Vårföräldrar 2017 del fem

Du får vila resten av kvällen!

Har försökt sova lite men höfterna protesterar och jag kan inte ligga på rygg mer än 5 min... :arghh::arghh::arghh: Värktabletterna hjälper inte längre så det är inte ens lönt att ta någon. Funderar på att sätta mig i duschen en stund så musklerna kanske slappnar av lite.

Har beställt babyskydd, babysitter och ny skötväska u. Faaan vad dyrt det är att få barn och då var det eg inte ens dyra saker :nailbiting:

Måste beställa babyvakt också, vilka har ni? Är ju en hel djungel därute :eek:

Har beställt babyskydd, babysitter och ny skötväska u. Faaan vad dyrt det är att få barn och då var det eg inte ens dyra saker :nailbiting:

Har en från Philips Avent . Apotea har 25% på den till och med idag. Väldigt nöjda! Räckvidd hela vägen ut i stallet :up:

Då är det kväll o bryt ihop dags :cry::angel:
Trött o hungrig = inget nytt
Myser med bebis o älskar mina barn o man, tacksam :love:

Hela vårt avlopp har under kvällen havererat = nytt och jävligt deprimerande :yuck: Det som eventuellt kan bli positivt är att vi får slät mark så vi kan göra liten ridbana.

I morgon är det fredag sen är det helg = lite avlastning på nätterna, skönt :bow:

Har en från Philips Avent . Apotea har 25% på den till och med idag. Väldigt nöjda! Räckvidd hela vägen ut i stallet :up:

Vi har också bestämt oss för en Philips Avent. Mest på grund av räckvidd och pris.

Får fullständigt psykbryt på grannen. Låter som han går i träskor och stampar sig fram. Hon kan inte stänga en dörr normalt utan måste smälla i igen dörren, gärna två gånger. De springer upp på vinden 100 ggr på en dag med stamp och dörrsmällar VARJE gång.

Gud va jag längtar efter att bo i hus. :wtf:

Har tillbringat en stund på förlossningen ikväll pga minskade fosterrörelser, som tur va för mina nerver så har bebis rört sej under dagen och även på väg in till sjukhuset men man hinner ju ändå tänka 1000 tankar...
Fick dessutom samma rum som när vi fick beskedet att Filippa inte levde längre.
Ctg'n va perfekt, ultraljud och flödesmätning va också helt som det skulle:heart
Karl-Astrid beräknades väga 2800g:love:
Nu ikväll är det full räcer som vanligt:bow:

Imorgon ska in igen och träffa barnmorskor och läkare inför snittet.

Andra gången sambo är borta på kvällstid, andra gången krumeluren kaskadkräks. Jag kan alltså räkna ut vad som väntar på lördag också.

Syster skulle ha kommit i morgon men nu var hennes son jätteförkyld så jag får vänta ett tag till på deras besök. Hon har 26 mil enkel väg, svägerskan har fem mil men har inte varit hit än trots att hon säger sig längta efter att få träffa krumeluren...

Mår ju relativt bra nu och har inte speciellt ont på dagarna men när jag lägger mig i sängen på kvällen får jag riktig molvärk i främst skinkorna men även nedre delen av ryggen och lårens baksida om än inte lika mycket. Smärtan är borta när jag vaknar på morgonen. Vad kan det vara?

@kakan89 det är när jag hör om sådana grannar jag uppskattar att bo i hus.

Jo tack. Två sekunder senare bröt helvetet loss hos andra grannen. :banghead: Men det lugnade sig snabbt. Vi fick nya grannar på båda sidor i somras. Saknar våra gamla grannar, de hörde man aldrig förutom typ vattenkranar som spolar.

Har tillbringat en stund på förlossningen ikväll pga minskade fosterrörelser, som tur va för mina nerver så har bebis rört sej under dagen och även på väg in till sjukhuset men man hinner ju ändå tänka 1000 tankar...
Fick dessutom samma rum som när vi fick beskedet att Filippa inte levde längre.
Ctg'n va perfekt, ultraljud och flödesmätning va också helt som det skulle:heart
Karl-Astrid beräknades väga 2800g:love:
Nu ikväll är det full räcer som vanligt:bow:

Imorgon ska in igen och träffa barnmorskor och läkare inför snittet.

Jag vet ju bara hur orolig jag blir när jag tycker mini varit väl lugn. Kan inte ens föreställa mig hur det är för dig. :heart Skönt att bäbis mår bra iaf!

Mår ju relativt bra nu och har inte speciellt ont på dagarna men när jag lägger mig i sängen på kvällen får jag riktig molvärk i främst skinkorna men även nedre delen av ryggen och lårens baksida om än inte lika mycket. Smärtan är borta när jag vaknar på morgonen. Vad kan det vara?

Det kan inte vara tyngden från magen och ändringen av hållning i kombination med typ början till foglossning?

Jo tack. Två sekunder senare bröt helvetet loss hos andra grannen. :banghead: Men det lugnade sig snabbt. Vi fick nya grannar på båda sidor i somras. Saknar våra gamla grannar, de hörde man aldrig förutom typ vattenkranar som spolar.

Jag vet ju bara hur orolig jag blir när jag tycker mini varit väl lugn. Kan inte ens föreställa mig hur det är för dig. :heart Skönt att bäbis mår bra iaf!
Det är en pärs vissa dagar, maken höll på att kräkas innan plattorna va på plats även om jag sagt att bebis rör sej men mindre än vanligt och barnmorskan hade lyssnat med tratt och sagt att allt lät bra.
Nu ikväll är det disco igen så det känns gott:heart

MVC i morgon - fyra veckor kvar. Ska bli spännande o se om mina aningar stämmer i det att jag tror att bebis fixerat sig. Haft sån konstig känsla i några dagar. Här rör det sig regelbundet och förvärkarna kommer regelbundet de med med spänd mage och mensvärk. Känns som om magen och bebis över sig rejält på ankomsten...

Jag spenderar dagarna i soffan eller i sängen, känns som om jag är konstant trött igen, kroppen känns tung. Jag längtar efter att kunna röra mig ordentligt igen, längtar efter att få ta barnvagnspromenader i vårsolen.

Det är en pärs vissa dagar, maken höll på att kräkas innan plattorna va på plats även om jag sagt att bebis rör sej men mindre än vanligt och barnmorskan hade lyssnat med tratt och sagt att allt lät bra.
Nu ikväll är det disco igen så det känns gott:heart

Vilken ångest!! Skönt att allt var fint :up: Nu är det inte lång tid kvar till ni har bebis hos er :heart stor kram :heart

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 425
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar