Vårföräldrar 2017 del fyra

Alltså dom här förvärkarna :arghh: känns jäkligt långt nu att jobba till sista mars :wtf:

Ni som haft mycket förvärkar, hur mycket hjälper det egentligen att vila? Funderar på om jag behöver revidera min jobbplan eller om man kan köra på?

Det är ju en signal tyvärr. Bromsa innan det är för sent är mitt rådiga tips. Jag har kraschat bägge graviditeterna delvis för att jag kastar mig in i kaklet och ska stå ut och vara duktig på jobbet.

Ja det låter såklart klokt och att föda för tidigt är verkligen inget jag vill råka ut för. Får försöka ringa mvc i morgon och se vad dom säger. Är det nåt man blir sjukskriven för eller får man lösa det själv efter bästa förmåga?

Funderar lite på om jag kanske åkt på uvi. Är ju liksom svårt att säga vad som är vad nu när jag har mkt sammandragningar och förvärkar (magen blir som en sten minsta lilla jag går). Men nu sved det till och med när jag kissar.

Funderar lite på om det kan vara värt att göra ett hemmatest? Ngn som vet om de är pålitliga? (Så får jag ju söka vård om det visar positivt).

Är så otroligt osugen på att ta mig till mvc för att göra testet (min mvc ligger en bra bit bort.. Valde den för att det var nära jobbet, men nu när jag är hemma är det inte lika smidigt).

Ja det låter såklart klokt och att föda för tidigt är verkligen inget jag vill råka ut för. Får försöka ringa mvc i morgon och se vad dom säger. Är det nåt man blir sjukskriven för eller får man lösa det själv efter bästa förmåga?

Jag är sjukskriven på grund av sammandragningar och foglossning så förverkar borde ju absolut vara grund nog till sjukskrivning.

Men det är väldigt avgörande vilken läkare/handläggare du får hur smidigt det är.

Ring och prata med mvc och be att få en tid hos deras läkare.

Behövde ta en tur till Väla idag då gravidbyxorna börjar bli lite väl slitna på insidan :angel: känns lite surt när det är typ 8 veckor kvar :cautious:

Fick med mig sonen. Köpte 2 pyjamaser till honom, ett par byxor och två toppar till mig. Sonen charmade kassörskan så hon glömde slå in den ena pyjamasen :up:

Vi däckade i soffan 3 timmar sen. Fogarna är grymt missbelåtna med mitt upptåg dock. :cautious:

I dag har varit en dag av konstant trötthet. Tror jag har tillbringat den mesta tiden slumrandes i sängen. Skönt och välbehövligt men man känner sig så oerhört lat och oproduktiv. Lyckats masa mig ner till köket för att laga lite mat i alla fall.

Dör uttråkningsdöden! Sambon blev inringd på sitt jobb då lite saker kraschat och de behövde extra hjälp för att ringa runt till alla berörda kunder för att åtgärda felet (han jobbar med IT-support för ICA-butiker). Då han räknade med att de skulle behöva hans hjälp bara ca en timme så åkte jag med in till stan så tänkte vi att vi kunde gå ut och käka och se på bio eller nått sen. Men det tar längre tid än väntat... Så har väll suttit här i två timmar nu ungefär och det börjar väll inte närma sig slutet ännu om man säger så :wtf:
Tur jag tog med choklad, men den är ju snart slut.. :(

I dag har varit en dag av konstant trötthet. Tror jag har tillbringat den mesta tiden slumrandes i sängen. Skönt och välbehövligt men man känner sig så oerhört lat och oproduktiv. Lyckats masa mig ner till köket för att laga lite mat i alla fall.

Man får ligga i sängen hela dagen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025