Vårföräldrar 2017 del fyra

Besök hos BM idag. Gamla BM var med :yuck: Men som tur var så var det mest nya BM som pratade.

Urinprov u.a.
Blodtryck 130/80 (det har gått ner :D)
Gallsyraprov (?) Ska tas på måndag.

Har fått tid för att diskutera förlossning och smärtlindring. Och min EDS eftersom rehab inte gör en utredning så sent i graviditeten. Hade varit lite roligt att veta när de drar gränsen för en utredning.:cool: Ska även få tid för att göra TUL.

Det har hänt mer de här 3 v med min nya BM än vad det gjort under hela graviditeten. Så jag är så nöjd att jag bytte BM.

Besök hos BM idag. Gamla BM var med :yuck: Men som tur var så var det mest nya BM som pratade.

Urinprov u.a.
Blodtryck 130/80 (det har gått ner :D)
Gallsyraprov (?) Ska tas på måndag.

Har fått tid för att diskutera förlossning och smärtlindring. Och min EDS eftersom rehab inte gör en utredning så sent i graviditeten. Hade varit lite roligt att veta när de drar gränsen för en utredning.:cool: Ska även få tid för att göra TUL.

Det har hänt mer de här 3 v med min nya BM än vad det gjort under hela graviditeten. Så jag är så nöjd att jag bytte BM.

Skönt att blodtrycket blivit lägre! Varför TUL?

Är så jäkla glad att jag tog beslutet att gå på föräldraledigt max antal veckor före bf! Jag är så satikens trött!! Känns att sömnen varit usel och att jag varit gravid i snart 2år.
Skönt att bara kunna ta det lugnt då:)

Går in i v32 imorgon och idag är det 49dagar kvar! Kan knappt förstå vart dagarna tagit vägen?
BM besök och tul nästa vecka och jag längtar efter att få se vår bebis igen:love::heart

36 dagar till beräknat datum, inväntar besked om snittdatum. Räknar iskallt med 30 dagar kvar typ.
Köpt första bebisprylen, en hemskt nödvändig filt med flamingosar på. Jag ÄLSKAR flamingosar.
Ev köpte jag mössa, byxor och en pyjamas i samma tyg också. TENGIL kommer bli urtjusig!

Mamma älskar också flamingos! I sommarstugan är allt flamingos och turkost :p fast jag gillar färg och djur så jag håller med er :)

@BernT och @TeamLundVer kommer era barn ha ett och samma aktiekonto eller delar ni upp det? Vi investerar också i aktier till barnen, jag räknar kanske inte med så mycket som 1 miljon då både jag och min sambo är ganska gröna på det här med aktier men det är roligt.

36 dagar till beräknat datum, inväntar besked om snittdatum. Räknar iskallt med 30 dagar kvar typ.
Köpt första bebisprylen, en hemskt nödvändig filt med flamingosar på. Jag ÄLSKAR flamingosar.
Ev köpte jag mössa, byxor och en pyjamas i samma tyg också. TENGIL kommer bli urtjusig!

Så man ska spana efter flamingosar när man besöker största staden med andra ord :D

@BernT och @TeamLundVer kommer era barn ha ett och samma aktiekonto eller delar ni upp det? Vi investerar också i aktier till barnen, jag räknar kanske inte med så mycket som 1 miljon då både jag och min sambo är ganska gröna på det här med aktier men det är roligt.
Att tänka på är att om du upprättar konto i barnens namn så kan barnet göra precis vad den vill med pengarna så fort hen fyller 18. Långt ifrån alla är tillräckligt mogna att ha hand om större summa pengar då. Likaså blir överförmyndaren inkopplad när pengarna kommer upp till en viss nivå. Om du sparat på ditt/föräldrars konto så kan man fritt styra över kapitalet och både göra investeringar ifred samt utbetalningar när man känner för det.

Lägg det i en bra indexfond eller köp aktier (om du har intresse för det) så lär sparandet öka betydligt bättre än på kontot :up: Både Bastian och Liten beräknas ha närmre en miljon när de fyller 20. (sparar 500kr/ mån första 2 åren och därefter 1000kr/mån)
Vi startade ett också fondkonto (i mitt namn) för livförsäkringen på Filippa till framtida syskon. Bara på 9-10månader har beloppet ökat med nästan 4000:-

Vi kommer sätta in födelsedagspengar så länge bebis är liten och även 500:-/månad. Sen får barnet/den unga vuxna tillgång till pengarna när han eller hon blivit gammal och mogen nog att ta hand om det själv. Den kanske är 18 eller 25 det spelar mindre roll bara mognaden finns.
Känns i alla fall skönt att ha ordnat ett sånt konto redan. Får bebis syskon kommer vi öppna ett likadant med samma startsumma för att det ska bli så rättvist som möjligt.

Att tänka på är att om du upprättar konto i barnens namn så kan barnet göra precis vad den vill med pengarna så fort hen fyller 18. Långt ifrån alla är tillräckligt mogna att ha hand om större summa pengar då. Likaså blir överförmyndaren inkopplad när pengarna kommer upp till en viss nivå. Om du sparat på ditt/föräldrars konto så kan man fritt styra över kapitalet och både göra investeringar ifred samt utbetalningar när man känner för det.
Yes det har jag koll på så aktiekontot är inte uppstartat i barnens namn. De tre barnen vi snart har kommer få dela på den summan som vi sparar varje månad och som förhoppningsvis även växt en del tills de är i lämplig ålder att ta del av dessa. De har dock varsitt fondkonto med födelsedagspengar etc som är uppstartat i deras namn men just dom pengarna tycker vi att de har rätt till när de blir 18.

Katla plågar mina fogar lite nu som hämnd för att jag fick lyfta min morfar från rullstol till toa och tillbaka innan.:idea::arghh:
Känner mig trött och har haft en sån sjuk spänningshuvudvärk i bakhuvudet hela dagen som strålat fram i käken så det känts som om jag har haft tandvärk. Mamma sa att det kan bero på min förkylning och att det kan vara bihålorna som spökar.. :meh: Kul :cautious:
Så jag har bäddar ner mig i sängen, intagit två alvedon, läsa lite på Buke och sen så skiter jag i det för idag tror jag.

Lite sent nu kanske, men händer det igen så ta matolja. Fett löser fett. Hände med min katt. Sen diskmedel för att få bort matoljan ordentligt.

Aha det får jag testa om det blir någon nästa gång, diskmedel funkade bara till viss del men resten klippte vi bort! Tur för henne att hon vägrar vara utställningskatt så som jag tänkt, för hon ser lite kul ut nu :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar