Vårföräldrar 2017 del fem

Orkar inte leta reda på senaste inlägget med alla våra datum... ;)

Vår lille Eddy kom den 28/3 (bf 7/4), med igångsättning.
Gick snabbt och bra, jag trodde självklart att jag skulle dö och slitas i stycken.
Två stygn på inre blygdläpp :crazy:
Ska inte klaga.

3002 g, 50 cm. :love:
Yx0dDCs

http://pin.it/Yx0dDCs
Stort grattis :love:

BVC idag... 450g + på en vecka *fniss *, crem dela crem i tuttarna. Det tradiga är att hon äter jämt o ständigt. På riktigt jämt o ständigt, så denna mamman är slut på riktigt.

Fick vattenlösliga D-vitaminer med. Det tradiga är att hon börjat bli lite förkyld :banghead:

Idag var jag och hämtade ut den nya vagnen (eller chassit och sittdelen) vi ska ju återanvända liggdelen. Den är toppen o köra :up::banana: mår mycket bättre i rygg o axlar av o gå med denna.

Fick också babyvakt o pump idag :up:

Sen lutar vi åt att det officiellt blir en Edda. Vi tränar hemma nu i alla fall o det känns fint :love:

Yo:D

Hemma sedan 2 dagar, vi fick ligga kvar 4 dagar och bevaka vikten på GOLLUM.
Snitt är värsta bästa grejen om man frågar mig, så totalt odramatiskt. Är i bättre form redan än jag varit sedan augusti. Det stramar lite och är ömt, men jag kan gå och äta. Amningen funkar inte, så jag pumpar och stödmatar med ersättning för att slippa pumpa så mycket. Jag MÅR BRA. Är gladare och nöjdare än på länge, inget Depp i sikte vilket jag var orolig för.
Jag har energi, vill träffa folk och är allmänt glad. En jättefin liten GOLLUM på 3010 gram och 49 cm (pytte!) som känns helt självklar.
Det enda jag är lite ledsen över är hur miserabelt jag mådde förra gången, det är så stor skillnad. Jag borde fått hjälp och blivit uppfångad så mycket bättre och snabbare. Stora BARNET är väldigt kär i BEBISEN, än så länge;).

Om någon undrar något om snitt och hur får ni fråga, svarar glatt på allt men orkar inte skriva något långt i "onödan".

Snitt är värsta bästa grejen om man frågar mig, så totalt odramatiskt. Är i bättre form redan än jag varit sedan augusti. Det stramar lite och är ömt, men jag kan gå och äta. Amningen funkar inte, så jag pumpar och stödmatar med ersättning för att slippa pumpa så mycket. Jag MÅR BRA. Är gladare och nöjdare än på länge, inget Depp i sikte vilket jag var orolig för.
Jag har energi, vill träffa folk och är allmänt glad. En jättefin liten GOLLUM på 3010 gram och 49 cm (pytte!) som känns helt självklar.
Det enda jag är lite ledsen över är hur miserabelt jag mådde förra gången, det är så stor skillnad. Jag borde fått hjälp och blivit uppfångad så mycket bättre och snabbare. Stora BARNET är väldigt kär i BEBISEN, än så länge;).

Om någon undrar något om snitt och hur får ni fråga, svarar glatt på allt men orkar inte skriva något långt i "onödan".

Och jag antar att du ÄTER :D :D

Kväll och miserabel. Visst är det konstigt att livet känns hopplöst på kvällen ibland? Hungrig, konstant skithungrig!!! Orkar inte ställa mig o ordna med mat, blev sju kakor o två glas Pepsi i stället = fortfarande hungrig :grin::meh:

Ser hur hemmet förfaller, eller inte mina "ansvarsområden" utan makens. Han sover middag i stället o gör säkert det jag med borde göra. Men i min värld är det enklare o göra lite varje dag, tänk ett kök inte städat på två veckor :crazy: så i morgon känner jag att det är kavla upp armarna som gäller o klampa på hans områden vilket innebär att han känner sig som en dålig människa som inte hunnit göra det han ska.

Blä, ville nog bara skriva av mig. Önskar jag får sova mer än två timmar i streck i natt, måste dessutom upp o hoppa 06 för dottern ska på påskfest på dagis. :grin:

Åh va skönt att höra att ni mår bra och äter.:D Grattis igen!

Kväll och miserabel. Visst är det konstigt att livet känns hopplöst på kvällen ibland? Hungrig, konstant skithungrig!!! Orkar inte ställa mig o ordna med mat, blev sju kakor o två glas Pepsi i stället = fortfarande hungrig :grin::meh:

Ser hur hemmet förfaller, eller inte mina "ansvarsområden" utan makens. Han sover middag i stället o gör säkert det jag med borde göra. Men i min värld är det enklare o göra lite varje dag, tänk ett kök inte städat på två veckor :crazy: så i morgon känner jag att det är kavla upp armarna som gäller o klampa på hans områden vilket innebär att han känner sig som en dålig människa som inte hunnit göra det han ska.

Blä, ville nog bara skriva av mig. Önskar jag får sova mer än två timmar i streck i natt, måste dessutom upp o hoppa 06 för dottern ska på påskfest på dagis. :grin:

Jag förstår hur du känner. Jag får lite panik över allt som behövs göras och eftersom man går hemma hela dagarna så ser man det ju konstant. Jag gör så att jag tar lite varje dag. Tex igår tog jag handfatet och toastolen. Idag har jag torkat två skåpsluckor (överdelen gjorde jag förra veckan så är underskåpen kvar). Det gör iaf att jag känner att jag gör något. Dammsugning och torka golv får sambon göra dock.

Det är det lilla som gör att inte jag känner mig helt värdelös för när sambon och jag städar ihop (som vi brukar göra på fredagar) har han hunnit ta hela lägenheten innan jag kommit upp ur soffan typ :angel:

Grattis till bebis! Skönt med ett lyckat snitt.

Vet inte vad min kropp sysslar med för tics nu. Har varit påväg att somna flera gånger men varje gång så biter jag mig i tungan. :confused: Var uppe och tog ett kex och lite mjölk. Nu så har jag typ som nervsmärtor som strålar ur från lårbensleden typ. O_o

Det plus en väldigt öm mage och en bäbis som INTE vill sova. :cautious:

Underbart att höra :love:
Stort grattis igen :heart

Stort jättegrattis igen:heart Är så glad för din skull att det varit en positiv upplevelse och att ni mår bra!!
(Hoppas jag får en lika positiv upplevelse av snittet den 19:e:up:)
Rå om varandra och mys:love:

Vi övar på med att sova i spjälsängen, fjärde natten nu! Går bättre och bättre, även om han vill käka oftare nu än innan spjälsängen. Förut kunde det gå 4,5 h imellan amning, nu är det nog ca varannan timma. Men inatt kunde han snabbt somna om efter att han käkat, de andra nätterna har jag fått butta lite i rumpan och truga med nappen. Så då gör det inget att han vill äta varannan tinma! Och tänker att det går längre och längre tid ju mer han vänjer sig vid spjälsängen!

Sov utan bh inatt, första gången sen han kom. Kände att jag behövde lufta lite, tur att jag la en vikt handduk i sängen innan jag la mig, den är blöt :p

Grattis @Hyacinth fy fan vad glad jag är för din skull att allt gått så bra och att Du kan äta! :bump::bump: Att något så basic kan kännas så fruktansvärt bra :d:laugh:

*kl*

Bebis har nattgympa en gång kl 2 och en gång 4 som väcker mig varje natt nu. Då kan man likabra passa på att gå och kissa och dricka något så är Katla färdig lagom till man kommit i säng igen :rofl:

Har börjat fundera på pojknamn eftersom jag blir mer och mer osäker att det är en tös därinne. Hittade ett som jag tycker kunde passa och då kom sambon på att det faktiskt är ett släktnamn, så nu har jag ett förslag och han ett. Men det där med att komma överrens är en sak vi fortfarande jobbar på :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 425
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar