Våran etta bajsade inte en enda gång på natten. Väldigt smidigt . Men jag räknar kallt med att tvåan kommer ta igen det och bara bajsa på natten .
Han är ju ändå vaken och äter men visst vore det fint att inte behöva lämna sängen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våran etta bajsade inte en enda gång på natten. Väldigt smidigt . Men jag räknar kallt med att tvåan kommer ta igen det och bara bajsa på natten .
Haha ursäkta men va??
Skräpnatt, varje gång jag vänt på mig har jag vaknat av bowlingklotet. Hamnar jag på rygg blir det stopp och jag känner mig som en tecknad sköldpadda som bara ligger och kravlar i tomma luften.
Hon var underlig men ansåg själv att hon var jätterolig. Sambo sade att ett sådant skämt kan ju ge någon annan ett rent helvete om det finns svartsjuka inblandat.
Ja där har du såklart en poäng. Jag tänkte nog när vi bestämde oss för ett konto att det finns stor risk att de får väldigt olika mycket pengar i slutändan om man delar upp det men så behöver det ju kanske inte bli?!De kommer ha vars ett ISK (andras barn har vars ett aktiekonto i mitt namn istället då det är enklast när man inte är vårdnadshavare.)
Anledningen till det är att jag hoppas ge dem ett intresse för aktier så att de själva kan vara med och välja sedan. Kanske även spara en slant av framtida månadspeng etc? Tror det blir svårare med ett delat konto för då ser man inte sin egna påverkan.
Sitter man som myndighetsperson så tycker jag inte man ska hålla på och skämta på det sättet. Tycker det är nog tragiskt att man fortfarande måste gå och bekräfta faderskap om man inte är gifta. Det borde kunna ske elektroniskt eller liknande. Kärnfamiljen ser inte ut på samma sätt längre som för 50 år sedan...
Hon var underlig men ansåg själv att hon var jätterolig. Sambo sade att ett sådant skämt kan ju ge någon annan ett rent helvete om det finns svartsjuka inblandat.
De kommer säkert inte ha samma summa när de fyller 20. Min tanke är dock att pengarna inte ska tas ut då utan att de fortsätter sparandet (skälv är ja utdelningsinvesterare) och då spelar det mindre roll om summan i portföljen skiljer sig.Ja där har du såklart en poäng. Jag tänkte nog när vi bestämde oss för ett konto att det finns stor risk att de får väldigt olika mycket pengar i slutändan om man delar upp det men så behöver det ju kanske inte bli?!
Sitter man som myndighetsperson så tycker jag inte man ska hålla på och skämta på det sättet. Tycker det är nog tragiskt att man fortfarande måste gå och bekräfta faderskap om man inte är gifta. Det borde kunna ske elektroniskt eller liknande. Kärnfamiljen ser inte ut på samma sätt längre som för 50 år sedan...
Det här med att hitta något snyggt i garderoben att ha på sig när man ska ut och käka middag med kompisarna ikväll.
Antingen så är plagget för litet eller så får inte magen plats. Om magen får plats så trycks tuttarna upp under hakan.
Tror ni det är någon som märker om jag kommer i pyjamas?
Det är knappast så att vad man har på kontot eller inte lär en värdet på pengarna. Det är snarare hur man pratar om pengar hemma och vad för attityd föräldrarna har. Vi (jag) pratar mycket om aktier, fonder, budget osv och kommer involvera barnen mer och mer desto äldre de blir. Bastian är bara 2 men han har redan ganska bra koll på det här med pengar. Han fick 100kr av sin farmor förra helgen till att köpa en leksak för men han vägrade för den skulle hans sparbössa ha. Får han ett mynt av ngn springer han direkt till sparbössan med det och han älskar att räkna sina pengar.
Ta nåt lakan annars och vira runt som nån klänning
Den frågan fick en kompis och hennes sambo med .Som kärringen vi träffade med junioren som tittade på sambon och sade "är du säker på att du var hemma mellan dessa datum?". (hon hade några "tillverkningsdatum" som hon läste upp).
Tänkte precis tagga dig lil-sis för att fråga vad de säger när man gjort ivf.De bör även uppdatera blanketterna vid IVF-graviditeter, om vi hade sex under "rätt period" är ju tämligen ointressant och vem fadern är kräver ju knappast en utredning...
Funkar nog ypperligt. Va tror du om balsnören som lite dekoration?
Den frågan fick en kompis och hennes sambo med .
Tänkte precis tagga dig lil-sis för att fråga vad de säger när man gjort ivf.
Sambon tycker vi ska vara lustiga och säga "sex vid de datumen, nä". Jag är inte säker på att myndighetspersoner har humor .