Vårföräldrar 2017 del fyra

När bebis bökar mkt så har det börjat komma ngt typ klickande/knakande ljud (vet inte hur jag ska beskriva det bättre) från buken O_o? Det gör inte ont och jag är inte direkt orolig, bara funderar vad i hela friden det kan vara? Ngn?

Det är nog bebis leder du hör som knakar :)

Trött på att vara gräsänka:wtf:
Trodde jag aldrig skulle hända, är väl hormonerna.
Var tvungen att gå och handla lite middag, det blev för mycket så kaskadkräktes av ansträngningen och fick städa hallen. Är enormt ynklig och sur och legat i sängen sen 19.30. Livet på en pinne.

Var tvungen att gå och handla lite middag, det blev för mycket så kaskadkräktes av ansträngningen och fick städa hallen. Är enormt ynklig och sur och legat i sängen sen 19.30. Livet på en pinne.

Usch vet precis hur det är att spy så. Jag ställde mig och stortjöt senast det hände....

Tyckte det skulle bli skönt att vara ensam hemma ikväll. Men jag saknar sambon nu... jäkla hormoner. :cautious:

@Hyacinth
:heart:heart:heart:heart
Du är en kämpe! Jag blev otroligt deppig av att må illa i några veckor runt v.8-12. Att du står ut mentalt är otroligt.
Alla styrkekramar till dig!

Men fy, stackars dig :(. Svårt att säga ngt "peppande" men hoppas du är ok och att du inte ska vara gräsänka allt för länge.

De kommer hem imorgon. Just nu står jag faktiskt inte ut, så praktiserar bryt-ihop-och-kom-igen.
Kräkts tre gånger till, det blir värre när det inte är en konstant vana. Kan ju vara skönt att böla som Helena Bergström ibland också.

De kommer hem imorgon. Just nu står jag faktiskt inte ut, så praktiserar bryt-ihop-och-kom-igen.
Kräkts tre gånger till, det blir värre när det inte är en konstant vana. Kan ju vara skönt att böla som Helena Bergström ibland också.
Usch. Stackars dig Hyacinthen. Vidrigt med kräkningar, jag kräktes inte en enda gång när jag var gravid med mina tvillingar men hade illamåendet från helvetet. Tusen gånger hellre illamående än en träff med holken. Fy fasiken alltså. Du gör det toppen! Och snart är skiten över!!!

Jag har också upplevt att det knakar ibland under den här graviditeten, är det något man behöver oroa sig för månntro?

Har inte hört det själv från magen men fått veta att det kan höras av bebis leder. Så mycket som det knakade om dottern när hon var spädis så är jag inte förvånad dock :crazy: men ska inte va nåt farligt :up:

Stackars dig :heart Hoppas natten varit lugnare!

Idag är det söndag. Sov till kvart i fem så det var skönt. Vet inte vad dagen har o erbjuda men i morgon ska vi nog ta tag i barnvagnsfrågan. Eller ta reda på hur lång leveranstid det är :up: Har ju bestämt modell o allt :banana: den gamla trotjänaren är uppsmord o får agera stand in så länge...

Annars känns det som att livet går ut på o förbereda sig. Lever lite som skalman. Sover, äter och vilar på mer eller mindre rutin för man vet aldrig när drabbningen drar igång :) :angel: :love: någon mer som liksom samlar energi?

Ska till stan idag igen. Skippar nog jeans idag, sömmarna skaver :crazy:

Har köpt en uppsättning BHar till. Det blev väldigt förvirrat med vita BH-band och vita band på linnet :rofl:

Idag ska sambon och sonen på museum. Jag vill verkligen följa med men kroppen kommer inte orka gå omkring. Känner mig som en isolerad fånge som bara väntar och väntar... Är bra sugen på att bara bita ihop och åka med trots att jag vet att det skulle göra ont. :cry:

Annars känns det som att livet går ut på o förbereda sig. Lever lite som skalman. Sover, äter och vilar på mer eller mindre rutin för man vet aldrig när drabbningen drar igång :) :angel: :love: någon mer som liksom samlar energi?

Jag fick sova sju timmar i natt så det kändes bra :)
Men nu väntar jag gärna någon dag med att åka in, busväder nere i stan (här yr det bara snö i luften) och jag har ingen lust att hamna i bilkö med värkar :p
Jag är lite orolig för att det ska bli på torsdag när sjuka hästen ska träffa veterinären, det vore liksom väldigt typiskt...Men det blir nog inte än på ett par veckor ändå.
Nu ska jag krypa på golvet och röja lego :meh:

Idag ska sambon och sonen på museum. Jag vill verkligen följa med men kroppen kommer inte orka gå omkring. Känner mig som en isolerad fånge som bara väntar och väntar... Är bra sugen på att bara bita ihop och åka med trots att jag vet att det skulle göra ont. :cry:

Duktig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI