Vårföräldrar 2017 del fyra

Liten är nu fixerad :up:. BM tyckte det verkade som att den var startklar så vi hoppas på det. (Även om jag kan tänka mig att överlämna själva förlossningen till min sambo... Jag gjorde det ju första gången :cautious:). Bra blodtryck också, får bättre blodtryck som gravid än när jag inte är det.

Jag fortsätter piggelinracet, tar tacksamt emot men kliar mig i huvudet och funderar vad som är fel ;)
Vaknade tre gånger i natt men var ändå pigg vid 7 när junior slog upp sina blå.
Åt två portioner till lunch, har mockat både i stallet och i sjukhagen. Varit ute med junioren.
Fogarna är fortfarande hanterbara även om det gör ont men de är bättre än vad de har varit.

Nu är junior hos farmor på em så jag ska försöka sträcka på mig, läsa lite bok och fundera på kvällsmat.

Fel smiley som inte vill försvinna. :confused:

Liten är nu fixerad :up:. BM tyckte det verkade som att den var startklar så vi hoppas på det. (Även om jag kan tänka mig att överlämna själva förlossningen till min sambo... Jag gjorde det ju första gången :cautious:). Bra blodtryck också, får bättre blodtryck som gravid än när jag inte är det.

Men visst är det orättvist att det alltid är vi som ska föda?!

När vi åkte hem så bad BM mig att skatta förlossningen, sambon gav högsta betyg direkt :rofl:

(Jag hade ingenting att invända men hans upplevelse var de inte så intresserade av :angel: ).

Jag måste också ut på en promenad senare... ska visst vara barnvakt ikväll så sambon och pappan till fyraåringen kan gå på hockey - inte alls sugen!

Jag brukar försöka gå en sväng på fm varje dag men idag var motivationen väldigt låg. I ett svagt ögonblick hade jag visst sagt åt sambon att tvinga ut mig de dagarna. :confused:

Min urin luktar som jag ätit en penicillin-kur. O_o:confused: Har inte ätit penicillin på typ 2 år när läkaren äntligen fattade att jag var allergisk mot det (:banghead:). Någon som vet vad det kan bero på? Ska till BM i morgon och ta blodtryck och lämna urinprov. Tycker bara att det är väldigt skumt.

Min urin luktar som jag ätit en penicillin-kur. O_o:confused: Har inte ätit penicillin på typ 2 år när läkaren äntligen fattade att jag var allergisk mot det (:banghead:). Någon som vet vad det kan bero på? Ska till BM i morgon och ta blodtryck och lämna urinprov. Tycker bara att det är väldigt skumt.

Var längesen jag åt pencillin men har nog aldrig känt att det luktat annorlunda :p

Mitt luktar med mycket konstigt, sötslibbigt illa. Sen droppar det ibland. Inget roligt alls o har fått duschmani. Vill inte lukta gammal dam :cautious:

Mitt luktar med mycket konstigt, sötslibbigt illa. Sen droppar det ibland. Inget roligt alls o har fått duschmani. Vill inte lukta gammal dam :cautious:

Jag har också fått typ duschmani för flytningarna, på sommarn duschar jag alltid varje dag men på vintern brukar jag normalt bara duscha varje dag, svettas inte så mkt o kroppen blir bara uttorkad. Men denna vinter har jag duschat varje dag, ibland nån gång extra ändå :p

Haha och jag som just berättade för sambon att man har kommit till stadiet att man nästan kissar på sig varje gång man nyser eller hostar... Och det gör man ju typ aldrig när man är feting förkyld :meh:

När jag sa att det är sjukt glamoröst att vara gravid ( sådär lagom drypande sarkastiskt:grin:) så skrattade han och klappade mig på handen... Jaha som att jag inte kände mig som en gnällig tre åring redan :meh::mad:

Min sambo åkte till Liverpool nu och stannar till måndag - väldigt glad att han äntligen kommer iväg och kollat på fotboll men har börjat känna mig så jädrans gravid sista tiden så just nu känns 4 dagar som en evighet. Är sliten efter en tuff vecka på jobbet dock så känns nog bättre i morgon, semester fredag och måndag :up: skönt med lite långledigt!

Min sambo har lyckats ordna en fulltecknad kalender för mars månad. :D
Frågade hur han tänkte när han bokade upp allt och fick till svar att "ja men jag har en lucka på söndag och så får det bli hemfärd på måndag" :rofl: (lite gulligt dock att han skrivit in hästens återbesök hos vet i sin kalender :heart
)
Jag tror det är han som fått gravidhjärnan denna gång... :p

Var längesen jag åt pencillin men har nog aldrig känt att det luktat annorlunda :p
Har inte? Haha på jobbet behöver jag inte ens läsa journalen för att veta om mina vårdtagare äter penicillin. Känner det på lukten direkt. :angel:

Läcker gör jag inte än men har väldigt svårt att kissa färdigt helt. Kanske det är det de beror på. :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar