Vårföräldrar 2017 del fyra

Kollar på badbaljor och sådan badhjälp. Biltemas balja är dyrare än balja och badhjälp på Jollyroom tex. Men köper man badhjälp på Biltema och balja på Ikea blir det billigt. Men bökigt :rofl:

Total gröt i hjärnan idag :grin:

Vår son var också liten när han föddes (2460 g gick ner till 2200 som minst) och vi tyckte badhjälpen (även om jag inte visste att det hette så :D ) var jättebra! Tyckte det hjälpte mycket för att det skulle kännas "stabilt" i badet. Vi köpte Stokkes, tror den kostade typ 169 kronor eller ngt.. Men vet inte om den bara passar deras baljor.

Kul att katten kommer in full i svart olja, sitta på knä och duscha henne var inte vad min kropp behövde och oljan försvann inte heller så nu har hon tratt tills sambon kommer hem, då får vi försöka klippa/raka/kamma bort oljan... Dessutom är jag också full i olja nu som jag inte får bort!

Vår son var också liten när han föddes (2460 g gick ner till 2200 som minst) och vi tyckte badhjälpen (även om jag inte visste att det hette så :D ) var jättebra! Tyckte det hjälpte mycket för att det skulle kännas "stabilt" i badet. Vi köpte Stokkes, tror den kostade typ 169 kronor eller ngt.. Men vet inte om den bara passar deras baljor.
Vi har också Stokkes badhjälp och tycker att den är jättebra :up: den här bebisen är varken liten eller väldigt sprattlig men jag tycker att det är bra avlastning. (Har Stokkes ihopfällbara balja).

Kul att katten kommer in full i svart olja, sitta på knä och duscha henne var inte vad min kropp behövde och oljan försvann inte heller så nu har hon tratt tills sambon kommer hem, då får vi försöka klippa/raka/kamma bort oljan... Dessutom är jag också full i olja nu som jag inte får bort!
Vår gamla katt badade i spillolja, det enda som fungerade var en tripp till vet. som fick raka honom helt

Vår gamla katt badade i spillolja, det enda som fungerade var en tripp till vet. som fick raka honom helt

Jag har bra maskin (oster) hemma, så funkar inget annat så får vi raka henne, är som tur var "bara" hela halsen och magen så borde gå hyffsat att raka! Om nu maskinen orkar med och inte tuggar sig fast, men är en dyr maskin som jag köpte till hunden och till honom funkade den bra!

Vi
Jag har bra maskin (oster) hemma, så funkar inget annat så får vi raka henne, är som tur var "bara" hela halsen och magen så borde gå hyffsat att raka! Om nu maskinen orkar med och inte tuggar sig fast, men är en dyr maskin som jag köpte till hunden och till honom funkade den bra!
Vi har klippt vår katt, inte pga olja men han fick så mycket trassel som inte gick att reda ut och det funkade fint att klippa. Det är en sibirisk katt så han är en långhårig sak.

Håller med lil-sis om diskmedel först och ev. maskinrakning sen :) Din Oster borde fixa det galant, jag trimmade ned en lurvig liten hund som gått på nylagd asfalt en gång - maskinen och jag fick jobba, men det löste sig!

Jag köpte en badbalja på Gekås med badhjälp. Kostade 129 kr. Kommer troligtvis mest användas i sommarstugan. Hemma är det nog smidigast i vasken :p

Ska till BM idag. Kul att få lyssna på lillan, men är totalt osugen på att vagga ut för att ta tunnelbanan dit. Hoppas verkligen att liten planerar att komma ut snart :cautious:.

Smör på dig kan lösa upp!!!

Det var riktigt trevligt på öppna gruppen. Har nu landat på soffan med min stickning.
Nästan klar med hjälmmössan och dottern provade den på dockorna. Sen hamnar den på golvet.... Son o dotter busar i soffan och det händer en kissolycka. Japp, på hjälmmössan :p:banghead::o ska se om jag kan fixa fotoprogrammet och lägga upp bild på overallen jag stickat. Faktiskt nöjd:up:

I kväll sista gravidyogan för mig (bara anmält mig till halva kursen, 5 ggr) nästa gång är det partnergång. Jag fick lösa gång för gång sedan kontant om jag ville.

Nu är vagnen beställd :banana::banana:
Vi fegade ur och valde den svarta till slut. :o Den ska komma på måndag kväll så sedan blir det att bygga ihop den för att se om den är vad vi hade tänkt oss. Hoppas hoppas. Annars får det bli en Emmaljunga som iofs var jättesnygg (i Timber) men som både såg lite liten ut för sonen och var trögstyrd med honom i inne i affären och då vägde han strax över 13kg när vi provade. Känns inte alltför upplyftande vid tanken m att ha 2 barn i den.

Det blev visst en elektrisk bröstpump och ett andningslarm också. Jag är mer nojig denna gången än vad jag var med sonen. Får lite känslan av att vi inte kan ha sådan tur en gång till att allt går bra. O_o

V 35+0 idag och jag känner mig helt överöst med saker som måste eller behövas göras. Kan tänka mig att byta förlossningsdatum med någon som vill föda lite tidigare? Hajade till av att se att det bara var 34 dagar kvar enligt appen, för mentalt är jag inte alls förberedd på att parveln kommer så snart. Kan omöjligt förstå hur fort den här graviditeten gått och hade önskat lite mer tid för förberedelse (och tror min sambo är på samma nivå). Vid den här tidpunkten förra gången var jag mentalt knäckt på att vara gravid och den här gången känns det helt okej, ett nytt normaltillstånd.

Är väldigt tacksam över att kroppen har låtit mig vara i rörelse hela dagarna så här långt, men nu börjar det ta emot. Har liiite mätningar kvar i fält för att kunna sammanställa resultaten för mitt examensarbete och det känns så motigt att ta sig ut! Var helt förstörd i kroppen igår efter några timmar i skogen (självklart i snöblandat regn och snålblåst) och idag orkade jag verkligen inte med mer än hundarnas morgonpromenad. De har för övrigt noll förståelse för gravid matte, alla andras husdjur verkar så omtänksamma i jämförelse ;)

Ur positiv synvinkel tror jag äntligen att parveln lagt sig åt rätt håll och att jag slipper vändningsförsök nästa vecka. Läste dessutom lite statistik igår över hur bra det brukar gå att föda barn om man inte hinner in till förlossningen, jag behövde få läsa det med tanke på hur snabbt det gick förra gången.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar