax över 20 men dom fanns inte i min föräldragruppt)

Jag umgås mest med folk som är minst 10 år äldre än mig så kanske är därför jag tänkte på det lite extra idag. :p

jag ska på första föräldrarträffen i morgon. Tyvärr har inte sambon någon möjlighet att vara med på grund av jobb. Jag som inte känner så många här i stan hoppas på att kunna hitta iallfall någon som jag kan bli vän med men vi får se.. ska bli spännande o se vad som sägs. Jag lär nog vara i den äldre ligan där jag med.. har även jag många vänner som är bra mkt äldre än vad jag är

Jag känner mig med bitvis som en fossil, o jag är 34 i år. Fast på jobbet ses jag nog inte som gammal så, eller det var väldigt många som trodde det var första eller andra barnet... Inte tredje :angel::p
Men klart jag har många gråa hår o ser äldre ut än för fem o tio år sedan, men utmattningssyndromet o livet har varit tungt bitvis så det har nog satt spår :grin:

jag ska på första föräldrarträffen i morgon. Tyvärr har inte sambon någon möjlighet att vara med på grund av jobb. Jag som inte känner så många här i stan hoppas på att kunna hitta iallfall någon som jag kan bli vän med men vi får se.. ska bli spännande o se vad som sägs. Jag lär nog vara i den äldre ligan där jag med.. har även jag många vänner som är bra mkt äldre än vad jag är

Jag ville mest gå på föräldraträffarna pga att få träffa lite nya människor. Jag känner typ bara sambons släkt i stan. Mina vänner som bodde här när jag träffade honom har alla flyttat härifrån... Skulle liksom vara trevligt att ha någon att kunna gå ut och gå med eller ta en kaffe ihop med ibland utan att behöva åka minst 1 h med bil...

Jag sov bra nästan hela förra veckan, nu är det där med sova bra borta... Tredje natten med sova dåligt! Gör så jäkla ont i höfterna/framfog av att vända sig men gör för ont att ligga på samma sida hela natten... Kroppen har varir glad och positiv länge men sista veckorna har den börjat strejka :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 142
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar