Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som varit och bekräftat faderskapet än? Jag kollade och man kunde göra det från v 28. Hur gick det till?
Vi gjorde det strax efter nyår! Kontaktade socialkontoret, tror till och med det stod direktnr på min kommuns hemsida. Bokade tid, åkte dit och skrev under. Hos en tant som försökte vara lustig, skulle skämta flera gånger med sambon att nu kan han ju inte backa ur. Han fann det inte så lustigt...
Vi gjorde det strax efter nyår! Kontaktade socialkontoret, tror till och med det stod direktnr på min kommuns hemsida. Bokade tid, åkte dit och skrev under. Hos en tant som försökte vara lustig, skulle skämta flera gånger med sambon att nu kan han ju inte backa ur. Han fann det inte så lustigt...
Är det någon som varit och bekräftat faderskapet än? Jag kollade och man kunde göra det från v 28. Hur gick det till?
Apskaft!!Som kärringen vi träffade med junioren som tittade på sambon och sade "är du säker på att du var hemma mellan dessa datum?". (hon hade några "tillverkningsdatum" som hon läste upp).
Som kärringen vi träffade med junioren som tittade på sambon och sade "är du säker på att du var hemma mellan dessa datum?". (hon hade några "tillverkningsdatum" som hon läste upp).
Men Gud så osmakligt och okänsligt sätt att skämta på !
Verkar inte vara helt ovanligt att det är så... tyvärr. För det är riktigt osmakligt tycker jag. Som att ens sambo skulle vara mer ordentlig bara för att man är gifta typ.
Appropå amningsBHar så fick jag två vita från BonPrix (eh köpte), de kostar 199 för två och finns även i svart och mörkblå+fuchsia.
Jättesköna och 75F räckte faktiskt
Jag förstår inte varför man blir provocerad? Var och en väljer vad den vill lägga sina pengar på. Vi röker inte, köper en bag in Box i halvåret, odlar en del själva, köper sällan kläder till oss vuxna, reser sällan osv. Varför är vårt sätt att använda våra pengar sämre än andras1 mille vid 20 per unge är vårt mål med. Sparat hela barnbidraget sen hon föddes (eller ja första bb får man ju månaden efter men du fattar) plus att både jag och sambo pysslar med aktier så kul att det finns fler, har mest mött folk som blir provocerade.
Tre bajsblöjor sedan 01 och den fjärde är på god väg Tyckte jag tog i när jag beställde 5 paket men han gör ju av med ett halvt om dagen nästan
Så det blir till att knappa ny beställning...
Enda anledningen till att jag har klocka nu för tidenTyvärr inte höger och vänster är helt ologiskt.
De kommer ha vars ett ISK (andras barn har vars ett aktiekonto i mitt namn istället då det är enklast när man inte är vårdnadshavare.)@BernT och @TeamLundVer kommer era barn ha ett och samma aktiekonto eller delar ni upp det? Vi investerar också i aktier till barnen, jag räknar kanske inte med så mycket som 1 miljon då både jag och min sambo är ganska gröna på det här med aktier men det är roligt.
Jag förstår inte varför man blir provocerad? Var och en väljer vad den vill lägga sina pengar på. Vi röker inte, köper en bag in Box i halvåret, odlar en del själva, köper sällan kläder till oss vuxna, reser sällan osv. Varför är vårt sätt att använda våra pengar sämre än andras
Vi sparar ju även till gudbarn och syskonbarn vid födelsedagar och till jul.
Det är knappast så att vad man har på kontot eller inte lär en värdet på pengarna. Det är snarare hur man pratar om pengar hemma och vad för attityd föräldrarna har. Vi (jag) pratar mycket om aktier, fonder, budget osv och kommer involvera barnen mer och mer desto äldre de blir. Bastian är bara 2 men han har redan ganska bra koll på det här med pengar. Han fick 100kr av sin farmor förra helgen till att köpa en leksak för men han vägrade för den skulle hans sparbössa ha. Får han ett mynt av ngn springer han direkt till sparbössan med det och han älskar att räkna sina pengar.Tyvärr är pengafrågor ngt som verkar provocera vissa. Jag fick kommentarer om att det är konstigt att sonens farmor och mormor och morfar sparar till sonen varje månad. De tyckte att det var väldigt märkligt eftersom jag och sambon redan sparar till honom själva. "Han kommer inte lära sig värdet av pengar".... Förstår inte ens hur de orkar bekymra sig så om hur andra väljer att göra.
Tyvärr är pengafrågor ngt som verkar provocera vissa. Jag fick kommentarer om att det är konstigt att sonens farmor och mormor och morfar sparar till sonen varje månad. De tyckte att det var väldigt märkligt eftersom jag och sambon redan sparar till honom själva. "Han kommer inte lära sig värdet av pengar".... Förstår inte ens hur de orkar bekymra sig så om hur andra väljer att göra.