Vårföräldrar 2017 del fyra

Har också haft en usel natt och knappt sovit någonting. Först var det så himla tungt att andas och sen lyckades jag inte hitta någon bekväm sovställning :arghh:
Nu är jag på jobbet och tiden masar sig fram men jag har bara 9 jobbdagar kvar, skönt.
I eftermiddag är det TUL så jag har något att se fram emot idag iaf :)

Jag har krupit ner i soffan. Stod och borstade tänderna, blev så yr att jag fick hålla i mig och sedan släppte det. Gick till tvättstugan för att starta en maskin och så kom det en attack till.
Nu ska jag ligga på soffan en stund o se om det ger sig annars får jag ta till en plan b.

Mosig i huvudet. V var lite knorrig igår och har velat ha kroppskontakt hela tiden idag. Sjalade lite men den är lite för stel tycker jag, har beställt en ny i bambu jag hoppas kommer iväg idag...

Js
Var precis hos BM, blev upplyst att jag ska in för kontroll på specmvc redan på torsdag i och med min övervikt, då vill dom helst inte vänta till 42+0 utan vill kontrollera och ev sätta igång redan i 41+0!

Ja håller med kakan89, jag fattar inte vart din "så mycket övervikt" sitter. Asså klart att man kan vara lite tyngre än man borde men du ser ju liksom normal ut och ändå kan du behöva bli igångsatt tidigare.. visserligen skönt o bli igångsatt tidigare om kroppen ändå inte skulle kommit igång av sig själv men man har ju då ändå en vecka till på sig att se om kroppen vill köra själv, som jag förstått att det oftast är "bättre" om kroppen vill själv än o tvinga den...

Men förstår det ju givetvis om bebisen verkar vara gigantisk eller mamman har nå problem som kan krångla men i ditt fall är det väll normal storlek på bebis? O som sagt ingen extrem övervikt även om dom tycker det....

Konstigt....

Här säger livet iaf, slutade ju jobba för över tre veckor sen, sysselsatte mig med en vecka i Sverige o sen hängt i nya huset o renoverat(fy vad jag hatar att måla, speciellt golvlister under element var inte jättefint vecka 32:angel:), nu ligger jag däckad i nå influensatramsigt.... "Råkade" ta en ridtur i fredags som inte hjälpte till med febern.... o har sen dess inte stigit utanför dörren mer än för att släppa ut hundarna.... O dom börjar bli något rastlösa... jag är superrädd att jag har bihåleinflammation o vågar inte göra nå då, hade de för två år sen o ignorerade o tog bara Alvedon o jobbade på... slutade med utegångsförbud o massa penicillin i 10dagar... o dom säger på vc att de oftast går över av sig själv så får inge hjälp förens efter en vecka... trååååkigt....

Ja febern gör nog att de blev ett något oförstående inlägg men ja behövde få klaga lite.... :p

Kram på er alla :heart

En till som haft en utmanande natt här. Somnade efter mycket om och men, vaknade 03 och var diffust orolig. Väckte partnern och bad om en hink, sen satt jag i sängen och :yuck::yuck::yuck::yuck: som en dåre...
välkommmen hem, kära partner:meh:.
Låg sen vaken till 07 när jag somnade om, vaknade 11.30. Livet som VÄLSIGNAD äro utmanande.
Tack gode Gud för sjukskrivningar.

Vart sitter din övervikt? :confused::eek: Du ser inte alls överviktig ut (och du har en jättefin kula).

+ @Petronella övervikten sitter nog mkt på benen, har hull på både armar och mage också men benen är riktigt stabbiga. Men håller ändå mer er lite, kollar jag på vågen är jag riktigt fet men kollar jag mig i spegeln så känner jag mig inte alls lika fet som vågen säger!

+ @Petronella övervikten sitter nog mkt på benen, har hull på både armar och mage också men benen är riktigt stabbiga. Men håller ändå mer er lite, kollar jag på vågen är jag riktigt fet men kollar jag mig i spegeln så känner jag mig inte alls lika fet som vågen säger!

Men det är ändå rätt sjukt att du anses överviktig. Jag väger väl en 60 kg mer än va BMI tycker att jag bör väga. När jag vägde 40 kg mindre ansåg jag att jag hade en sund vikt. När jag vägde 50 kg mindre så mådde jag dåligt pga att jag kände mig för tunn typ (Då levde jag på måltidersättning och vatten i 6 månader).

Nu känner jag mig stor men vikten är på väg nedåt (innan graviditeten) så är inte så orolig, jag har äntligen fått en lite sundare inställning till mat. Innan jojo-bantade jag extremt.

Jag har fortfarande inte kommit ur soffan. Sambo upplyste mig om att jag inte fick gå och börja fixa i stallet innan han var hemma med tanke på yrseln (som är i schack när jag ligger ner) och sedan ordnade han så att farmor hämtar junioren och roar henom tills att han är klar för dagen.

Varit hos BM på morgonen och känner mig :banana:-glad över att blodtrycket inte var för högt och att parveln ligger med huvudet åt rätt håll. Har fått ordnat barn- och hundvakt till nästa vecka med så att sambon kan följa med mig till Växjö när jag har obligatorisk närvaro på universitetet en dag. Känns skönt att den biten löste sig om förlossningen skulle dra igång på bortaplan.

Men det är ändå rätt sjukt att du anses överviktig. Jag väger väl en 60 kg mer än va BMI tycker att jag bör väga. När jag vägde 40 kg mindre ansåg jag att jag hade en sund vikt. När jag vägde 50 kg mindre så mådde jag dåligt pga att jag kände mig för tunn typ (Då levde jag på måltidersättning och vatten i 6 månader).

Nu känner jag mig stor men vikten är på väg nedåt (innan graviditeten) så är inte så orolig, jag har äntligen fått en lite sundare inställning till mat. Innan jojo-bantade jag extremt.

Jag väger typ nåt liknande för mkt som dig, skulle jag väga enligt bmi så skulle jag dock bara vara skinn och ben, så skulle kanske vilja ner 35 kg typ! Men tänker alltså min vikt innan grav, svårt att veta vad som är vad nu :p

Nu har jag beställt barnvagn till lönen i mars :bump::o en Emmaljunga city cross olive sittdel med sportchassi. Vi har ju en duo edge liggdel kvar som passar nya chassit (har ju gamla chassit o sittdelen med hemma men är i stort sett slut efter två barn) plus att nya chassit går o böja handtaget på, gamla sportchassit är högre o spännet är trasigt så det blir längre o längre..... Känner mig onödigt slösig men pinsamt nöjd :angel:

Har fortfarande värkar tror jag, tänker att de inte går o missa när de drar igång på riktigt :idea: men hur känns värkar? Jag har ont i hela ländryggen o det drar fram i magen. Tar konstant alvedon men det hjälper inte så mycket :grin: Har försökt få tag på barnmorskan men utan framgång, får väl se om hon hör av sig i em. Lite orolig att liten vänt sig efter nattens gympass, känner den där jag inte brukar känna den :confused:

Nu har jag beställt barnvagn till lönen i mars :bump::o en Emmaljunga city cross olive sittdel med sportchassi. Vi har ju en duo edge liggdel kvar som passar nya chassit (har ju gamla chassit o sittdelen med hemma men är i stort sett slut efter två barn) plus att nya chassit går o böja handtaget på, gamla sportchassit är högre o spännet är trasigt så det blir längre o längre..... Känner mig onödigt slösig men pinsamt nöjd :angel:

Har fortfarande värkar tror jag, tänker att de inte går o missa när de drar igång på riktigt :idea: men hur känns värkar? Jag har ont i hela ländryggen o det drar fram i magen. Tar konstant alvedon men det hjälper inte så mycket :grin: Har försökt få tag på barnmorskan men utan framgång, får väl se om hon hör av sig i em. Lite orolig att liten vänt sig efter nattens gympass, känner den där jag inte brukar känna den :confused:

Ring förlossningen och fråga?

B
Ring förlossningen och fråga?

Barnmorskan ringde o har varit nere på snabbkoll, stressad som vanligt men resulterade i tid för ultraljud på sjukhuset i en morgon klockan 08:00, hon kunde inte riktigt säga hur den låg... Drar det igång på riktigt inatt måste jag ringa förlossningen direkt... Bm lagom stressad o ringer in o säger jag är i 37+0, stämmer inte... Är ju 38+3 :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar