Vårföräldrar 2017 del fem

:wtf: :wtf:
Nu har min mage börjat strejka.. :down: Stoppar in saker men typ inget kommer ut :turd: (inte utan hjälp i alla fall) :(
Testar laktulos sen 4dagar tillbaka, och har slutat med järntabletterna tills vidare. Såklart äter jag fullkorn, linfrön, plommon, päron, kiwi etc., promenerar och dricker mycket vatten.
Ska införskaffa psylliumfrön idag också.
Någon som har tips?

Jag är också trött på att vara gravid!
Jag gick en långpromenad för en stund sen för att gunga ner bebis så jag öppnar mig mer :angel: Jag ska fråga min bm imorgon om hon kan kolla om jag har öppnat mig mer.
Så fort jag känner av lite förvärkar så hejar jag på kroppen och vill att det ska göra ondare :D
Bebis kom ut nu :heart

Nu har min mage börjat strejka.. :down: Stoppar in saker men typ inget kommer ut :turd: (inte utan hjälp i alla fall) :(
Testar laktulos sen 4dagar tillbaka, och har slutat med järntabletterna tills vidare. Såklart äter jag fullkorn, linfrön, plommon, päron, kiwi etc., promenerar och dricker mycket vatten.
Någon som har tips?
.

Katrinplommon du lagt i vatten några timmar. Drick upp och ät upp katrinplommonen. Brukar hjälpa de flesta förhoppningar. Drick även mycket vatten.

Lilla fröken sov 4.5 timme i natt, åt och var vaken 30 minuter och sov sedan tre timmar till. Förmiddagen har ägnats åt någon form av att äta i kapp men jag kan leva med det om vi sover såhär mycket på natten ;).
Hon har däremot vakentid runt 23-00 och det var precis likadant med junioren.

Spanat lite på tradera igen och jag stör mig på folk som tar igen priset på frakten. Hittade ett litet klädpaket med sex plagg där frakten var 75:-. :cool: .
Nu ska jag plocka bort lite 50 kläder ur garderoben som fröken inte kan ha och sedan borde jag titta i min egen garderob, gravidtröjorna kan flytta ut nu, byxorna får vara med några dagar till. Det är fortfarande ganska skönt med jeans som inte trycker på magen.

Här är det dejt med tidningsbudet igen :D från o levt rövare i magen mellan 03-04 så är det tydligen så det ska vara utanför magen med.... :p

Hon äter var 3:e timme känns det som dygnet runt. Mjölken har runnit till ordentligt och ibland är jag nästan rädd att hon ska drunkna... :angel: Ligger o har bröstvårtan i munnen utan o svälja... Hej o hå...

Idag är första dagen hemma själv. Eller mannen jobbar 50% i tre veckor, väldigt lyxigt :) så han jobbar fm när sonen är i skolan och tre fm hämtar o lämnar han dottern på förskolan. Så nu ska jag bara baka lite bröd, betala räkningar o det är dagens alla övningar :)

@Ariane, tänkte på dig igår.. Dottern ammade ute och tillbringade nog ca 6 timmar utomhus i vagnen (stalljobb, grilla korv till lunch som åts ute och sedan långsam promenad i skogen, stackars barn :D)

Badade barnet som blev trött så jag hann duscha själv :D

Nu jobbar vi, sedan ska vi gå ut.

Har bajsat ner typ 6 handdukar, borde börja babypotta på morgonen :rofl:

Jag har fått en ny trötthetsperiod, även om jag sover bra på natten så somnar jag en två-tre timmar på fm på soffan. Gör jag inte det så är jag sjukt trött och grinig på dagen.

Nu börjar jag oroa mig att det är sömn innan bebis stadiet som jag hade med Dottern där jag plötsligt behövde sova nästan hela dygn i ett par dagar innan ungen tittade ut. Jag som dumförklarade sambon när han började oroa sig över om han borde börja köra själv till jobb fr.o.m. Idag falls Det sätter igång. Är i v 31+5

Hur mkt mjölk dricker en bäbis på 2,5 v egentligen? Pumpade ut knappt 50 ml så sambon kan testa ge flska sen när jag är i stallet.

Någon som har tips?

Frukt&Fibrer :up: De tärningarna har räddat mig många gånger.

Någon som har tips?

Laxoberal.
Eller Dulcolax lite nu och då.

Hur mkt mjölk dricker en bäbis på 2,5 v egentligen? Pumpade ut knappt 50 ml så sambon kan testa ge flska sen när jag är i stallet.

Hörde att en nyfödds magsäck är stort som ett plommon och rymmer 20-30 ml när jag lyssnade på gravidpodd på morgonpromenaden. Hur den sedan expanderar har jag ingen aning om :)
Tror jag lyckades pumpa ur liknande mängd mjölk vid den åldern när dottern var nyfödd och det räckte för att jag skulle kunna få ett par timmars egentid.

Jag tänker på mat. Bortsett från att jag hoppas allt går bra vid snittet och att barnet mår bra är nog nummer ett att kunna äta igen. Gode Gud vad jag längtar efter (varm) mat. Jag hoppas illamåendet och kräxet bara försvinner så fort T-Rex är ute. Jag har en barnslig längtan efter fiskpinnar och mos och iskalla gröna ärtor. Mat jag inte ätit sedan jag var liiiiten. Kokt ägg med krämig gula. Varmt nybakt bröd. Paprika. Keso. Yoghurt. Gaaaaah.

Jag håller tummarna för att dagarna går snabbt nu och att bebisen snart är ute och att du kan äta igen! Har en vän som också haft hyperemesis och hon har mått oceaner bättre så fort barnen varit ute och äter allt (utom snabbnudlar) såhär efteråt.

Jag får testa det.. Ungefär hur många plommon/mycket vatten bör jag ta tror du?

2 plommon och 2.5 dl vatten räcker.

*kl*

Varit borta och fikat hos svärmor. Underbart skönt att kunna sitta ute i solen. Men jag svettas som en tok. Är helt sinnessjukt. Jag har alltid varit frusen men nu går jag runt i linne och trosor hemma med vidöppet överallt och SVETTAS. Så när jag satt i solen påklädd höll jag på att rinna bort.

Jobbet har även lämnat in uppgifter för SGI. Vilka var helt jävla fel. De har minskat min årsinkomst med 50 000... Ringde jobbet men hon som sitter med lön vab:ar idag....:rage:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar