Vårföräldrar 2017 del fem

Jo tack. Två sekunder senare bröt helvetet loss hos andra grannen. :banghead: Men det lugnade sig snabbt. Vi fick nya grannar på båda sidor i somras. Saknar våra gamla grannar, de hörde man aldrig förutom typ vattenkranar som spolar.

Jag vet ju bara hur orolig jag blir när jag tycker mini varit väl lugn. Kan inte ens föreställa mig hur det är för dig. :heart Skönt att bäbis mår bra iaf!

Nej, lägenhet är inget för mig heller... Tycker det är skönt o bo som vi gör, speciellt när dottern får trotsutbrott (händer ibland), hade det varit tecknad film hade varenda ruta spruckit i det läget, i en lägenhet hade de väl ringt polisen o trott vi slog ihjäl henne :p
positivt är att med de röstresurserna kommer nog ingen röra henne i framtiden :D

Fredag :D
Påsklov nästa vecka med barnen hemma :crazy: Blir nog bra:up: även sista veckan maken jobbar 50% sen landar verkligheten :) blir nog bra det med.

Känns skönt att solen visar sig mer o mer, skönt, längtar efter sommaren o faktiskt att starta grillen... och att rida! Har varit ute o gått med hästen nu "försäsongsträning"...

Hur tänker ni kring ridning o träning igen? Hur gör ni med mat? Har bara trillat i vikt o vet inte riktigt hur jag ska göra för o bromsa. Äta så klart, men vad?

MVC i morgon - fyra veckor kvar. Ska bli spännande o se om mina aningar stämmer i det att jag tror att bebis fixerat sig. Haft sån konstig känsla i några dagar. Här rör det sig regelbundet och förvärkarna kommer regelbundet de med med spänd mage och mensvärk. Känns som om magen och bebis över sig rejält på ankomsten...

Jag spenderar dagarna i soffan eller i sängen, känns som om jag är konstant trött igen, kroppen känns tung. Jag längtar efter att kunna röra mig ordentligt igen, längtar efter att få ta barnvagnspromenader i vårsolen.
Ååhh I hear you!! Katla har klämt nerver större delen av natten och med konstanta ilningar i ben och höft är det inte lätt att sova :arghh: 46 dagar kvar!!

Påsklov nästa vecka med barnen hemma :crazy: Blir nog bra:up: även sista veckan maken jobbar 50% sen landar verkligheten :) blir nog bra det med.

Känns skönt att solen visar sig mer o mer, skönt, längtar efter sommaren o faktiskt att starta grillen... och att rida! Har varit ute o gått med hästen nu "försäsongsträning"...

Hur tänker ni kring ridning o träning igen? Hur gör ni med mat? Har bara trillat i vikt o vet inte riktigt hur jag ska göra för o bromsa. Äta så klart, men vad?

Jag hade tänkt först att ta ridpremiät nästa helg, kroppen känns ju bra och stygnen har också känts bra fram tills typ igår, då började det göra lite ont igen så ridningen kanske får vänta nån vecka till! Jag började gå promenader så fort vi kom hem från BB, började försiktigt med 20-30 minuter. Nu är jag uppe i 5-9 km om dagen. Jag rasade i vikt i början men nu står det stilla... Du får kanske försöka äta rejäl mat, tänkt skogshuggarmat eller gunde svan. En del pasta och kanske en del fett? Typ avokado/lax och lite extra smör på mackan? Annars finns väl dietist på VC som borde kunna hjälpa till :)

Nej, lägenhet är inget för mig heller... Tycker det är skönt o bo som vi gör, speciellt när dottern får trotsutbrott (händer ibland), hade det varit tecknad film hade varenda ruta spruckit i det läget, i en lägenhet hade de väl ringt polisen o trott vi slog ihjäl henne :p
positivt är att med de röstresurserna kommer nog ingen röra henne i framtiden :D

Grannen har en dotter i yngre tonåren :angel: Det låter som de har ihjäl varandra ibland. Men det är mest hon som låter.

Sov 22-03 sedan klarvaken till 4, dåsade så jag kunde duscha vid 04.30 sedan åt han och så sov vi till nästan 07.

Jag är helt galet trött :eek:

Ska till BVC idag och hoppas han går med på att bada innan så han är extra fräsch ;)

@Mirifax
Har inga problem med att behålla vikten. Inga alls. Är därmed ambivalent. Vill gärna gå ner igen men kan ju inte svälta heller.

Rida tänkte jag göra efter efterkontroll på torsdag. I övrigt promenerar jag med vagnen lite grann och tömkör ponnyn.

Känner fortfarande av underlivet om jag rör mig för mycket. Har någon form av framfall också och det bökar på kvällarna :(

10 dagar över tiden idag och ska in på en bedömning för att kolla läget med mig och bebis. Jag hoppas lite att allt inte är perfekt så att vi kan sättas igång idag, annars får vi vänta till nästa vecka! :(
jag vill att bebis ska komma NU! :heart

Nu har ju min bebis inte kikat ut än, men min preliminära plan är väll att försöka röra på i den mån det känns bra redan från början. Kortare promenader och så öka därifrån. Rida vill jag börja med så snart det är praktiskt och fysiskt möjligt. Beror ju lite på vad det är för individ som tittar ut. Om hon är nöjd med bara pappa ett par timmar :p Och sen om hon sover längre stunder i stöten så har "min hästägare" (jag är medryttare och hästens ägare är nästan alltid hemma) sagt att hon gärna håller ett öga på bebis om jag vill rida en sväng.
Mat tänker jag äta som vanligt bara och se vad som händer. Skulle jag börja rasa iväg under min utgångsvikt så får man ta i det då :)

10 dagar över tiden idag och ska in på en bedömning för att kolla läget med mig och bebis. Jag hoppas lite att allt inte är perfekt så att vi kan sättas igång idag, annars får vi vänta till nästa vecka! :(
Ååhh jag lider med dig! Hoppas bebis bestämmer sig för att göra entre snart!

Hoppas du kan bli igångsatt om du vill det eller att bebis själv bestämmer sig för att komma ut snart :love:
Förstår verkligen att det är segt att vänta, jag har bara gått över 1 dag och börjar redan bli lite less på att vänta :cautious:

Jag hade tänkt först att ta ridpremiät nästa helg, kroppen känns ju bra och stygnen har också känts bra fram tills typ igår, då började det göra lite ont igen så ridningen kanske får vänta nån vecka till! Jag började gå promenader så fort vi kom hem från BB, började försiktigt med 20-30 minuter. Nu är jag uppe i 5-9 km om dagen. Jag rasade i vikt i början men nu står det stilla... Du får kanske försöka äta rejäl mat, tänkt skogshuggarmat eller gunde svan. En del pasta och kanske en del fett? Typ avokado/lax och lite extra smör på mackan? Annars finns väl dietist på VC som borde kunna hjälpa till :)

Jo, känner mig lagom dum nu, tar stora portioner av den lagade maten och fyra mackor till frukost :o
men det kanske stannar av, är tre kilo mindre nu än utgångsläget... Så - 13kg på 17 dagar.. Vill ju inte riskera få lättmjölk i tuttarna :)
Jag är uppe i 3,5km nu på mina promenader :up:

Grannen har en dotter i yngre tonåren :angel: Det låter som de har ihjäl varandra ibland. Men det är mest hon som låter.

:D:p

Sov 22-03 sedan klarvaken till 4, dåsade så jag kunde duscha vid 04.30 sedan åt han och så sov vi till nästan 07.

Jag är helt galet trött :eek:

Ska till BVC idag och hoppas han går med på att bada innan så han är extra fräsch ;)

Vi var med tvungna o bada innan BVC. Förundras över detta fenomen, jag blir lite lagom nojig innan BVC besök... Kolla naglar o så, vill liksom visa en avkomma i bra skick :p

@Mirifax
Har inga problem med att behålla vikten. Inga alls. Är därmed ambivalent. Vill gärna gå ner igen men kan ju inte svälta heller.

Rida tänkte jag göra efter efterkontroll på torsdag. I övrigt promenerar jag med vagnen lite grann och tömkör ponnyn.

Känner fortfarande av underlivet om jag rör mig för mycket. Har någon form av framfall också och det bökar på kvällarna :(

Jag har fått något fel där nere förra förlossningen, då red jag efter en vecka.. Det var dumt. Nu blir det så att när jag inte skött magen ger väggen sig framåt o jag får skav. Känns när jag rider då och nära ägglossning. Så mitt heta tips är att vänta rida till det känns 200% bra :up:

Heja bebis :bump::banana::heart

Jo, känner mig lagom dum nu, tar stora portioner av den lagade maten och fyra mackor till frukost :o
men det kanske stannar av, är tre kilo mindre nu än utgångsläget... Så - 13kg på 17 dagar.. Vill ju inte riskera få lättmjölk i tuttarna :)
Jag är uppe i 3,5km nu på mina promenader :up:

:D:p

Vi var med tvungna o bada innan BVC. Förundras över detta fenomen, jag blir lite lagom nojig innan BVC besök... Kolla naglar o så, vill liksom visa en avkomma i bra skick :p

Jag har fått något fel där nere förra förlossningen, då red jag efter en vecka.. Det var dumt. Nu blir det så att när jag inte skött magen ger väggen sig framåt o jag får skav. Känns när jag rider då och nära ägglossning. Så mitt heta tips är att vänta rida till det känns 200% bra :up:

Heja bebis :bump::banana::heart

Tänkte rida på morgnarna när allt sitter där det ska... Men först efterkontroll som sagt.

Jag önskar att jag gick ner i vikt av amning men jag gjorde det inte med ettan och jag verkar inte göra det nu heller :meh: det håller sig envist kvar till jag slutat amma.

Hungrig är jag däremot hela tiden!

Rida hoppas jag kunna börja med någon gång nu i april. Det vore alldeles underbart :)

BF idag (jag som valde att förneka 7 april på KUB, men here we are...) och jag känner mig så sjukt less och irriterad (hej humörsvängningar). Dottern föddes i v 39+3 vilket har gjort att sista veckan känts som en evighet och jag håller på att krevera av att bara vara hemma och traggla med exjobbet. Sömnen fick sig dessutom en törn av att dottern har åkt på en förkylning och var vaken mellan 00-03 i natt och sjöng och hostade för fulla muggar i vår säng tills hon gick i däck.

I övrigt inga tecken på att något skulle vara på gång, hade en del regelbundna sammandragningar i förrgår som fick sambon att gå upp i varv. Han ville ringa förlossningen och köra iväg barnet till farföräldrarna, varpå jag tyckte att han överreagerade. Han i sin tur tyckte att jag underreagerade. Blev en liten väckarklocka för mig att S snabba förlossning lämnat en hel del spår hos honom.

Morgonens hundpromenad är i alla fall avklarad och min mamma på väg hit med lite fika. Det blir trevligt att ha tankarna på annat håll en stund :)
Heja @Mirach och @angelo !

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 424
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar