Vårföräldrar 2017 del fyra

Är nästan bekväm i musen idag trots mer rörelse än normalt igår och flera timmar ståendes med hovis.

Yay!

Men inte så ridsugen ännu, däremot tänkte jag nästa vecka börja ta in och pyssla med tävlingsponnyn när sambon kommer hem från jobbet. Dels skrapa fram den snygga ponnyn under träsktrollet och dels börja promenera lite på grusvägen.

Vi har redan varit hemma längre än en vecka :eek:

@Imnir, ja sova.... I natt tror jag John Blund strejkat eller nåt. O när jag väl slumrat till har jag drömt, den ena drömmen konstigare än den andra.... :meh:

KL
Fick lite tips på yogan igår, delar med mig...

I latensfasen vara upprätt så mycket som möjligt för då hjälper tyngdkraften till. Att när man vilar ligga på sidan i stället, då blir syresättningen bättre.

Att stå framåtlutad mot ex. en fönsterkarm.

Att sitta på huk men inte lutad mot en vägg för då fanns risken o spricka lite mer om man gjorde det under utdrivningsskedet.

Gynsammast är o stå på alla fyra, då är bäckenet maximalt vidgat.

Sedan var det massa som jag kallar ridställningar, typ sitta på pilatesboll bredbent, gränsla en stol, gränsla en rulle på golvet... Som när man rider, typ under öppningsfasen.

Mycket andningsprat med och att möta smärtan o inte bli rädd för den, men det kan jag inte beskriva med ord :)

Jag vaknade vid tolv och kunde inte somna om... Det bara kliade överallt och jag var pling pigg :cautious:
Efter att ha lyssnat på ljudbok en timme utan att ha somnat om så stängde jag av och låg i mörkret i en hel evighet innan jag lyckades somna om.
Tack och lov så stannar min man hemma idag och tar hand om våra vildar :heart
Jag har haft lite ont nu på morgonen också, men jag hoppas att det ger med sig. Jag har aldrig haft ont innan det hela har satt igång förut.

Somnade framför TV:n fem i elva. Vaknade och gick och lade mig elva. Somnade sedan fyra i morse O_o
Ikväll ska vi träffa spelgänget. brukar bli ganska sent, vet i tusan hur jag ska lyckas hålla mig vaken faktiskt :confused:

Väcktes av en förkyld dotter vid 03.30 som tyckte det var dags att gå upp... vi vuxna höll väl inte riktigt med men släpade oss upp i alla fall. Efter en tuff morgon med stora känslor somnade hon äntligen för en timme sedan, i sängen på min mage :love: Parveln tyckte nog det blev lite trångt, men jag tyckte det var mysigt (med observation för litet svårt att andas).

Blev nyss uppringd av min handledare som ville höra det gick med examensarbetet med och jag fick beröm för all tid spenderad ute i skogen senaste månaden. Det behövde jag få höra för vissa dagar har det känts helt hopplöst! :)

Slut på energi men det var trevligt så länge det varade.
Det kändes som jag hade ett bowlingklot i magen när jag vaknade i morse och skulle vältra mig över till ryggläge...Men det är full fart på klotet så jag har tre rejält ömma fläckar på insidan.

Blivande storasyskonet frågar om bäsis inte ska komma snart för hen vill krama sitt lillasyskon nu. :heart

Mitt öga rycker och vill inte sluta. Håller jag fingret på det så känner jag hur hela nerven licksom hoppar rundor.. skit irriterande. :mad:

Byter oändliga mängder bajsblöjor och har satt in första hundralappen på Vs sparkonto :D Förutom barnbidraget tänkte jag sätta in alla pengar som sparas när jag använder kortet (automatisk överföring upp till närmsta tia). Min tanke är att ha en handpenning när han ska flytta hemifrån :cool: :D

Byter oändliga mängder bajsblöjor och har satt in första hundralappen på Vs sparkonto :D Förutom barnbidraget tänkte jag sätta in alla pengar som sparas när jag använder kortet (automatisk överföring upp till närmsta tia). Min tanke är att ha en handpenning när han ska flytta hemifrån :cool: :D
Lägg det i en bra indexfond eller köp aktier (om du har intresse för det) så lär sparandet öka betydligt bättre än på kontot :up: Både Bastian och Liten beräknas ha närmre en miljon när de fyller 20. (sparar 500kr/ mån första 2 åren och därefter 1000kr/mån)

Fick kryckor av sjukgymnasten igår att ha på jobbet då jag inte kan röra mig en mm efter jobbdagar. Första dagen med dem idag och jag hoppas verkligen jag märker effekt för kryckor är tokjobbigt att släpa runt på.

Lägg det i en bra indexfond eller köp aktier (om du har intresse för det) så lär sparandet öka betydligt bättre än på kontot :up: Både Bastian och Liten beräknas ha närmre en miljon när de fyller 20. (sparar 500kr/ mån första 2 åren och därefter 1000kr/mån)

Tänkte sprida riskerna lite men det är en kapitalförsäkring med placeringsmöjligheter.

1 mille vid 20 per unge är vårt mål med. Sparat hela barnbidraget sen hon föddes (eller ja första bb får man ju månaden efter men du fattar) plus att både jag och sambo pysslar med aktier :) så kul att det finns fler, har mest mött folk som blir provocerade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar