Vårföräldrar 2017 del fyra

Har haft riktigt elaka förvärkar idag :crazy: såna som sitter i länge o gör ont... 11 dagar kvar, räknar med att det börjar dra hop sig. 38+2 idag, dottern som kom av sig själv kom i 39+2, igångsättning med sonen 38+5. Dock trodde vi dottern skulle komma tidigare så jag tar det med ro... Tror det dröjer en vecka till o hoppas kroppen gör ett bra förberedelsearbete :angel:

Fast nu börjar jag bli trött o hade nog kunnat spola fram tiden lite, är fruktansvärt trött o sliten. Innan har jag njutit av lugnet före stormen, nu tycker jag nog ungen kan komma, fast egentligen först om en vecka. I morgon är det läkarbesök med dottern (viktigt sådant ang. hennes förmodade eds o magproblem) och på torsdag läkarbesök för mig på käkkirurgen kring artros o eds. Sedan är almanackan tom :cautious::bow:

Nu är det dags o natta barn o en stund på soffan innan sängen somnar

BM förstod att jag har lite jobbigt eftersom jag är öppen 4 cm :nailbiting:. Så nu är jag och går omkring och hoppas på att det vill sätta igång helt (värkar som gör ONT! Men BM sa att det kan vara startat av undersökningen och därmed kan avta. Så vi får se!)

Spännande! Uppdatera gärna hur det går.

@Mayalv
Gud vad spännande!

Jag har varit i stallet och haft en mysig em med min mamma, syster och systerdotter (som är jätte häst intresserad) + min familj.
Gorv grillning och ridning gjorde alla barns dag :heart
Dock så kommer jag inte lyfta ett finger till idag för nu är min kropp slut.

Dör uttråkningsdöden! Sambon blev inringd på sitt jobb då lite saker kraschat och de behövde extra hjälp för att ringa runt till alla berörda kunder för att åtgärda felet (han jobbar med IT-support för ICA-butiker). Då han räknade med att de skulle behöva hans hjälp bara ca en timme så åkte jag med in till stan så tänkte vi att vi kunde gå ut och käka och se på bio eller nått sen. Men det tar längre tid än väntat... Så har väll suttit här i två timmar nu ungefär och det börjar väll inte närma sig slutet ännu om man säger så :wtf:
Tur jag tog med choklad, men den är ju snart slut.. :(
Nu blev jag väldigt nyfiken på vart din sambo jobbar och vem det är för jag jobbar också med IT-support på Ica

Vaknade trött och riktigt grinig imorse. Gick upp och gjorde mitt bästa att inte fara ut mot dottern och sambon för att dem andades samma luft som mig. Städade köket och sen gick jag och la mig och sov två timmar igen. Vi skulle hem och fika hos sambons farmor idag på eftermiddagen och inte förrän vi kom dit släppte mitt kassa humör, fattar inte alls vad det va med mig imorse. Katla har varit på samma kassa humör med det är ju bara jag som lider av det för tillfället. Dessutom funderar jag på att förbjuda alla att prata om henne med mig, för varje gång hon nämns nu så drar mina tuttar ihop sig och blir stenhårda och sprutar vätska :arghh: det gör ju så jäkla ont.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

Vaknade trött och riktigt grinig imorse. Gick upp och gjorde mitt bästa att inte fara ut mot dottern och sambon för att dem andades samma luft som mig. Städade köket och sen gick jag och la mig och sov två timmar igen. Vi skulle hem och fika hos sambons farmor idag på eftermiddagen och inte förrän vi kom dit släppte mitt kassa humör, fattar inte alls vad det va med mig imorse. Katla har varit på samma kassa humör med det är ju bara jag som lider av det för tillfället. Dessutom funderar jag på att förbjuda alla att prata om henne med mig, för varje gång hon nämns nu så drar mina tuttar ihop sig och blir stenhårda och sprutar vätska :arghh: det gör ju så jäkla ont.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

Mina sprutar än så länge bara mjölk när V knorrar. Men kul är det ju inte :eek:

BM förstod att jag har lite jobbigt eftersom jag är öppen 4 cm :nailbiting:. Så nu är jag och går omkring och hoppas på att det vill sätta igång helt (värkar som gör ONT! Men BM sa att det kan vara startat av undersökningen och därmed kan avta. Så vi får se!)
Oj! Då blir det ju snart bebis:love:

Saaaaammaaaannnndraaaagniiiingaar:arghh::arghh::arghh: Och inte fasen hjälpte det med choklad heller :wtf:

Packar nog ihop mig och går och nannar. Over and out!

Jag har också bäddat ner mig, har sammandragningar som dock inte gör ont, men lillen stångar mot bäckenet eller nåt sånt och det är rätt obehagligt!

Inte så snart som jag hade önskat. Nu har vi fått hunden till hundvakt, farmor har kastat sig till oss för att ha sonen... Å nu sitter jag hemma i soffan igen, värkar typ bara 5:e min men svagare än innan :arghh:. Känns lite "vargen kommer". Men visst det är ju på G.

Heja heja bebis :bump::)

Jag har också bäddat ner mig, har sammandragningar som dock inte gör ont, men lillen stångar mot bäckenet eller nåt sånt och det är rätt obehagligt!

Kl
Japp, myntade ett nytt uttryck... Ursäkta den dåliga svenskan men "det känns som ischias i fittgången" som bebis bökar runt.

Tagit två alvedon, hoppas det hjälper mot förvärkar, magont o illamående och natten erbjuder många sköna timmars sömn. Till er alla! :up::)

Jag har magknip och halsbränna från helvetet. Tjoho. Bäbis är inte alls med på noterna att vi ska ta det lugnt idag utan bökar runt för fulla muggar.

Har pysslat om sambon hela dagen. Ganska lätt när han bara kräver mat och att jag ska hitta någon bra film. Lagom hög aktivitet för min del.

Nu blev jag väldigt nyfiken på vart din sambo jobbar och vem det är för jag jobbar också med IT-support på Ica

Haha, jasså.. Världen är liten :p Han heter Johan och jobbar i Team 1. Frågade honom om han hade nån gravid kollega och han visste en som har ett namn som börjar på "J" och som har ett par barn sen tidigare.. Gissar att det är du då? :cool:

Haha, jasså.. Världen är liten :p Han heter Johan och jobbar i Team 1. Frågade honom om han hade nån gravid kollega och han visste en som har ett namn som börjar på "J" och som har ett par barn sen tidigare.. Gissar att det är du då? :cool:
Nej men vad roligt, inte visste jag att det var din sambo. Världen är verkligen liten :D Stackars Johan som fick jobba idag, jag har helt missat vad som hänt men så jobbar vi också med ganska olika saker.

Nej men vad roligt, inte visste jag att det var din sambo. Världen är verkligen liten :D Stackars Johan som fick jobba idag, jag har helt missat vad som hänt men så jobbar vi också med ganska olika saker.
Han är ledig imorgon också så han hade nog inte så ont av det :) Var nån switch(?) som slutat fungera så de fick ringa och be butikerna starta om den..

Jädra storm. Hur ska jag kunna sova när det låter som att taket ska blåsa av? Drömmer dessutom den ena mardrömmen efter den andra om jag somnar o alla går ut på att jag måste skrika o ingen hör mig för det blåser.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025